Was ist MaintiMizer?

Bereit für die Modernisierung von Wartungsarbeiten? Der flexible, leistungsstarke und nutzerfreundliche MaintiMizer ist seit über 30 Jahren ein CMMS-Marktführer. Das Unternehmen wurde auf der Überzeugung aufgebaut, dass ein CMMS in der Lage sein sollte, sich an jede Umgebung anzupassen, sei es vor Ort oder in der Cloud. In Verbindung mit einem herausragenden Supportteam konnte das Unternehmen die Gewinne und die Effizienz für Unternehmen in verschiedenen Branchen, von der Lebensmittel- und Getränkeindustrie über die Fertigung bis hin zur Logistik steigern.

Wer verwendet MaintiMizer?

Fertigung und Anlagen: Automobilindustrie, Luft- und Raumfahrt/Verteidigung, Fahrzeugbau, Chemie, Bauwesen, Konsumgüter, Vertriebsunternehmen, Bildungswesen, Büros/Kliniken, Versorgungsunternehmen, Unterhaltungsunternehmen, Lebensmittel/Getränke, Maschinen, Metalle, Kunststoffe

Wo kann MaintiMizer bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Ashcom Technologies
  • Ansässig in Ann Arbor, USA
  • 1985 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Irland, Kanada, Neuseeland, Südafrika, Vereinigte Arabische Emirate und 2 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Ashcom Technologies
  • Ansässig in Ann Arbor, USA
  • 1985 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Irland, Kanada, Neuseeland, Südafrika, Vereinigte Arabische Emirate und 2 weitere

Sprachen

Englisch

MaintiMizer – Videos und Bilder

MaintiMizer Software - 1
MaintiMizer Software - 2
MaintiMizer Software - 3
MaintiMizer Software - 4
MaintiMizer Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu MaintiMizer
MaintiMizer Software - 1
MaintiMizer Software - 2
MaintiMizer Software - 3
MaintiMizer Software - 4
MaintiMizer Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie MaintiMizer vergleichen

MaintiMizer

450,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen
250,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
2.390,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

MaintiMizer Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitskostenberichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenplanung
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Einkauf & Empfang
  • Erinnerungen
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Geräte-Management
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • IT-Asset-Management
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kostennachverfolgung
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Raumverwaltung
  • Statusverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verwaltung von Einzelteilen
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung

Alternativen für MaintiMizer

Aladdin ist eine cloudbasierte Asset-Lifecycle-Management-Lösung, mit der du Kosten sparen und die Lebensdauer deiner Assets erhöhen kannst.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
Asset-Lifecycle-Management-Software, die auf an deine Anforderungen an die Ressourcennachverfolgung ausgerichtet ist. Abschreibung, Barcodierung und mehr. Teste es kostenlos.
Infraspeak ist eine Desktop- und mobile Management-Software für Wartung, Einrichtungen und innovative Teams.
Rosmiman IWMS ist eine Einrichtungsmanagement- und Immobilienmanagementsoftware, die sich durch ihre Robustheit und hohe Zuverlässigkeit auszeichnet.
TAG kann mit Tausenden von zufriedenen Kunden eine 15-jährige Erfolgsgeschichte in der Anlagenverwaltung und Wartung vorweisen. Buche eine Demo.
Deine Angebote, Rechnungen, Einkäufe und mehr in einem System. Bürozugriff und App, elektronische Formulare und Zertifikate. 30 Tage kostenlos testen.
MaintainX ist eine Mobile-First-Software zur Digitalisierung von Arbeitsaufträgen und -verfahren, die die Effizienz erhöht und Echtzeiteinblicke ermöglicht. Erfahre mehr über MaintainX
Mit dieser Lösung kannst du deine Ressourcen verfolgen, zuweisen, warten, instand halten, einchecken und auschecken und entfernen – mit Warnungen, Erinnerungen und E-Mails zur Optimierung deines Asset-Managements. Erfahre mehr über Asset Infinity
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
FMX ist eine webbasierte Lösung für das Facilitymanagement für Arbeitsaufträge, präventive Wartung, Ereignisplanung, Ressourcennachverfolgung und mehr.
eBASE bietet Bildungseinrichtungen, Kommunen und Unternehmen eine robuste und einfach zu bedienende Software-Suit für Anlagenmanagement.
Eine Business-Software, dafür entwickelt, die Produktivität und Effizienz deiner Außendienstmitarbeiter zu erhöhen, indem dein Büro papierfrei gemacht wird.

Bewertungen über MaintiMizer

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,2
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
24%
4
58%
3
13%
2
5%
1
1%
Verifizierter Rezensent
Maintenance Technician in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A lot of data entry to get started, but well worth it.

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Data recording of maintenance and repairs. Tracking of repair parts used and where used. Easy re-ordering of used parts.

Vorteile:

The software is very detail oriented. It tracks employees, parts, and equipment. Very helpful support staff.

Nachteile:

You're not able to attach pictures to SOP's. You can attach them to printout with, but not on, the SOP.

Antwort von Ashcom Technologies

vor 4 Jahren

Thanks for the review! We take a lot of pride in the accessibility and friendliness of our support team! They also make a fantastic pot of coffee! We appreciate you voicing your concerns. We're constantly updating and evolving MaintiMizer to be the best possible CMMS on the market. We look forward to growing alongside your business!

Roxy
USA
Glücksspiel & Casinos, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

It's the Bread and Butter of Engineering and Maintenance

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: The value for your money is a selling point because it was more cost effective then other programs. As for customer support I have never heard of a time that we have not been able to get ahold of anyone. The ease of use of this program has a learning curve but once you work with it you will understand how the program works. This program has several features, we use it in Engineering and Maintenance for our preventive maintenance program. It is an excellent reminder on all the things we have to keep in shape around the casino and hotels and the new event center. We also have lots of inventory. We maintain a inventory file. We can search and update parts. We can issue and receive parts. We can print adhesive labels with barcodes for our bins. We have added pictures of our parts. We have inventory reports. We do so many PM so we are able to maintain equipment. We can search and update it. We have created several reports that we use all the time. Right now we are on the cutting edge of rolling out a work order system to the whole casino. It has lots of features, some we use and some we don't. I know that we have our MaintiMizer program running very well. It's a work in progress and you need people to work to keep it that way. And I guess you will have to stay tuned on what else it will brings. We are happy with what we have built in it.

Vorteile:

Its a great reminder of all the things you have to do.

Nachteile:

Importing old program to new program will require work on cleaning up old data.

Antwort von Ashcom Technologies

vor 5 Jahren

Roxy thank you so very much for your review of MaintiMizer! We have heard from others that MaintiMizer can be more cost effective then some of our competition and we are thrilled that after that investment you can see a return so quickly! We value our partnership with Mystic Lake and look forward to continuing to grow with your business!

Nate
Mechanic/parts clerk. in USA
Druck, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Use this program every day at work, frustrating every day.

2,0 vor 4 Jahren

Kommentare: If you mean Maintimizer then no real benefits, would have rather stayed with the old version.

Vorteile:

Spell check. With the old version only two fields could be used when searching for parts this version allows many fields.

Nachteile:

Where do I start. Not being able to delete or change part numbers is huge, I can see keeping the old numbers for accounting but the stockroom part of the program should allow these functions. When we get rid of a piece of equipment and zero out the inventory and set it to inactive these parts still come up if a zero stock report is ran. Sometimes the parts search does not work. The print part of the program is set for European paper not American so printing is a pain, could have been set for 8X11 which would work for both sizes. Cannot set the number of days to print for receivers, the default is set for the past week but we print for 1 day so we have to change the date each time we print. When the program was set up the date range was set and I was told this could be changed later, when I asked to have it done I was told it would involve a change in the software and we would be charged for this, give me a break. The receivers are for some odd size paper and are laid out in a way that wastes a lot of paper. each time we print one we have to take extra steps so it will print in a usable/readable manner. Purchase orders are also laid out poorly and waste paper, why print one page when you can print three, right. Does Ashcom own stock in a paper company? Have given up on getting any help when we have problems, we just find work arounds. Have not had issues like this with other software I use, so I don't think its me.

Antwort von Ashcom Technologies

vor 4 Jahren

Hi Nate, We're sorry to hear that you were not satisfied with your MaintiMizer experience. We've reached out to you and will try everything in our power to remedy this situation. Our support team was recently was on-site at Sheridan Books and the employees attending the training had nothing but positive things to say about MaintiMizer. We know it's impossible to please everyone but we'll still keep trying.

Josh
PM Coordinator in USA
Kunststoffe, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Too powerful for most

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: overall MaintiMizer works well for us with few issues or glitches

Vorteile:

This has gotten easier to use over the past 13 years that I've used it. It can give you a lot of information and do many things. You do get a lot here and the reports generated have gotten much better. faster too since it's now web-based.

Nachteile:

This is a huge program that does much more than most people need. Since we stopped doing work orders except for PMs. There are some things that it's won't do but maybe on the next version or update they may be included but nothing major. I wish this could be scaled up or down based on the actual features you need.

Antwort von Ashcom Technologies

vor 2 Jahren

Hi Josh, We're excited to hear that you've been a MaintiMizer user for over 13 years! For certain tasks or jobs, it can seem like a lot of features are packed in, but we wanted MaintiMizer to be the most comprehensive and powerful CMMS on the market. As we continue to update and develop future versions of MaintiMizer we plan on addressing concerns around its accessibility. We're glad that, overall, you seem happy with MaintiMizer and look forward to working with you for another 13 years. Thanks for taking the time to give MaintiMizer a review. - The MaintiMizer Team

Jake
Jake
Business Applications Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Psychische Gesundheitsfürsorge, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quick to respond to issues, feature-rich solution.

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Able to monitor and report on maintenance issues easily.

Vorteile:

Multitude of options and features. Support is quick to respond to tickets. Web based portal allows flexibility when logging in from different devices on or off site.

Nachteile:

Mobile platform is not user friendly, MS tablet PCs underwhelming performers. Didn't live up to the hype, ended up moving away from mobile licensing and adopted using the web portal on iPads instead. If an atypical issue was encountered support would sometimes respond along the lines of, "well, it works for everyone else..." Wish the GUI was more modern.

Antwort von Ashcom Technologies

vor 4 Jahren

Jake, thanks for taking the time to write a review for MaintiMizer. Glad to see that, overall, you've had a positive experience with our CMMS. The mobile version of MaintiMizer and the GUI of MaintiMizer is something we're continuously improving and tweaking. We'd love to hear more about any atypical issues you may be having. Thanks again, we're looking forward to continuing our relationship with Pine Rest Christian!