Was ist ClickTime?

Mit der nutzerfreundlichen Zeiterfassungssoftware von ClickTime kannst du die Arbeitszeit deiner Mitarbeiter planen und verwalten, die Projekttransparenz erhöhen und die Leistung wirklich nachvollziehen.

Mit über 20 Jahren erstklassigem Support und Service ist es kein Wunder, dass ClickTime die Arbeitszeittabelle der Wahl für American Express, Ketchum und Tausende von gemeinnützigen und professionellen Dienstleistungsunternehmen ist.

Verfolge die Zeit auf deinem Telefon oder Laptop, genehmige schnell die Stunden deiner Mitarbeiter oder greife auf über 80 vorgefertigte Berichte zu.

Wer verwendet ClickTime?

Unternehmen, die Zeit oder Ausgaben ihrer Mitarbeiter planen, verwalten und melden müssen. Vor allem Unternehmen, die Kosten senken, ihre Abläufe verbessern und die Kontrolle über ihre Budgets behalten möchten.

Wo kann ClickTime bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Chromebook (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Clicktime.com
  • 1999 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Kanada und 2 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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ClickTime – Videos und Bilder

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ClickTime Funktionen

  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Erstattungs-Management
  • Genehmigungs-Workflow
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Krankheitsausfall-Nachverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Self-Service Portal
  • Timesheet Management
  • Upload mobiler Kaufbelege
  • Urlaubsverwaltung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen für ClickTime

RUN bietet kleinen Unternehmen die HR- und Gehaltsabrechnungsdienste, die sie für die tägliche und schrittweise Abwicklung ihres Geschäfts benötigen.
Mit intuitiver Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Fall-Management und vieles mehr, rationalisiert Clio alles, was Du tust, um Deine Praxis auszuführen.
Die führende Buchhaltungssoftware für Kleinunternehmen. Sofortiger Zugriff auf Kunden-, Lieferanten- und Mitarbeiterinformationen.
SurePayroll vereinfacht die Gehaltsabrechnung, spart dir Zeit und gibt dir die Flexibilität, die Gehaltsabrechnung gemäß deinem Zeitplan durchzuführen. Ideal für 1–10 Mitarbeitende.
Easy Redmine 2018 ist ein komplettes, erweiterbares und vielseitiges Redmine-Upgrade inklusive der meistgesuchten Redmine-Features.
Buchhaltungstool, das Multi-Monitor- Unterstützung bietet und die Kennzeichnung überfälliger Rechnungen, um den Cashflow zu verbessern.
Integrierte Projektbuchhaltungs-, Zeit- und Ausgaben- sowie Abrechnungssoftware für Architekturbüros.
Zeit- und Kostenverfolgung sowohl auf dem Desktop als auch unterwegs, lässt sich in QuickBooks und gängige Verwaltungssoftware integrieren.
Zeiterfassungssoftware, die manuelle und automatische Arbeitszeittabellen-, Zeittagebuch- und automatische Aufgabenerkennungsfunktionen umfasst.
Redmine hilft Teams jeder Größe, ihre Projekte stets pünktlich und im Rahmen des Budgets zu versenden.
Timeghost is your time tracking tool that is specifically designed for Office 365. You can track all your projects and tasks with it.
Whoz is a solution that helps service companies results with digitizing their core business, known as resource management.
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial

Bewertungen über ClickTime

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
64%
4
32%
3
3%
2
0%
Paul P.
Paul P.
President in Guam
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for Time and Expense Tracking

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We've been using ClickTime for over a decade and I wouldn't want to track time to different projects from different staff or consultants any other way.

Vorteile:

Users can enter time and expenses from the ClickTime App or website from anywhere they're working (or vacationing). Automatic prompts if time entry deadlines are missed and seamless integration with Quickbooks Pro to allow for Client Invoicing and Payroll processing.

Nachteile:

Some features are not need for all employees (expense tracking for instance), but it's an all-or-nothing subscription.

Antwort von Clicktime.com

vor 2 Jahren

Hi Paul, Thank you so very much for your wonderful review of ClickTime. We are thrilled to hear that is has been so successful for you and your team! Have a fantastic day! Best, Brea Phillips ClickTime | Customer Success Manager

Lucas P.
Director of Quality in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Time Tracking Software!

4 vor 2 Jahren

Kommentare: I have enjoyed using ClickTime, it has made my daily routines much easier.

Vorteile:

It made my life as an employee completing time sheets 95% faster than our old Excel Spreadsheet method. Also, completing Expense Reports and linking them to Jobs. As a manager, it made my life much easier tallying multiple employees and expenses time to one job.

Nachteile:

Sometimes the Stopwatch or the other method wouldn't hold the time you put in and cause you to have to backtrack, but this does not happen often.

Antwort von Clicktime.com

vor 2 Jahren

Hi Lucas, Thanks for your feedback! It's great to hear that ClickTime has helped you both as an employee and manager. Your feedback helps us discover new opportunities to improve and make sure you have the best possible experience. Please continue reaching out to our Support team if you have any issues or questions. Best, Ethan

Brittany E.
Finance Manager in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Helpful tool, but could be more helpful

3 vor 2 Jahren

Kommentare: This has been a helpful tool for our company, and with little funds as a nonprofit, the price is pretty good as well. Employees, supervisors, and admin use this daily to help get our work done

Vorteile:

I like that my employees can easily divvy up time spent on program and grant related activities. As an administrator, I like the time off module because it helps to track vacation requests and automatically sends to a supervisor (reducing time and paper). The vacation accrual feature in this module is also helpful to reduce time and allows employees to check their balance at any time without bugging me for it. We also use the expense module and that has become helpful as well in reducing paper and time for supervisors.

Nachteile:

It would be helpful to be able to adjust expenses on the admin side after they have been submitted. If a change needs to be made to an expense project/job, admin can not adjust it, instead you have to reject it, have the employee change it and then resubmit it. Also while most reports work well for my needs, I have tried working with support to get a nice report with an employees expense sheet followed by the applicable receipts (being able to select a expense sheet status, or date range would be a cherry on top). I was told this kind of report would cost extra because it is customized. It seems to me this would a natural report for an expense module. Currently I have to pull all expense sheets, and pull all receipts and piece them together. Also when I added the expense module I was told it integrated with Quickbooks. However, it only integrates with the Desktop version, not the Online version.

Antwort von Clicktime.com

vor 2 Jahren

Hi Brittney! Thank you so very much for your review of ClickTime. I am going to reach out to you directly to share some great news. I have a way for you to be able to print out expense sheets with attached receipts, (without having to have a customized report) and I will be happy to get you our NEW QB Online connector! I am so very glad that you were able to share your needs so we know how best to serve you and your team. I will be in touch. Best Regards, Brea Phillips ClickTime | Customer Success Manager

Joel C.
Principal Consultant and Owner in USA
Umweltdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy to use and enables me to do my work not spend all my time running the software

5 vor 2 Jahren

Kommentare: It is dependable and easy to use.

Vorteile:

ClickTime is extremely easy to learn. I had no problems setting it up and my employees have had no problems using it. The software enables me to have employees enter time and expenses themselves with a high degree of accuracy, quickly, and easily. I did not have to reconfigure my operations to use the software it worked how I was configured because of its adaptability.

Nachteile:

Not having a plan that covers multiple people for a flat rate is an issue. Also given the frequently changing staffing levels and that I use per diem employees the monthly subscription by person while flexible for most is an issue for my operations. The software does not have the ability to automatically track compensation time or accumulate it and use it, nor does the time off module have an accumulation rule set that works for me. If I could create compensation and time off accumulation rules by hours worked or weeks worked, it would be better, and I would get the time off module.

Antwort von Clicktime.com

vor 2 Jahren

Hi Joel, Thank you for your thoughtful feedback. We're glad to hear that ClickTime has been beneficial for you and your staff in many ways over the last 2+ years. We recognize your request for compensation time and more flexibility around our pricing structure because your staffing changes over time. We will work with our product team to address these issues and look forward to continuing to partner with you for a long time to come! Thanks, Ethan

Matt P.
President in USA
Öffentliche Sicherheit, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

MaPS, Inc.

5 vor 2 Jahren

Kommentare: As a consultant, I get paid for my time - and my days are often broken up into many tasks for many different clients. Tracked time = billable time and ClickTime allows me to quickly and easily track my time and run reports for monthly invoicing. Bidding new jobs is more accurate now too, since I can easily run reports by phase and task to see how I did on the last similar job - and estimate the hours/price the new job accordingly.

Vorteile:

Easy to set-up and easy to use. Low cost.

Nachteile:

Can't copy/paste/add repetitive tasks - have to fill out entry for each.

Antwort von Clicktime.com

vor 2 Jahren

Hi Matt, Thank you so very much for the wonderful review of Clicktime. I see that you asked for the ability to copy/paste/add repetitive tasks? I will reach out to you directly to help me understand the need in more detail and get this feature request properly logged for you. I look forward to speaking with you and thank you again for your wonderful feedback on ClickTime. Best, Brea Phillips ClickTime | Customer Success Manager