Was ist Checkfront?

Checkfront ist eine Buchungsmanagement-Plattform, der Tausende von Reiseveranstaltern weltweit vertrauen. Die Plattform ermöglicht Unternehmen, Touren und Aktivitäten über jede Website zu verkaufen, indem sie Live-Inventarmanagement, dynamische Preisgestaltung, Kundenbenachrichtigungen und Vertriebskanäle bereitstellt. Mit Checkfront kannst du dein Geschäft wachsen lassen, indem du deine Verwaltung automatisieren und alle deine Business-Tools an einem Ort unterbringen kannst.

Wer verwendet Checkfront?

Checkfront ist für Reise- und Aktivitätsveranstalter, Vermieter und Unterkunftsanbieter konzipiert.

Checkfront – Details

Checkfront

2008 gegründet

Checkfront Kosten

Startpreis:

42,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Checkfront bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Checkfront ist ab 42,00 $/Monat verfügbar.

Checkfront – Details

Checkfront

2008 gegründet

Checkfront – Videos und Bilder

Videos zu Checkfront
Checkfront Software - 1 - Vorschau
Checkfront Software - 2 - Vorschau
Checkfront Software - 3 - Vorschau
Checkfront Software - 4 - Vorschau

Checkfront – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Checkfront

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Ertragsmanagement
  • Genehmigungsmanagement
  • Geografische Karten
  • Gäste-Check-in/Check-out
  • Gästekommunikation
  • Historische Berichte
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Online-Buchung
  • Online-Reservierungen
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Reservierungsmanagement für Campingplätze
  • Site Maps
  • Transaktionshistorie
  • Utility-Abrechnung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufspunkt POS
  • Vermietungs-Management
  • Vorlagen-Management
  • Webseitenintegration
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Campingplatz Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Besucherregistrierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Anmeldung
  • Online-Zahlungen
  • Registrierungs-Management
  • Reservierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wartelisten-Management
  • Website-Management

Siehe die vollständige Computerreservierungssysteme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Catering-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • Einzelne Immobilie
  • Elektronische Zahlungen
  • Ertragsmanagement
  • Front Desk Management
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gasterlebnis-Management
  • Haushaltungsmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integrierte Buchführung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Immobilien
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Multichannel-Management
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Review Management
  • Spa-/Aktivitätsmanagement
  • Treueprogramm
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Wartungsplanung
  • Zimmerbuchung

Siehe die vollständige Hotelsoftware Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsmanagement
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • GDS-/OTA-Integration
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lieferanten-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mehrsprachig
  • Mehrtägige Buchungen
  • Online-Buchung
  • Paketerstellung
  • Preis- / Margen-Management
  • Preismanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reiseplan erstellen
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcenmanagement
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Verzichtsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zentrales Reservierungssystem
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Reiseveranstalter Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Gruppenreservierungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Terminverwaltung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Webseitenintegration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Reservierungssoftware Liste

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Barcode / Tickets scannen
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Durchsuchbare Datenbank
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • Geschenkkarten-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Offline-Zugriff
  • Online-Signierung
  • QR-Code
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Social-Media-Integration
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Vorlagen-Management
  • Waiver Kiosk
  • Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Software für Abtretungserklärungen Liste

Alternativen für Checkfront

Mehr Alternativen zu Checkfront

Erfahrungen mit Checkfront

Alle 263 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
164
4
75
3
16
2
7
1
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Nick M.
Nick M.
Owner in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Checkfront review by Cairns Holiday Homes

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, it's a terrific system. Discovering how good it is takes time and frustration. Going from manual pricing to online quoting taught me that the human brain can do things so much more easily than an automated system which has its limits. It took me a while to figure out what I could do and could not do in the pricing possibilities that I could offer. Having said that, the Checkfront system is pretty damn impressive in what it can do but a slog to find out the limitations.

Vorteile:

The invoicing and notification system is excellent. It allows for a sequence of events - the initial request and removal of item from inventory, the paying of a deposit and the sending out of a reminder for the balance. It has also allowed us to record bookings that come from another listing site. The notification system is good but , as with with all automatic sequences, you need to think carefully before setting a sequence in train because the same message notification might not be right for everyone. It takes a lot of thought to set up the generic sequence that will most often be used. However, it is very easy to make adjustments to the message before it goes out.

Nachteile:

Checkfront may be used more for booking tours rather than holiday homes but it's flexibility allows for many different set-ups. Therein lies the problem with regard to the help pages. They are quite helpful with regard to what any particular feature is but most examples tend to be about booking tours rather than accommodation. I spent a lot of time working out what I could do and how I should do it, more or less by trial and error. In some ways that is a good thing because I learnt so much more about the system by the sheer repetition of trying so many ways to do something. However, it would have saved me a lot of time to have some real examples of how to set up and overcome particular problems. So far, I have only two irritations with the software. One is the mobile phone app which could be much improved but is not actually a bother because I really do not need to carry my office in my pocket. The other is the Inventory calendar. I wish I could highlight the row that I am working on because it is very easy to start making alterations to the wrong row. I also wish that I could highlight a period of time to add or remove a property from inventory. You can only do that one day at a time which is tedious and non-intuitive. There are other ways round this and perhaps there is a good programming reason for the limitation.

Brenda D.
Director in UK
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Very responsive customer care

4 vor 5 Monaten

Kommentare: Very positive experience with Checkfront - nothing seems to be a problem, always supportive response from Support staff. Really very happy with product and overall support.

Vorteile:

The software has many really useful functions e.g. waivers; group waivers; integration with Xero. The developements in terms of the calendar and manifest are great improvements but little tweaks in layout would declutter the view. Some of the details functionality is brilliant - often not easy to find how to do something but just ask the Support folks and they usually have a very neat solution to offer. The customer support is fantastic, so responsive and are very wiling to take a suggestion/issue back to the developers.

Nachteile:

Find the Inventory calendar a bit cluttered and the mobile app could be done with a little refinement in terms of daily manifest. Integration with Xero needs a little refinement - would be excellent if an admin could choose which Payment Methods are integrated, at the moment every transaction creates a Xero invoice which is not always appropriate (e.g. gift vouchers, cash, face-to-face card payments) so there can be quite a bit of voiding in Xero to correct position. The Partner Accounts are too restrictive for the way we work with our partners so we had to provide User accounts to provide the functionality.

André H.
Director of Operations in Finnland
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Overall Poor, but with Some Plus Points

2 vor 2 Jahren

Vorteile:

Checkfront is fairly easy to use and offers you the possibility to set it up for a multitude of product types, such as transportation, restaurant reservations and experiences. The ability for customers to pay directly on an invoice with various payment methods is neat. For a small business, Checkfront does the job.

Nachteile:

Reporting is poor and does not offer many customisation options. Not being able to assign a guide for an experience shows that this software lacks basic functionality. Employee scheduling in such an app is a must. It doesn't have to replace an employee scheduling software, but one should be able to directly assign an employee to an item on the schedule. The widgets on the dashboard didn't really provide relevant information for day-to-day operations. The daily summary list does not offer a great overview on the day's happenings and looks rather messy. Customer support was very average, more often than not. I never really felt that Checkfront took an interest in our business. We were planning on adding more than 10 users and were asked to pay a large sum, yearly and in advance. At this point, we decided it was time to move on.

In Betracht gezogene Alternativen: FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Because FareHarbor was not available in Europe at the time. Checkfront seemed like the best alternative.

Mátyás G.
Online Business Director (former) in Ungarn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great value and functionality, excellent support

5 vor 7 Monaten

Kommentare: Great, would 100% recommend to any business operating some type of activity, tour, rental etc.

Vorteile:

Checkfront is an easy-to-use reservation system that can be customized very well to fit the needs of almost any type of activity or experience provider. It's excellent value comes from the fact that it only has a monthly fee and no extra per booking or per user etc which can literally save you thousands of Euros per year compared to other products that often have lesser or similar functionality. The support team is also worth mentioning, they are always quick and friendly and looking to provide good solutions.

Nachteile:

The number of OTA integrations could be higher and feature requests could be handled more quickly but other than that it's excellent.

In Betracht gezogene Alternativen: Rezdy, FareHarbor und TrekkSoft

Warum Checkfront gewählt wurde: Checkfront has better functionality AND saved us thousands of Euros per year that we paid to Regiondo for percentage-based fees after bookings that came in through our very own website.

Zuvor genutzte Software: Regiondo

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Better functionality, better value, and some other potential good choices were simply not available in our region.

Daniel S.
President in Kanada
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Booking Software

5 vor 11 Monaten

Kommentare: We run a glamping business and have been using Checkfront for 3 years and it works great. The initial set up was a bit of a slog as we have an complex booking system, but it all works well. The team at CheckFront is always very responsive and helpful - with written suggestions and video walk-throughs for set up issues.

Vorteile:

There is a lot of flexibility in the this product, with many features. Developed by a small Canadian company, that is very responsive to questions and feature requests. Very supportive with assistance for technical issues in my set up.

Nachteile:

With all the features and parameters to set up, there is lots of things that can get out of lineament. Sometimes I will spend hours trying to puzzle out why something that I have set up does not work as it should. The team at CheckFront is always great is helping me get it fixed.

In Betracht gezogene Alternativen: Anytime Booking

Warum Checkfront gewählt wurde: Wix is not set up to track the kinds of information that we needed to track in our booking system.

Zuvor genutzte Software: Wix

Gründe für den Wechsel zu Checkfront: Canadian company that could handle everything that we needed it to do - including tent bookings, classes, activities, and special events (plus our currency and taxes). Lots of report and connections to major software tools.