QT9 Quality Management

QT9 Quality Management

von QT9 Software

Wer verwendet QT9 Quality Management?

Any organization tracking regulatory compliance (ex: ISO 9001, ISO 13485, AS9100, FDA Compliance, etc.) or any organization looking to make their quality system paperless in a user-friendly interface.

Was ist QT9 Quality Management?

Quality management software made easy. Schedule a demo of QT9's cloud-based eQMS solution. This user-friendly ISO 9001, ISO 13485, ISO 17025, AS9100 & FDA quality management software for Medical Device/Pharma, Food & Aerospace compliance. Centrally connect Document Control, Corrective Actions (CAPA), Training, ECR/ECNs, Inspections, Supplier Quality, Calibrations, Complaints, Maintenance & Audit Management with 21 CFR part 11 compliant electronic signature approvals for end-to-end traceability.

QT9 Quality Management – Details

QT9 Software

http://www.qt9software.com

Gegründet 2005

QT9 Quality Management – Preisübersicht

QT9 Quality Management bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für QT9 Quality Management findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

QT9 Quality Management Funktionen

Audit Software
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Auditplanung
Aufgabenmanagement
Compliance Management
Dashboard
Formularverwaltung
Mobiler Zugriff
Problemmanagement
Risikobewertung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Workflow-Management
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Fall-Management
Feedback-Management
Formularverwaltung
Klassifikation der Beschwerden
Korrekturmaßnahmen (CAPA)
Kundenreklamations-Tracking
Problem-Nachverfolgung
Qualitätssicherungs-Management
Routing
Self-Service Portal
Social Media-Überwachung
Umfrage-Management
Beschwerdemanagement
CAPA-Planung
Nachverfolgung von Nicht-Einhaltungen
Qualitätskontrolle
Risikomanagement
Störfallmanagement
Trainingsmanagement
Ursachenanalyse
Veränderungsmanagement
Wirtschaftsprüfung-Management
Archivierung & Aufbewahrung
Compliance-Verfolgung
Einhaltung von Umweltvorschriften
FDA-Compliance
HIPAA konform
ISO-Compliance
OSHA-Compliance
Prozess-/Workflow-Automatisierung
Risikomanagement
Sardanes-Oxley-Compliance
Störfallmanagement
Testen von Steuerelementen
Umfragen & Feedback
Versionskontrolle
Wirtschaftsprüfung-Management
Compliance-Verfolgung
Dateitypumwandlung
Dateiwiederherstellung
Dokument-Indexierung
Dokumentaufbau
Dokumentenarchivierung
Dokumentenaufbewahrung
Elektronische Unterschrift
Offline-Zugriff
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Archivierung & Aufbewahrung
Automatisiertes Routing
Compliance Management
Elektronische Unterschrift
Eskalationsmanagement
Periodische Prüfung
Versionskontrolle
Veränderungsmanagement
Arbeitssicherheits-Management
Berichterstattung / Analyse
Betriebliches Gesundheitsmanagement
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Dokumentenmanagement
Gefahrstoffmanagement
Inspektions-Management
OSHA-Protokollierung
Risikomanagement
Störfallmanagement
Trainingsmanagement
Wirtschaftsprüfung-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Betriebsrisiko-Management
Disaster Recovery
Einhaltung von Umweltvorschriften
IT-Risikomanagement
Internes Kontrollmanagement
Richtlinien Managemen-
Störfallmanagement
Wirtschaftsprüfung
Berichtsvorlagen
Fotos in Berichten
Gerätenachverfolgung
Kundendatenbank
Spracherkennung
Subunternehmen-Management
Terminverwaltung
Versandmanagement
Vor Ort drucken
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Compliance Management
Instrumentenmanagement
Kalibrieranleitung
Kalibrierplanung
Zertifikat-/Etikettendruck
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Beschwerdemanagement
Compliance Management
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Dokumentenkontrolle
Geräte-Management
ISO-Standard-Management
Instandhaltungsmanagement
LieferantenQualitätskontrolle
Risikomanagement
Trainingsmanagement
Verfolgen von Fehlern
Wirtschaftsprüfung-Management
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Betriebsrisiko-Management
Compliance Management
Geschäftsprozess-Steuerung
IT-Risikomanagement
Internes Kontrollmanagement
Korrekturmaßnahmen (CAPA)
Management by Exception
Mobiler Zugriff
Prädiktive Analytik
Reaktions-Management
Rechtliches Risikomanagement
Reputationsrisikomanagement
Risikobewertung
Wirtschaftsprüfung
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Elektronischer Handel
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Integriertes LMS
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
Simulation
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Zertifizierung-Management
Inspektions-Management
Korrektur-/Vorbeugungsmaßnahmen
Meldung von Verletzungen
OSHA-Protokollierung
Sicherheitsrisikobewertung
Störfallmanagement
Trainingsmanagement
Wirtschaftsprüfung-Management
Archivierung & Aufbewahrung
Audit Trail
Ein- und Auschecken von Dokumenten
Für Konstruktionsdokumente
Kommentare / Notizen
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Revisionsgeschichte
Versions-Rollback
Versionsvergleich
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

QT9 Quality Management – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 21 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.8/5
Funktionen
4.5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7/5
Verifizierter Rezensent
Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 8.3.2018

"Quality management made quick and easy"

Vorteile: The QT9 software products seem to be designed with the customer in mind. The user-friendliness is clearly a part of the QT9 Quality Management Software. I love how easy it made everything.

Nachteile: I think that at times the process could have been a little more efficient in terms of time it takes to process a quality management order.

Antwort des Softwareanbieters

von QT9 Software an 4.9.2019

Thank you for the review of the QT9 QMS. It is great to hear you find the QT9 QMS easy to use! We appreciate the review.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 8.3.2018
Reba D.
Director of QA/RA
Medizinische Geräte
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4.5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4.5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.6.2015

"Excellent support, traceability and ease of use. "

Vorteile: For a small company this sw package has all the basic offerings. We are a medical device company and myself, the FDA & ISO auditors liked the traceability, control of documents and everything was there at our fingertips from Management review to Documents to CAR's. Qt9 is always responsive to our questions and resolving issues. They have incorporated some of our suggestions into their sw updates. It is intuitive to new users and easy to use. We have configured their ECR module to handle storage of documents and electronic signoff for Validation Protocols,Reports, Design review meetings, Stop & Resume Ships, and other processes that need sign-off in addition to its ECR capability. For the cost, the flexibility, electronic signature and traceability is worth trying out the system.

Nachteile: One of the items on our wish lists is to be able to limit daily emails to weekly for some people. The common complaint is that people don't look at them (deleting) because a notification appears every day.
Training module is a little inflexible, but they are looking at improving it and also improving the report outputs.

Antwort des Softwareanbieters

von QT9 Software an 3.9.2019

Reba - Thank you for your review of the QT9 QMS. We love hearing our software is easy to use and the support excellent! We have added many new features to the QT9 QMS over the years, and we would be happy to show you how you can use the Training Module to benefit Magellan Diagnostics. Please feel free to reach out to our team. Thanks again!

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.6.2015
Timothy W.
Quality Engineer
Metallabbau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.5.2019

"QT9 - All Quality Management Systems in one place"

Kommentare: Our biggest problem with the legacy programs were solved by using QT9, by having control over all requirements of our quality system registrar. All users (123 people) have been polled with a 98% positive response.

Vorteile: I like most that our ISO 9001:2015 certified quality management systems are now in one (software) place. We no longer need to create and store our documentation, audits, suppliers, inspections, change control, risk assessment , calibration, projects, management review, corrective actions in multiple locations and formats.

Nachteile: Query / search features are limited and not made to be used intuitively.

Antwort des Softwareanbieters

von QT9 Software an 4.9.2019

Tim - Thank you for your follow-up review of the QT9 QMS. It is great to hear you are able to integrate so many of your processes into one central place! Just let us know if we can help you or your team centralize information from any other processes. Thanks again.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.5.2019
Eva G.
Quality and Process Manager
Essen & Trinken
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2.5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2.5/5
  • Kundenbetreuung
    3.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 5.6.2015

"Good product but very little possibilites to adapt it to your business"

Vorteile: It provides the basics for the management of the quality for a small scale company at a good price. The pricing options are very good and adjustable.

Nachteile: It is very stiff in the way it is built. There is very little room to personalize the different type of product, if we want to hide some fields in the reports, the report options are very limited while they are the basis of a good quality communication.
There is no option to personalize the emails notofications. You really get flooded by emails!

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 5.6.2015
Lisa M.
General Manager
Kunststoffe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.6.2017

"QT9 all the modules, tons of training and service"

Kommentare: We are a tiny manufacturing company. Recent audits for a large and valuable customer have driven the need to develop our Quality Management System. QT9 was the only reasonably priced option that didn't make me pick upfront which handful of modules I might need. I still haven't started using everything QT9 has to offer but my CAPA and Customer Feedback programs are robust and well documented. The automatic emails to designated "Responsible Parties" seemed to really please my last auditor. I even use it for my Safety Incidents/Investigations.

Vorteile: You get all the modules that are available at the time of purchase, plus your software gets upgraded to include future awesomeness as they develop it. It's pretty intuitive, but what it lacks there, it makes up for in the abundant training and help options. The staff is very hands on and knows the product intimately. The launch process was relatively easy and well handled. A sandbox site allows you to work out how you'll implement the system before cluttering it up with your first attempts. All that and relatively inexpensive.

Nachteile: Not all the modules may be a perfect fit for how you'll use the software. You may have to be creative or maintain some documentation outside the software.

Antwort des Softwareanbieters

von QT9 Software an 4.9.2019

Lisa - Thank you for your review of the QT9 QMS. We are happy to hear you have had a positive experience and like all the modules included! Please feel free to reach out to us on training for the other modules.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.6.2017