Was ist Towbook Management Software?

Cloudbasierte Managementsoftware für Abschleppfirmen, mit Funktionen für Versand, Verwahrung, Rechnungslegung und vieles mehr. Du kannst das Tool an jedem Ort mit Internetzugang nutzen. Mobile Apps für Android und iPhone/iPad sind ebenfalls verfügbar. Du kannst Anrufe von großen Automobilclubs direkt in Towbook empfangen, Anrufe direkt an die Telefone des Fahrpersonals senden und Abrechnungen mit nur wenigen Klicks erstellen. Darüber hinaus bietet Towbook kostenlosen Telefonsupport rund um die Uhr.

Wer verwendet Towbook Management Software?

Towbook arbeitet mit Abschleppunternehmen zusammen, die auf einvernehmliches Abschleppen und Pannenhilfe spezialisiert sind.

Where Towbook Management Software can be deployed?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

About the vendor

  • by Towbook
  • 2007 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Englisch

Towbook Management Software Kosten

Startpreis:

49,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Towbook Management Software bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Towbook Management Software ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.

Kostenlose Testversion

About the vendor

  • by Towbook
  • 2007 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 225 weitere

Sprachen

Englisch

Towbook Management Software – Videos und Bilder

Videos zu Towbook Management Software

Funktionen von Towbook Management Software

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragskostenrechnung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronische Unterschrift
  • Erinnerungen
  • Flottenmanagement
  • Historische Berichte
  • Instandhaltungsmanagement
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kraftstoff-Management
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Lieferposten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Provisionsmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routing
  • SSL-Sicherheit
  • Standortverfolgung
  • Umsatzsteuer-Management
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Abschleppdienst Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Fahrtenbuch
  • Fuhrpark
  • GPS
  • Geografische Karten
  • Geolokalisierung
  • Geräteinstandhaltung
  • Historische Berichte
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kostennachverfolgung
  • Kraftstoff-Management
  • Kundendatenbank
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Reifen-Management
  • Routenmanagement
  • Routenoptimierung
  • Routenverlauf
  • Routing
  • Sendungsverfolgung
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Terminplanung
  • Transportmanagement
  • VIN-Suche
  • Versandmanagement
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wartungsplanung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Fuhrparkmanagement Software Liste

Alternativen für Towbook Management Software

Mehr Alternativen zu Towbook Management Software

Erfahrungen mit Towbook Management Software

Alle 78 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
73
4
3
1
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Jaci B.
Jaci B.
Co-Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Towbook Grew Our Company

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We are wrapping up our 3rd year using Towbook. Our business has doubled in truck and staff count, but we can achieve all of our billing needs in less than 20 hours a week. That’s one part time position to cover 24,000 calls a year. From management to drivers and dispatchers, Towbook continues to stay on top of an ever changing industry at a very fair price. The ease of use in the office and on the road is astounding.

Vorteile:

Automation of invoicing Auto submission to motor clubs GPS tracking of drivers Easy to use reporting Commission tracking Impounds customized to our state Constant advancements of software 1st class customer service

Nachteile:

The only con I can find is that I wished we had started sooner.

Reva B.
VP/CFO in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I wish there were 10 stars available for their tech support.....

5 vor 2 Jahren

Kommentare: I have satellite offices and we had trouble coordinating drivers, calls, and information from one admin/dispatcher to the next. Towbook is a VERY affordable option that gives you as much bang for your buck as you can find anywhere. Plus you don't get stuck on hold to speak to someone halfway around the world when you have problems. They have a variety of ways to contact them and they respond in a timely fashion every single time.

Vorteile:

I like most that it's easy to use. I love that it's cloud-based so we can unify all my operations in different places to one real-time experience. I love that the company is very responsive to developing new features independently, but also works hard to implement changes requested by customers. There is not one human being at Towbook software that I have run into so far that I wouldn't be happy to have at my company!

Nachteile:

I seriously have no complaints. Can't complain about the cost, the overall value, or even the ease of getting it set up. They could have called it "Dispatch software for dummies" and wouldn't have been far from the truth.

In Betracht gezogene Alternativen: Beacon

Warum Towbook Management Software gewählt wurde: Needed a cloud-based alternative so all users could see info in real time.

Gründe für den Wechsel zu Towbook Management Software: At first it was mainly the price. But it has become the one piece of technology that I wouldn't even consider switching out. The price is still the best of all options in the industry, in my opinion. You get great software, ease of use, reliability, responsiveness to developing needs, and the very best tech support of any software I use--hands down.

Verifizierter Rezensent
Dispatcher and Accounts Receivable in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best Towing Software in the industry

5 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Towbook is extremely easy to use and has changed the way we do business for the better. This software allows us to easily keep track of what our drivers are doing and plan how to most efficiently utilize our fleet to get people safely out of harms way or to their destination. The visual comparison to the most used social media website makes Towbook very user friendly and non-intimidating. The software support (by online chat, phone and email) is easily and quickly reachable 24/7 and generally a response is helpful with problem solving solutions.

Nachteile:

When there is an outage it really cripples our operations. Thankfully outages don’t last very long and support is generally very transparent as to how long it is expected to last.

Yaser A.
MANAGER in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

24/7 is nothing but angry sleepy voice so made that we called at 2 am to ask for help login!!

1 vor 3 Jahren

Kommentare: NA

Vorteile:

DIGITALLY DISPATCH WORKING WITH MOTOR CLUBS

Nachteile:

24/7 CUSTOMER SUPPORT RUDENESS AND UN-LOGIC SOLUTION AND HANGING UP ON YOU WOW!!!

Peter C.
Owner in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Decision Ever

5 vor 2 Jahren

Kommentare: The staff at Towbook are top notch. Always helpful and friendly, and always able to assist. If they don't have the answer immediately, they will research the situation and find an answer. They are familiar with the towing industry, and it shows in their knowledge in responding to questions and concerns. They take comments and suggestions and actually implement them into the upgrades in the software package. I would recommend Towbook to anyone in the industry, the use of the software has created such an accountability for our income, it is unbelievable. It pays for itself time and time again! Towbook ROCKS!!

Vorteile:

Complete customization to allow for the most functional use and integration into our current operation. Customer service is top notch, always helpful, friendly, and timely! Continued upgrades are always useful and allow for even greater efficiency in running our tow operation. The ability to generate custom letters is also extremely helpful. The ability to have multiple users at no added cost is key!

Nachteile:

Nothing negative to say about this software.

In Betracht gezogene Alternativen: Dispatch Anywhere

Gründe für den Wechsel zu Towbook Management Software: Multiple users and affordability!