Was ist Curve Dental?

Curve Dental ist ein führender Anbieter von cloudbasierter Praxisverwaltungssoftware für moderne Zahnärzt*innen. Du hast die Flexibilität, von einem Ort aus jederzeit und überall auf all deine Patientendaten zuzugreifen, ohne dich um teure Hardware oder lästige Upgrades kümmern zu müssen. Mit Curve Hero können Zahnärzt*innen und Mitarbeiter*innen problemlos Termine planen, Rechnungen stellen, Erstattungen verwalten, Versicherungen verwalten, Akten anlegen und mehr mit nur einem Browser und einer Internetverbindung.

Wer verwendet Curve Dental?

Curve Dental ist leistungsstark genug, um selbst die komplexeste Praxis mit mehreren Standorten zu verwalten.

Curve Dental – Details

Curve Dental

2004 gegründet

Curve Dental – Videos und Bilder

Videos zu Curve Dental
Curve Dental Software - 1 - Vorschau
Curve Dental Software - 2 - Vorschau
Curve Dental Software - 3 - Vorschau
Curve Dental Software - 4 - Vorschau
Curve Dental Software - 5 - Vorschau

Curve Dental – Details

Curve Dental

2004 gegründet

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Startpreis

Nicht verfügbar
248,00 $/Monat
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

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Gratis Testen Ja

Curve Dental – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • Chromebook (Desktop)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Curve Dental

  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Imaging
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anfragezuordnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Sicherung
  • Behandlungsplanung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildanalyse
  • Daten-Import / -Export
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Fortschrittsverfolgung
  • HIPAA konform
  • Individuelle Anpassung
  • Inkasso-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kalibriermanagement
  • Kundenportal
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Produktivitätsanalyse
  • Prognosen
  • Reklamationsabwicklung
  • Risiko-Warnungen
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Standortverfolgung
  • Stempeluhr
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Umfragen & Feedback
  • Video-Unterstützung
  • Web-Formulare
  • Website-Analytik
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Siehe die vollständige Dental Imaging Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bild-Fusion
  • Compliance Management
  • Datenvisualisierung
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • EMR-HL7-Brücke
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronischer Datenaustausch
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • HIPAA konform
  • IVR / Spracherkennung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • PACS-Integration
  • Patienten-Terminplanung
  • Registrierungs-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Scan-Eingabe
  • Self-Service Portal
  • Terminverwaltung
  • Vorlagen-Management
  • Wartelisten-Management
  • Web-Formulare
  • Workflow-Management
  • Zusammenfassende Berichte

Siehe die vollständige Radiologie Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mitarbeitermanagement
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Verkaufspunkt POS
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Unternehmensführung Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Behandlungsplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Bildgebung und Röntgenstrahlung
  • Datensynchronisation
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Elektronische Rezepte
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Live-Chat
  • Medizinische Abrechnung
  • Mehrere Standorte
  • Registrierungs-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Warnungen / Eskalation
  • Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Siehe die vollständige Zahnarzt Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Behandlungsplanung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumenten-Abbildung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drag-and-Drop
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Fortschritt-Notizen
  • Fortschrittsverfolgung
  • Freihand-Charting
  • Für die Tiermedizin
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • HIPAA konform
  • Individuelle Anpassung
  • Inkasso-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kieferorthopädie-Diagramme
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Mehrere Standorte
  • Parodontaldiagramme
  • Produktivitätsanalyse
  • Prognosen
  • Reklamationsabwicklung
  • Risiko-Warnungen
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Stempeluhr
  • Stimmenerfassung
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Vergleichsansicht
  • Web-Formulare
  • Website-Analytik
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Siehe die vollständige Zahnmedizinische Chart Software Liste

Alternativen für Curve Dental

Mehr Alternativen zu Curve Dental

Erfahrungen mit Curve Dental

Alle 194 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
112
4
53
3
20
2
5
1
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Danielle C.
Danielle C.
Executive Assistant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Praxis, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Cloud Based Software

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We love it and recommend it highly

Vorteile:

This is the best software we have used for multiple doctors in multiple locations. It is also cloud based so we don't have to worry about a server going down or losing any information.

Nachteile:

There is no electronic signature availability for the patient file

Aaron G.
Owner Dentist in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best option for Cloud practice management

5 vor 12 Monaten

Kommentare: Really good experience with the software. Price is higher than it should be but it is more convenient in the cloud. If it could connect with Dental Intel, I would put it in all my offices.

Vorteile:

Easy to use. Familiar feel. No need for a server for PMS and x-rays.

Nachteile:

No option for CBCT backup. Can't be used together with Dental Intel. Default reports sometimes convoluted although you can make custom reports.

Raquel C.
USA
Medizinische Praxis, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Depends on specialty of the office.

3,5 vor 7 Jahren

Vorteile:

It's so user-friendly and you can adjust settings so easy as well.

Nachteile:

I think it's too easy to schedule appointments on top of each other. The billing is not easy to read, because it separates it by transaction, and then the transaction is no longer visable after it's paid. There is no way to select a procedure not to be billed to insurance in a billing transaction. You cannot transfer credits between family members in the same account. The tabs in the charting can be confusing as well. I think all existing, and current treatment plan should be together, not separated. You cannot keep track in the charting what was diagnosed when, because it deletes the date when the treatment is completed. There are too many placed where the fee schedule can be adjusted to allow for mistakes later. If the insurance is modified, the treatment plan has to be deleted and re-entered for the patient to be correct. I don't see a point in tags in the appointment when it doesn't enter the procedures in the appointment title. It seems like a lot of work to schedule an appointment, because you have too many options. The entry of birth dates is harder than it needs to be. Emails cannot be used in more than one person's profile. Cancelled claims should be able to be deleted from the system. It's confusing when auditing past due claims. There is no way to input how much maximum is left on a patient's insurance for treatment plan purposes. Treatment plans don't factor in secondary insurance coverage. Scanned documents should be able to be grouped in files and letters instead of making a separate entry for every page. Charting on the teeth is too sensitive.

Antwort von N/A

vor 7 Jahren

We appreciate Raquel's comments. She brings to light a number of topics we'd like to address. - Scheduling Appointments. The flexibility of our scheduler does allow you to schedule on top of other appointments. Long-time customers have not found this to be a negative; however, we understand Raquel's concern and are taking steps to modify this functionality--quite soon, actually. - Invoice Accounting vs {WHAT DTX AND ES USE}. Curve Dental uses invoice accounting, which has many advantages. Because most of the dental profession is using older management systems that display information in other ways, our new customers may find Curve Dental's accounting style a little different. Once proper training is completed our customers see the advantages of invoice accounting as it presents a more logical grouping of billing information. Specific to Raquel's comments, paid transactions are hidden after 30 days to make more efficient use of space, but with two clicks all transactions can be viewed. - Billing to Insurance. If there's a particular procedure you would rather not bill to insurance, you simply omit that item in the insurance claim. - Transferring Credits Between Family Members. If all family members share one responsible party, then yes, credit can be shared between family members. However, if the family members have different responsible parties, then one account would have to be refunded and the other credited, which can be done quickly. - Displaying Existing and Current Treatment. Graphically, existing treatment and the current treatment plan can be viewed at the same time. Line-by-line details can be viewed for either existing procedures or planned procedures by clicking on the corresponding tabs in the chart. - Diagnosis Date. If you're concerned about the date that a procedure was diagnosed, you can access a quick report to retrieve that information; it is not deleted. - Fee Schedule Adjustments. Fee schedules can be assigned to a specific patient or when setting up an insurance plan (which determines how the insurance portion is calculated). When creating a treatment plan, you also have the option to select a different fee guide, but the default is the fee guide initially assigned to the patient. - Modifying Insurance. Currently, you do not have to delete and re-enter a treatment plan if you need to change insurance information. - Birth Date Format. We have received a few comments on how the birth date is entered (which is yyyy-mm-dd) and plan to allow our customers to adjust the format to one more customary to their area. Obviously a minor concern, but one that will be addressed. - Unique e-Mail Addresses. For security purposes, Curve Dental does not allow an e-mail address to be used by more than one patient. Curve Dental's patient portal provides patients with access to account information, future appointments, and more. To protect this information, a unique e-mail address is required to access the data. Of course, the responsible party can access information for all members of the family. - Deleting Cancelled Claims. In the interest of providing one more deterrent to fraud, we strongly believe that cancelled claims should be a permanent record in the patient's account. As a result the display of the patient's account may be a bit more busy, but not confusing. - Entering Insurance Maximums and Factoring Secondary Insurance. Currently, Curve Dental does allow you to enter coverage used outside of the practice or software, helping our customers gain an accurate insurance estimate. And our software does indeed take into consideration secondary coverage when calculating the insurance portion. - Scanned Documents. We have discussed ways to improve the organization of scanned documents and will make a change. - Sensitive Charting. Curve Dental has two charting modes. One lets you drag the mouse over tooth surfaces to select the desired surface. The other mode requires you to enter the surfaces in a more old-fashioned style. Some may find one mode more preferable over the other.

Austin W.
Dentist in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good bones. Needs more refinement

4 vor 12 Monaten

Kommentare: Overall I like it. If we could auto charge old accounts and increase the quality of xrays, I’d be very happy.

Vorteile:

I like the cloud based aspect and the ability to manage users access

Nachteile:

Xrays aren’t as clear as I’m used to. I hate that I can’t auto charge interest on account receivables.

Amy A.
RDH in Kanada
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Dental Software

5 vor 12 Monaten

Kommentare: My overall experience has been excellent and easy

Vorteile:

Ease of use, ease of set up, ease of access, ease of communication with support & its visually aesthetic when i show my patients things on the screen.

Nachteile:

That I cannot have more than one thing open at a time