TouchPoint

TouchPoint

von TouchPoint Software

Wer verwendet TouchPoint?

Kirchen

Was ist TouchPoint?

TouchPoint ist eine leistungsstarke webbasierte Kirchensoftware, die Führungskräften hilft, Anhänger*innen zu gewinnen. Verbinde dich zwischen Sonntagen von jedem Gerät aus mit deiner Kirchengemeinde. Die Lösung bietet eine robuste Standardlösung, die über die Flexibilität eines nutzerdefinierten Systems verfügt. Mit der vollständig integrierten mobilen App kannst du Kontaktdatensätze aktualisieren, Aufgaben erhalten, Beiträge verwalten, dich für Veranstaltungen anmelden, Medien streamen und vieles mehr. Das Unternehmen bietet Coaching und ein reaktionsschnelles Support-Team.

TouchPoint – Details

TouchPoint Software

https://www.touchpointsoftware.com/

Gegründet 2009

TouchPoint – Preisübersicht

TouchPoint bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für TouchPoint findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

TouchPoint Funktionen

Kirchensoftware
Freiwilligen-Management
Integration in die Buchhaltung
Integrierte Buchführung
Kinder-Check-in
Kleingruppenmanagement
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Online-Spenden
Pfand-Management
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Verwaltung mehrerer Standorte

TouchPoint – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 239 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
3.7/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5
Joshua H.
Lead Manufacturing Engineer
Religiöse Einrichtungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.9.2019

"Excellent Church Management Software"

Kommentare: Church Management across multiple campuses. Completely integrated solution.

Vorteile: Extremely and intuitive to use platform. Filled with robust and customizable features and metrics. Extremely attentive customer support team. Minimal learning curve.

Nachteile: I can't think of any negative feedback or experiences that we have had while we have been using TouchPoint.

Antwort des Softwareanbieters

von TouchPoint Software an 30.9.2019

Thank you so much for your positive feedback Joshua!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.9.2019
Lily M.
Administrative Assistant
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.8.2019

"TouchPoint for the Win"

Vorteile: This software made actually doing ministry awesome! When a church member told me about a move after a service, I was able to update their contact information directly from my phone rather than making a note and doing it at my computer! It helped our entire team stay on track too!

Nachteile: I had only used PlanningCenter previously, so it's interface just took some getting used too.

Antwort des Softwareanbieters

von TouchPoint Software an 7.8.2019

Lily,

Thank you so much for your feedback! We're thrilled TouchPoint has served your church well and that it's an improvement on what you were using before. We love helping churches stay on track with their ministry goals. Please don't hesitate to reach out to our support team if you need help navigating the interface, or want to get even more out of your TouchPoint Experience.

- Blessings

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.8.2019
Katie H.
Admin Assistant
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.2.2020

"TouchPoint Problem Solver"

Kommentare: This is such a great ministry tool. You can keep track of contact information, attendance data, and other interactions with people in your church or organization. Highly recommended!

Vorteile: This software allowed us as a church to take ministry into our own hands. There were several features with TouchPoint that we had never had access to with previous software companies. For example: the ability to assign tasks to certain people and put some responsibility in their hands helped our visiting ministry really take off. This is an excellent tool to help keep data and other information in a cohesive manner.

Nachteile: When we moved to TouchPoint from our previous software, there were certain elements that were not able to transfer over. These were not "mission critical" items, but they did play a crucial part to our ministry here. We had to really work with their customer service department to get the best results from our conversion.

Antwort des Softwareanbieters

von TouchPoint Software an 25.2.2020

Thank you so much for your balanced review, Katie! We're glad to have you on board!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.2.2020
Verifizierter Rezensent
Executive Pastor
Religiöse Einrichtungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.1.2020

"Great ChMS for Medium to Large churches"

Kommentare: Helpful and knowledgeable staff. Data migration took longer than we had hoped. I don't think the planning/forecast for that was reasonable. But, the product is great!

Vorteile: Flexibility, online portal, app, ability to develop further, task/follow up system

Nachteile: Check-in could be more customizable, app is very good, but just links a number of things back to the church website instead of having the information native to the app.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.1.2020
Wayne G.
Children & Media Ministries
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.2.2017

"Very good and getting better all the time!"

Kommentare: What I love: web-based, can access anywhere. The smartphone app is WONDERFUL!!! Membership and contact / follow up system are great. Contributions is great!
What frustrates me: No full-blown financial management module (General ledger, check printing, accounts payable, etc. which forces us to use very outdated Shelby financials. Reports are not very customizable and sometimes waste space on the page if printed.

Vorteile: Smartphone app (love this!) Membership (photos, info that individuals can update themselves, family relationship notes, pastoral notes) Contributions, web-based (can access anywhere) Attendance tracking / ability to enter attendance over smartphone app.

Nachteile: Lacks full financial suite (gen ledger, accts payable, payroll, etc) Reports could be more customizable and outreach forms too. Difficulty of integrating with Microsoft Word for producing form letters. A few other things I can't recall right now.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.2.2017