Acctivate Inventory Management

Was ist Acctivate Inventory Management?

Herausragende Inventarsoftware für QuickBooks – hebe dein Lager und deine Geschäftsabläufe auf ein neues Niveau und steigere damit deine Gewinne und die Kundenzufriedenheit.

Verwalte alle Geschäftsphasen in Echtzeit in deinem Unternehmen mit leistungsstarken, nutzerfreundlichen Funktionen für Inventarmanagement, Einkauf, Kund*innen, Lagerhaltung, Barcoding, Vermietungskosten, Chargen- und Seriennummernnachverfolgbarkeit und mehr. Integriere außerdem führende E-Commerce-Plattformen, EDI-Anbieter und andere Best-in-Breed-Lösungen.

Wer verwendet Acctivate Inventory Management?

Kleine bis mittlere Unternehmen, Großhandelsvertriebs- und Fertigungsunternehmen, die QuickBooks mit zusätzlichen Inventarmanagementfunktionen erweitern müssen.

Wo kann Acctivate Inventory Management bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • Acctivate
  • Ansässig in Arlington, USA
  • 1985 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Acctivate
  • Ansässig in Arlington, USA
  • 1985 gegründet
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Englisch

Acctivate Inventory Management – Videos und Bilder

Acctivate Inventory Management Software - 1
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Acctivate Inventory Management

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475,00 $/Monat
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Acctivate Inventory Management Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Artikelverwaltung
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsprüfung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • CRM
  • Check-in/Check-out
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Einkauf & Empfang
  • Inventarverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kostennachverfolgung
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Material-Rechnung
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Nachbestellungen verwalten
  • Nachfragevorhersage
  • Produkt-Rückruf Management
  • Produktions-Management
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Qualitätskontrolle
  • Qualitätsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Rückstandsverwaltung
  • Rückverfolgbarkeit
  • Suchen / filtern
  • Supply-Chain-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Versand-Management
  • Vertrieb- & Abwicklungplanung
  • Verwalten von Fälligkeiten
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Wiederkehrende Bestellungen

Alternativen für Acctivate Inventory Management

ERPAG ist ein ERP-Cloud-Service, der alle Geschäftsprozesse für kleine oder mittelgroße Unternehmen abdeckt. Erfahre mehr über ERPAG
Geeignet für Unternehmen in den Bereichen Einzelhandel, Großhandel, Produktion und Lebensmittelproduktion mit einem gewissen Anspruch an die Verwaltung ihrer Lagerbestände.
Cin7 bietet Bestandverwaltung und Automatisierung von Bestellungen und Produktion über das Lager/3PL bis hin zu jedem von dir verwendeten B2B-/B2C-Vertriebskanal.
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Bestandsaufnahme und Bestell-Management-Plattform, mit Auftragsabwicklung die Optimierungs- und Automatisierungs-Tools, Einkauf und Vertrieb.
ArbiMed ist eine Bestandsverwaltungssoftware, mit der Gesundheitspflegepraxen durch Analyse der Daten aus Bestandstransaktionen den Gewinn steigern können.
Konzipiert für kleinere KMUs (kleine und mittlere Unternehmen). Führe dein GESAMTES Unternehmen in einer einzigen Cloud-Suite.
Embrace ERP is a scalable, flexible, industry-built solution, power packed with functionality to meet your unique business needs.
Einfache Inventar-Management-Software. Geeignet für Einzelhändler, Großhändler, dropshippers, Distributoren und Hersteller.
Midsize-Kleidung-Einzelhändler und -Großhändler, die so schnell und profitabel wie möglich wachsen wollen.
Umfassende ERP-Lösung, die speziell für die Prozessfertigungsindustrie und den chemischen Vertrieb geschrieben und entwickelt wurde.
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.

Bewertungen über Acctivate Inventory Management

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,2
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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2
5%
1
2%
Ruth
Customs Broker in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Groߟhandel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Software for a small company

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We started using ACCTivate in 2010 as an inventory add-on to Quickbooks. We have very much appreciated all the software had to offer. We have modified the system somewhat over time to fit our needs. We also had some custom reports created for us that have worked very well. Very pleased with the software and the support team.

Vorteile:

-Very intuitive product -Easy to learn -Highly functional -Crystal report software for reporting is easy to learn and use to customize your reports -Very flexible system

Nachteile:

-Original Reporting is lacking. Custom reports are available or can be made by a third party -Very occasional issues syncing with Quickbooks

Antwort von Acctivate

vor 3 Jahren

Hi Ruth, Thank you for sharing your feedback. It is great to hear all you have gained and the growth in your nine years of using Acctivate. Kind Regards, Erica Avila

Paul
Purchasing Manager in Kanada
Einzelhandel, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Acctivate Review

4,0 letztes Jahr

Kommentare: We have been using it for 6 years now. There was a bit of a learning curve. Once sorted out, we can order receive, pick and sell our product with ease. Database size has been a bit of an issue and Intuit file size management grows quickly. Great product for a mid size business.

Vorteile:

Acctivate brought us up to todays technology in product Inventory and sales control, at a reasonable price.

Nachteile:

The lack of Vendor control, and Vendor Options make things hard. Doing a Daily Sync with Quickbooks does not come with out issues, and tax rounding is Canada is a large issue. We do have SOP's in place to administrate these short falls.

Sepp
Owner in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Can't function with Acctivate

2,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We bought Fishbowl inventory in 2017 and returned it within a month. And then spent considerable time looking at options and reviewing them. We spend days and days with Acctivate before buying. And then we bought it. It took three or four months to get us to an 'active state'. At which point we discovered that the entire way we setup our product structure would not work. So we started over and now, 12 months after purchasing, we have finally invoiced the projects from November of 2017. We have posted over 100 requests in the online help system and with a few exceptions been told that our ideas are not applicable to their users.
We have made the decision to not to renew our maintenance plan.
And Acctivate was not interested in extending our plan for a few more months give the total disaster we have had implementing it.
We did consider it affordable and the yearly maintenance costs reasonable given the platform.
However, we have spent lot of money on labor to get the system implemented AND still had to hire an outside consultant to build custom routines to be able to get reports that answer basic stocking questions.
We continue to find the interface prevents you from being able to make smart decisions at the moment you have to (when you can see the data) and is wholly lacking for a system with as much data as it has. We can not say strongly enough that you should really consider your options before moving forward with Acctivate.

Vorteile:

Lot's of handholding during setup. Possibly considered affordable - unless you count your time. At this point - not much - We have fought for a year to get the system online.

Nachteile:

Lack of respect for the ideas and needs of customers It hides important information needed to make decisions in the windows where you need to make decisions. It doesn't auto update backorders A huge list of other items.

Bruce
COO in USA
Biotechnologie, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Acctivate Inventory Management works well suits our needs

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Very please with our choice

Vorteile:

The setup and learning curve were very reasonable, daily use and upkeep is easy

Nachteile:

The dashboard needs to be more user friendly to setup and use (sizing and placing the report boxes is awkward) Some dropdown menus are not intuitive, but once learned easy to navigate

Gabriel
Sr. Director of Operations in USA
Bekleidung & Mode, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent for the Price!

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We were able to greatly improve visibility of our performance allowing us to focus resources in the areas that needed help. The quality and consistency of our output also improve dramatically. Probably the one area that had the most drastic improvement has been our warehouse. The ACCTivate our inventory is the most accurate it has ever been and order processing accuracy has also improve dramatically with the use of the mobile scanners.

Vorteile:

Software is filled with many intuitive features that cover a wide variety of of business uses in everything from order processing to inventory management. Inventory management includes ability to manage using bins and multiple physical or virtual warehouses. This is a strong feature for an application in this price range. The ability to create custom fields in virtually every section of the software helps resolve many challenges, and the fields are, in most cases, can be made to appear in reports. Has a great order management module that can be customized for specific views and allow for both visibility and batch management of open sales order. Mobile/handheld support allowed our warehouse to switch from manual to scanned picking, which greatly improved accuracy and accountability. Software supports ODBC connectivity which provide a solid work around for the software's lack of strong out-of-the-box reports (see below) In conclusion, if you are a small to mid-size business that has outgrown Quickbooks, you really cant go wrong with ACCTivate. So long as your Quickbooks data is clean and organized, migration is quick and painless.

Nachteile:

Out of the box reporting is a bit limited depending on your needs. Very basic reports are fine and they are accurate, but if your business has complex or custom logics by which you evaluate performance, you will need to hire a report writer (Crystal Reports) to build your report templates. No real audit trail tracking/reporting so seeing who did what can be a challenge. Lacks ability to restrict certain permissions that can lead to accidental or deliberate manipulation of data resulting in order processing errors.

Antwort von Acctivate

vor 5 Jahren

Gabriel, your feedback is greatly appreciated. We are happy to hear about the improvements across your business after implementing Acctivate, especially the visibility & productivity gains that have allowed you all to focus on the work at hand. We also continually strive to learn what businesses need and how we can enhance our software, so it is also good to know about reporting and permission based needs. - Dakota