Was ist Checkfront?

Checkfront ist eine Buchungsmanagement-Plattform, der Tausende von Reiseveranstaltern weltweit vertrauen. Die Plattform ermöglicht Unternehmen, Touren und Aktivitäten über jede Website zu verkaufen, indem sie Live-Inventarmanagement, dynamische Preisgestaltung, Kundenbenachrichtigungen und Vertriebskanäle bereitstellt. Mit Checkfront kannst du dein Geschäft wachsen lassen, indem du deine Verwaltung automatisieren und alle deine Business-Tools an einem Ort unterbringen kannst.

Wer verwendet Checkfront?

Checkfront ist für Reise- und Aktivitätsveranstalter, Vermieter und Unterkunftsanbieter konzipiert.

Wo kann Checkfront bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Checkfront
  • 2008 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Amerikanische Jungferninseln, Australien, Belgien, Brasilien, Britische Jungferninseln und 23 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 14 weitere

Checkfront Kosten

Startpreis:

42,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Checkfront bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Checkfront ist ab 42,00 $/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Checkfront
  • 2008 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Amerikanische Jungferninseln, Australien, Belgien, Brasilien, Britische Jungferninseln und 23 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 14 weitere

Checkfront – Videos und Bilder

Checkfront Software - 1
Checkfront Software - 2
Checkfront Software - 3
Checkfront Software - 4
5 weitere anzeigen
Videos zu Checkfront
Checkfront Software - 1
Checkfront Software - 2
Checkfront Software - 3
Checkfront Software - 4

Checkfront Funktionen

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • CRM
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Eventplanung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gruppenreservierungen
  • Gäste-Check-in/Check-out
  • Gästekommunikation
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenbetreuung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Anmeldung
  • Online-Buchung
  • Online-Reservierungen
  • Online-Zahlungen
  • Paketerstellung
  • Preismanagement
  • Raten-Management
  • Registrierungs-Management
  • Reiseplan erstellen
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Reservierungsmanagement für Campingplätze
  • Social-Media-Integration
  • Veranstaltungskalender
  • Verkaufspunkt POS
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung

Alternativen für Checkfront

Rezdy ermöglicht es Kund*innen, Online-Buchungen durchzuführen, Ressourcen zu verwalten und sich mit einigen der größten Reiseunternehmen der Welt zu verbinden. Erfahre mehr über Rezdy
ROLLER ist eine All-in-one-Software-Suite für Attraktionen, Unterhaltungs- und Freizeiteinrichtungen.
Bokun ist die einzige Online-Buchungssoftware, die du zum Verwalten deiner Touren und Aktivitäten benötigst.
Keine Provisionen auf Buchungen, keine Verbrauchergebühren. Feste Pläne ab 39,95 US-Dollar/Monat. Steigere deinen Umsatz – ganz problemlos.
Eine cloudbasierte All-in-one-Lösung für kleine Unternehmen wie Frühstückspensionen, Gästehäuser und andere kleine Hotels.
Für dich, deine Stylisten und dein Salonpersonal macht es MINDBODY einfach, Termine von einem Bildschirm aus zu planen, zu aktualisieren oder zu bearbeiten. Erfahre mehr über Mindbody
All-in-one-Software für das Business-Management von Tierpensionen, Tagesstätten, Hundefriseursalons, Hundeschulen und Tiereinzelhandel!
Vollständig webbasierte, zentralisierte Hotelmanagementsoftware und Buchungssystem, mit der du von jedem beliebigen Ort aus mit jedem Gerät zugreifen kannst.
Cloud-based PMS & Channel Manager with an easy to use calendar, OTA+GDS integration, Yield, POS, Reports, Passport scanner, and more.

Bewertungen über Checkfront

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
28%
3
6%
2
2%
1
0%
Mátyás G.
Mátyás G.
Online Business Director in Ungarn
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Long-time user, and a happy one.

5 vor 3 Monaten

Kommentare: We are a sightseeing tour operator company and we have been using Checkfront late 2018. We have explored other options thoroughly and this is still the one we like the most after several years.

Vorteile:

After years of use, my favorite thing about Checkfront is the helpful support team. They always provide detailed, competent and helpful answers.

Nachteile:

Our only real issue is that they seem to be falling behind on channel integration (especially OTA's) compared to other reservation systems. But the functionality and usability of existing features is very good.

In Betracht gezogene Alternativen: Rezdy, FareHarbor und TrekkSoft

Warum Checkfront gewählt wurde: Price, functionality

Zuvor genutzte Software: Regiondo

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Overall cost is way lower than any other system we've explored that has this kind of functionality that can integrate into our operations smoothly, without having to make uncomfortable compromises.

Antwort von Checkfront

vor 2 Monaten

Thank you for taking the time to provide a review! I agree, our Support team really is outstanding :) Additionally, thank you for your feedback on our OTA's. We know that this is something our Product team is aware of and will be looking to improve once we strengthen our foundations further.

Rebecca H.
Manager in USA
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Absolutely love Checkfront

5 vor 3 Monaten

Kommentare: When we first started out we took reservations in a paper book....yes you read correctly, on paper...knowing there had to be a better way I researched different software to use. Since then we have been so happy with Checkfront. The support from their team has been amazing. From setting us up to answering my everyday questions, their team is always friendly and helpful. I highly recommend them to anyone.

Vorteile:

We have been with check front for 7 years now and we love everything about it. It's simple to use, training new employees to use it is easy, the booking process just flows nicely so it makes sense. Customers also compliment us on how simple and straightforward it is to use. I also feel like they are there when I need them to help me out with any issues I'm having.

Nachteile:

I would like to use the waivers section but it didn't quite work for our set up. There's a couple of little things that would be nice to be able to do with the calendar etc. I also which the app was a bit more useful. I usually always send suggestions in when I come across something that I think would be beneficial for everyone.

In Betracht gezogene Alternativen: FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Checkfront is similar to us, it's a small company focused on taking care of its employees and gives a damn about the world. I get calls constantly from so many other companies trying to get us to switch but I just don't see why I would when we are so happy. I know there are different options but we also like that fact that we pay a once a year subscription fee and then our customers don't have extra random "fees" when they book - I dislike hidden fees like that when I book so I don't want my customers to experience that!

Antwort von Checkfront

vor 2 Monaten

Thank you for such kind words! We too value having a small local team, much like you, Rebecca! Please keep sending in those suggestions! We truly do appreciate them :)

André H.
Director of Operations in Finnland
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Overall Poor, but with Some Plus Points

2 vor 3 Jahren

Vorteile:

Checkfront is fairly easy to use and offers you the possibility to set it up for a multitude of product types, such as transportation, restaurant reservations and experiences. The ability for customers to pay directly on an invoice with various payment methods is neat. For a small business, Checkfront does the job.

Nachteile:

Reporting is poor and does not offer many customisation options. Not being able to assign a guide for an experience shows that this software lacks basic functionality. Employee scheduling in such an app is a must. It doesn't have to replace an employee scheduling software, but one should be able to directly assign an employee to an item on the schedule. The widgets on the dashboard didn't really provide relevant information for day-to-day operations. The daily summary list does not offer a great overview on the day's happenings and looks rather messy. Customer support was very average, more often than not. I never really felt that Checkfront took an interest in our business. We were planning on adding more than 10 users and were asked to pay a large sum, yearly and in advance. At this point, we decided it was time to move on.

In Betracht gezogene Alternativen: FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Because FareHarbor was not available in Europe at the time. Checkfront seemed like the best alternative.

Joel S.
Joel S.
Gerente de E-Business in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Han sido un gran apoyo en nuestro crecimiento.

5 vor 4 Monaten

Kommentare: Wow! ya ha sido muchos años de uso, al principio es difícil decidir porque ello impacta directamente las posibles ventas de tu negocio, pero sin duda alguna hice la mejor elección y es muy adaptable, quizá el más adaptable para quién busca hacer un sitio web de turismo.

Vorteile:

Que es muy intuitivo, fácil implementación y adecuación.

Nachteile:

Si tuviera un punto débil sería que no es multimoneda, pero esto es un problema en todas las otras ofertas, es más un tema legal bancario que de ellos como desarrolladores de software, estaría genial tener precios en pesos, dólares o cualquier otra divisa sin tener una cuenta diferente por divisa.

In Betracht gezogene Alternativen: Peek PRO Tour Operator Software, FareHarbor, TrekkSoft und Bokun

Warum Checkfront gewählt wurde: No sirve Bokun y no me gusta que me cobren comisión por venta, además no creo que sea inteligente darle la data de mis clientes y productos a TripAdvisor.

Zuvor genutzte Software: Bokun

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Las mejores funciones y flexibilidad, cero comisión por venta.

Antwort von Checkfront

vor 2 Monaten

Hi Joel, Thank you for your feedback! We appreciate it :) As for Multi-Currency, you are correct this is something that requires a lot of legal review and the right connections internationally with banking and taxes. However, we do have a way to display a different currency and charge in your system currency. Which is a step in that direction. If you would like to learn more about that feature, please reach out to our Support team, or our knowledge base.

Eugene U.
Owner in Kanada
Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simple to use for our customers and has increased online sales

5 vor 3 Monaten

Kommentare: Great experience and great customer service. Very helpful when we need trouble shooting.

Vorteile:

The interface is very easy to use and straight forward for our customers. This software has definitely increased and enhanced our online booking procedures.

Nachteile:

The system is very robust and there is definitely a bit of a learning curve on the back end, but once you figure it out it's easier to use.

In Betracht gezogene Alternativen: ROLLER

Warum Checkfront gewählt wurde: There were some really good things with Party Center as well, but was missing some specific features for our particular business.

Zuvor genutzte Software: Party Center Software

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Checkfront was recommended by another business in our similar industry.

Antwort von Checkfront

vor 2 Monaten

Hi Eugene! Thank you for your review! You are right, we are quite robust and definitely require a learning curve as you've mentioned! We have started to implement more in-app tutorials for new accounts to hopefully help with this in the future! All the best,