Was ist Sofon Guided Selling?

Sofon ist eine Vertriebsautomatisierungslösung, die den Verkaufsprozess von kundenspezifischen Produkten oder Dienstleistungen vereinfacht, beschleunigt und verbessert. Sofon unterstützt Vertriebspersonal dabei, die Kundenanforderungen einfach und schnell in fehlerfreie professionelle Vorschläge und Angebote umzuwandeln. Angebote können automatisch in Produktionsaufträge umgewandelt werden. Sofon bietet Vertriebsteams Hilfestellung, damit sie das Produkt auswählen, das die Bedürfnisse der potenziellen Kundschaft am ehesten erfüllt und ihn bei einer Kaufentscheidung unterstützt.

Wer verwendet Sofon Guided Selling?

Unternehmen, die kundenspezifische Produkte und Dienstleistungen verkaufen.

Wo kann Sofon Guided Selling bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop)

Über den Anbieter

  • Sofon Guided Solutions
  • 1998 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland, Niederlande, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 4 weitere

Über den Anbieter

  • Sofon Guided Solutions
  • 1998 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Deutschland, Niederlande, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 4 weitere

Sofon Guided Selling – Videos und Bilder

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Sofon Guided Selling

30.000,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
30,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
15.000,00 $
Kostenlose Version
Gratis Testen
(0)
N/A
Kostenlose Version
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Sofon Guided Selling Funktionen

  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Imaging
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Audit Trail
  • Auftragserfassung
  • Dashboard
  • Dokumentenmanagement
  • E-Commerce-Management
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kontaktmanagement
  • Kosten-Datenbank
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Pipeline-Management
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • RFP-Management
  • Rabattmanagement
  • Regelbasierte Konfiguration
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorlagen
  • Workflow-Management

Alternativen für Sofon Guided Selling

Apparound ist eine cloudbasierte App, die Verkaufsinhalte und Verkaufsprozesse digitalisiert, um die Verkaufsproduktivität zu verbessern.
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Bewertungen über Sofon Guided Selling

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,6
Funktionen
3,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
88%
4
4%
3
4%
1
4%
Paul Vincent
Paul Vincent
Project manager ICT / Application manager ERP in
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp
5,0 vor 7 Jahren
Pieter
Project Manager in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Unbeaten in ease of use and value for money!

5,0 vor 11 Jahren

Kommentare: The product data and rules are maintained by the people that have the knowledge, not by it-people. Though 'off-the-shelf', the tool is highly flexible and easy to use. We could not perform without it.

Vorteile:

The Aebi Schmidt Group (www.aebi-schmidt.com) manufactures outstanding, world-wide-distributed agricultural, municipal and special equipment. With a customized range of products and services we offer our customers appropriate solutions for almost every problem. All our products (silo spreaders, snowploughs, snow clearing machines, compact sweepers, mounted sweepers, implement carriers, transporters and mowers) are configurable, from a few options to many highly complex options with multi-level dependencies and calculations. We use Sofon to maintain and spread the product knowledge amongst all our sales offices all over Europe. With Sofon a salesman is able to make a good-looking quotation in a short time without much product knowledge. Sofon supports the whole quotation process, and when a quotation becomes an order, a sales order and the complete bill of material and routing is created in our ERP system (SAP). Changes are handled too.

Nachteile:

no real Cons

Robert - Philips Healthcare
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Most poorly designed software I have ever used…

1,0 vor 9 Jahren

Kommentare: I use SOFON as an end user. There is NO possible way to overstate how VERY bad this product is. It is counter-intuitive, buggy, and designed in such a way as to require massive amounts of additional unneeded keystrokes ans rework. Run the other direction.

Vorteile:

None

Nachteile:

Far too many to list, see above.

Marion
Sales in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Our price agreements with our various customers are now clearly defined

5,0 vor 9 Jahren

Kommentare: E. van Wijk Logistics is an international logistics service company with branches in the Netherlands, Romania, Moldavia and Ukraine. Before Sofon our quotations and calculations were produced manually in Excel. This was time-consuming and prone to errors; it was for example easy to forget a change in rates. This is why we wanted to simplify the way the rates were put together. We also wanted more insight into client-specific rates and outstanding quotations. We now make use of the Sofon Sales Organizer (CRM package) and the Sofon Proposal Organizer (quotation generator). We use Sofon to quickly produce uniform and error-free quotations, including the accompanying calculations. Our price agreements with our various customers are now clearly defined and our price adjustments are greatly simplified. Sofon also offers us insight into the quotations we have issued to date and the effectiveness of our sales reps.

Vorteile:

Quickly produce uniform and error-free quotations Offers insight into the quotations we have issued to date and the effectiveness of our sales reps Price agreements are now clearly defined and our price adjustments are greatly simplified

Nachteile:

no real Cons

Robert Oude
Sales in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Sofon offers Voortman complete sales support system

5,0 vor 10 Jahren

Kommentare: Voortman develops, manufactures, installs and maintains CNC controlled processing machines for the steel fabricating industry and steel service centers. Because of our growing international clientele, we were looking for a complete sales support system. Sofon turned out to be very complete, so we use all of Sofon: from CRM to quotation generation and everything in between. The implementation of Sofon took only a few months. I had expected that we would need far more time, but my expectations were definitely proved wrong. All the Sofon-users in our company are very pleased with the ease of use the system offers. Since the introduction of Sofon we have the years of customer history visible at a glance. We also have a link to and synchronization of our e-marketing package, we have the possibility to manage our opportunities and our management reports are available, thanks to Sofon.

Vorteile:

quick implementation ease of use the system customer history visible at a glance

Nachteile:

No major cons.