Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Towbook Management Software?

Cloudbasierte Managementsoftware für Abschleppfirmen, mit Funktionen für Versand, Verwahrung, Rechnungslegung und vieles mehr. Du kannst das Tool an jedem Ort mit Internetzugang nutzen. Mobile Apps für Android und iPhone/iPad sind ebenfalls verfügbar. Du kannst Anrufe von großen Automobilclubs direkt in Towbook empfangen, Anrufe direkt an die Telefone des Fahrpersonals senden und Abrechnungen mit nur wenigen Klicks erstellen. Darüber hinaus bietet Towbook kostenlosen Telefonsupport rund um die Uhr.

Wer verwendet Towbook Management Software?

Towbook arbeitet mit Abschleppunternehmen zusammen, die auf einvernehmliches Abschleppen und Pannenhilfe spezialisiert sind.

Wo kann Towbook Management Software bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Towbook
  • 2007 gegründet

Support für Towbook Management Software

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Sprachen

Englisch

Towbook Management Software Kosten

Startpreis:

49,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Towbook Management Software bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Towbook Management Software ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.

Über den Anbieter

  • Towbook
  • 2007 gegründet

Support für Towbook Management Software

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Afghanistan, Albanien, Algerien, Amerikanisch-Samoa, Amerikanische Jungferninseln und 224 weitere

Sprachen

Englisch

Towbook Management Software – Videos und Bilder

1 weiteren anzeigen

Towbook Management Software Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Flottenmanagement
  • GPS
  • Instandhaltungsmanagement
  • Kraftstoff-Management
  • Kundenmanagement
  • Routing

Alternativen für Towbook Management Software

Konvertiere Blog-Artikel automatisch in ein ansprechendes E-Book, das du als Teil einer Lead-Generierungs-Kampagne nutzen kannst.
QuickBooks-Add-on-Service-Software mit Versand, Routing, Arbeitsaufträgen, Wartungsplänen, GPS, mobilen und Kundenservice-Tools.
Omadi ist eine webbasierte Abschleppsoftware-Plattform. Das Unternehmen versteht die Welt des Abschleppens und bietet eine Plattform für das Verwalten und Erhalten von Aufträgen.
All-in-one-Außendienstmanagement-App mit umfassenden Funktionen zum Ausführen und Erweitern von Vorgängen jeder Größe. Fakturierung, Zahlungen und mehr!
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
Tracker Management umfasst sowohl Enterprise- als auch Cloud-Angebote und stellt Abschleppbetrieben innovative Lösungen bereit. iOS- und Android-Fahrer-Apps.
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
KeepTruckin ist eine Flottenmanagementplattform, der mehr als 500.000 Fahrer und 55.000 Flotten vertrauen.

Bewertungen über Towbook Management Software

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
93%
4
4%
3
1%
1
2%
Jaci
Jaci
Co-Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Towbook Grew Our Company

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We are wrapping up our 3rd year using Towbook. Our business has doubled in truck and staff count, but we can achieve all of our billing needs in less than 20 hours a week. That’s one part time position to cover 24,000 calls a year. From management to drivers and dispatchers, Towbook continues to stay on top of an ever changing industry at a very fair price. The ease of use in the office and on the road is astounding.

Vorteile:

Automation of invoicing Auto submission to motor clubs GPS tracking of drivers Easy to use reporting Commission tracking Impounds customized to our state Constant advancements of software 1st class customer service

Nachteile:

The only con I can find is that I wished we had started sooner.

REVA
VP/CFO in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I wish there were 10 stars available for their tech support.....

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I have satellite offices and we had trouble coordinating drivers, calls, and information from one admin/dispatcher to the next. Towbook is a VERY affordable option that gives you as much bang for your buck as you can find anywhere. Plus you don't get stuck on hold to speak to someone halfway around the world when you have problems. They have a variety of ways to contact them and they respond in a timely fashion every single time.

Vorteile:

I like most that it's easy to use. I love that it's cloud-based so we can unify all my operations in different places to one real-time experience. I love that the company is very responsive to developing new features independently, but also works hard to implement changes requested by customers. There is not one human being at Towbook software that I have run into so far that I wouldn't be happy to have at my company!

Nachteile:

I seriously have no complaints. Can't complain about the cost, the overall value, or even the ease of getting it set up. They could have called it "Dispatch software for dummies" and wouldn't have been far from the truth.

In Betracht gezogene Alternativen: Beacon

Warum Towbook Management Software gewählt wurde: Needed a cloud-based alternative so all users could see info in real time.

Gründe für den Wechsel zu Towbook Management Software: At first it was mainly the price. But it has become the one piece of technology that I wouldn't even consider switching out. The price is still the best of all options in the industry, in my opinion. You get great software, ease of use, reliability, responsiveness to developing needs, and the very best tech support of any software I use--hands down.

William
VP in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Towbook Invoice and Call number changes

3,0 letztes Jahr

Kommentare: It has been good for several years (4+). My biggest gripe and reason for writing this review is to inform customers before they get locked into a company whose customer service is obviously going downhill. I'm openly looking for an alternative but have so much invested in Towbook that I am reluctant to leave (like a terrible relationship).

Vorteile:

Ease of use and functionality of the software for transport / towing.

Nachteile:

Customer support has gone downhill in 2023. The company seems more interested in cutting down the time to interact with its customers rather than giving the customer a solid product. Specifically, I am astonished by their complete objection to changing OUR call numbers in the software (which they have done for 4+ years now and promised to do in 2023) to merry up with the calendar year 2300001 etc. The only thing I can attribute this to is laziness and "streamlining" by some pencil-pushing workflow efficiency figurehead to boost profit and cut down on the number of employees. Just bad scenario for the small business who is invested, left with a decision to move on or stick it out.

Peter
Owner in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Decision Ever

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The staff at Towbook are top notch. Always helpful and friendly, and always able to assist. If they don't have the answer immediately, they will research the situation and find an answer. They are familiar with the towing industry, and it shows in their knowledge in responding to questions and concerns. They take comments and suggestions and actually implement them into the upgrades in the software package. I would recommend Towbook to anyone in the industry, the use of the software has created such an accountability for our income, it is unbelievable. It pays for itself time and time again! Towbook ROCKS!!

Vorteile:

Complete customization to allow for the most functional use and integration into our current operation. Customer service is top notch, always helpful, friendly, and timely! Continued upgrades are always useful and allow for even greater efficiency in running our tow operation. The ability to generate custom letters is also extremely helpful. The ability to have multiple users at no added cost is key!

Nachteile:

Nothing negative to say about this software.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best Towing Software in the industry

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Towbook is extremely easy to use and has changed the way we do business for the better. This software allows us to easily keep track of what our drivers are doing and plan how to most efficiently utilize our fleet to get people safely out of harms way or to their destination. The visual comparison to the most used social media website makes Towbook very user friendly and non-intimidating. The software support (by online chat, phone and email) is easily and quickly reachable 24/7 and generally a response is helpful with problem solving solutions.

Nachteile:

When there is an outage it really cripples our operations. Thankfully outages don’t last very long and support is generally very transparent as to how long it is expected to last.