The Service Program

Wer verwendet The Service Program?

Egal, welchen Service du anbietest – ob Poolreinigung, Mäharbeiten, die Reinigung mobiler Toilettenkabinen oder Reparaturarbeiten – du musst einen proaktiven Ansatz verfolgen und die Kundschaft auf dem Laufenden halten.

Was ist The Service Program?

Service Program ist die branchenführende Add-on-Service-Software für QuickBooks. Versand, Routing, Arbeitsauftragsverfolgung, Wartungspläne, Kundenanruf, Tracking-Geräte, GPS, mobile Lösung und Kundenserviceportal – kompatibel mit jedem iPhone, Android-Smartphone, Tablet oder Laptop mit Echtzeit-Synchronisierung, Unterschrifterfassung, Ausdruck vor Ort, Anhängen von Bildern, Rechnungen, Vermietungen, Barcodes und Abrechnung sowie vielem mehr. Beinhaltet wöchentliche Schulungen, technische Unterstützung und Software-Upgrades. Einfach.

The Service Program – Details

Westrom Software

http://westromsoftware.com

Gegründet 2006

Videos zu The Service Program
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The Service Program – Preisübersicht

The Service Program bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von The Service Program ist ab 49,95 $/Monat verfügbar.


Startpreis

49,95 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

The Service Program – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

The Service Program Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Flottenmanagement
  • Instandhaltungsmanagement
  • Kraftstoff-Management
  • Kundenmanagement
  • Lieferposten-Management
  • Provisionsmanagement
  • Routing

Siehe die vollständige Abschleppdienst Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Fotos in Berichten
  • Für Baumpfleger bei Versorgungsunternehmen
  • Inspektions-Management
  • Job-Planung
  • Vegetationskartierung
  • Wiederkehrende Termine

Siehe die vollständige Baumkataster-Software Liste

  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Besuchermanagement
  • Für Schulen
  • Geräte-Management
  • Gewerbliche Immobilien
  • Inspektions-Management
  • Kreditplanung
  • Lieferanten-Management
  • Raumverwaltung
  • Störfallmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wohnimmobilien
  • Zimmer-Planung

Siehe die vollständige CAFM Software Liste

  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Job-Management
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Equipment Maintenance Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Time Clock
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Landschaftsdesign
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige GaLaBau Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Mobile Zahlungen
  • Versandmanagement
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Handwerkersoftware Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wiederkehrende Termine

Siehe die vollständige Haushaltsservice Software Liste

  • IT-Asset-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service-Katalog
  • Serviceberichterstattung
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Vertragsmanagement
  • Wissensmanagement

Siehe die vollständige IT-Service-Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Chemical Management
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung

Siehe die vollständige Pool Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung) Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobile App
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement

Siehe die vollständige Sanitär Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Flottenmanagement
  • Immobilien-Layout
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Routing
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement

Siehe die vollständige Schädlingsbekämpfung Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Vertragsmanagement

Siehe die vollständige Software für die Disposition von Wartungspersonal Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • Fahrtenbuch
  • GPS Nachverfolgung
  • Kraftstoff-Management
  • Kundenmanagement
  • Notfall-Versand
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement

Siehe die vollständige Transportsoftware Liste

The Service Program Alternativen

Mehr Alternativen zu The Service Program

The Service Program – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,5/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,2
Kundenservice 4,5
Funktionen 4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,6

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Cherylyn S.
Owner/Member
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.9.2019

"Time Saving Software"

Kommentare: Time, scheduling, employee time, sub contractor job entry just to name a few

Vorteile: It doesn't try to boss my financial software around, so many features you can customize what works for you, reporting features, filtering features, etc. What isn't there to love..

Nachteile: Initial cost. But, I did appreciate the terms worked out and well worth the money!

Antwort des Softwareanbieters

von Westrom Software an 10.9.2019

Thank you for taking the time to review The Service Program. As you mentioned, The Service Program was meticulously developed so that it works seamlessly with QuickBooks rather than conflicting with it. We truly appreciate you sharing the many software features that are benefiting your business.

Your feedback is vital to our growth, thanks again for sharing!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.9.2019
Kelley R.
Office Manager
Verbraucherdienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.4.2020

"Best routing program out there"

Kommentare: We are extremely happy with this program, and we highly recommend it to any company needing a scheduling software in the service industry.

Vorteile: Taking our paper door tags digital has been amazing. The training and customer support has made learning how to use and operate this program a breeze. I couldn't be happier about the change.

Nachteile: There have been a few minor items that weren't available at first, but an email to the development team has been all that was needed to make the changes I needed to happen.

Antwort des Softwareanbieters

von Westrom Software an 28.4.2020

Thank you for taking the time to review The Service Program. We are happy to hear of your positive experience with our company as a whole, as we are committed to providing exemplary customer service.

Providing our customers with features in which they can easily communicate with their customers is essential and knowing you are utilizing the digital door tags lets us know we are on track.

Thanks again for your feedback.

-The Westrom Software Team

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.4.2020
Leonard C.
Owner
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2016

"A spread sheet manipulator that is not flexible & will work if you conform to their way of operation"

Kommentare: This system is ideal for A/C Repair, Pool Cleaning, Pest Control, etc. t was designed for just those type businesses. Lawn Care mow and blow operations that get it done no matter what is another business that will be able to use it. Being in Lawn Care but quality not quantity oriented, sometimes we end up spending extra time that slows down production. There's no quota. We're more of a grounds keeping service that spends time to service all yard issues in one stop. I attempted to install this product twice. Each time I spent weeks keying data about my customers on different forms that reference and cross reference each other. It is difficult to set up if you have any number of customers. Be careful. I found that because we spend extra time to do service it was very difficult to manage what work would be scheduled on what day. We work on a two week cycle. My old system had no trouble with that. This system demands a rigid schedule. It seems in order to combine or slip schedules you have to change every task instead of the group. And if I did that the system changed the routing to zig-zag the truck. They tried desperately to shoe horn me into their model, but it was never going to work. I made several suggestions to them that would have easily improved the flexibility of the system, and, I might have been able to use it, but they chose not to undertake them. Support during installation is very difficult. There are very small windows of limited availability for training. There is no help text, no documentation, no knowledge base, and some videos that may be helpful to an issue. Also, what they call support is really technical support, to fix broken programming, it's not real customer support. So you either call Training with operational issues and hope that you get a response within 24 hours unless you are fortunate enough to catch them on the phone or you wait. They are always courteous and attempt to be helpful. But chances are if you are in any way unique they will be stymied. I think they are very limited in their lawn care knowledge area. It's all the same, right? I can't imagine a large company using this, although I'm sure that they will claim hundreds. With too much keying you can't set this and forget it. A small startup could ease into it because it doesn't require a large financial investment up front and they won't have a lot of customers to start with. The mobile app fixes all that is what I was told.

Antwort des Softwareanbieters

von Westrom Software an 11.7.2016

Hi Lenny, we appreciate your feedback. As you are aware, your monthly subscription provided daily open Q&A forums per week to call in speak to a Live Trainer. Tech support is available M-F. and you never used the online help documentation with step by step screen shots, training recordings. We offered an lawn industry coach since your company is unlike hundreds of other landscape companies by schedule routes for customer lawn maintenance. Since you charge per service visit, there is ONE button in software to generate Route Stops to Tasks (populating customer's preferred pricing). Once serviced (by paper or Mobile app) the quick complete generates INVOICES in QBs. No Double entry.. We wish your business well.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2016
Jay W.
CEO
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.6.2017

"I have worked with the SP crew for years now. I have nothing but good things to say about them!"

Vorteile: Very Smart bunch, out of box thinkers, (when in the box doesn't meet the need), I have never heard them say we can't do that; I know I have been a pain in there sides, but they have always treated me well and respectfully, even in my frustrated " I hate computers" moods. I am just really happy with the software, performance, and customer service. Lots of videos for training at any time schedule I choose! (I use this for new employee training and it is priceless)!

Nachteile: well, don't like that I have to watch an entire teaching video to try and find very quick answer. (so I would like a better search method for videos to speed up finding answers). Also I never have any luck with the online tech help but sending an email to customer support and they call back works well ... for me ..

Antwort des Softwareanbieters

von Westrom Software an 6.6.2017

Thank you for your kind words and feedback. Your 100% customer satisfaction is our goal.
Your suggestion for searching the online help manual has recently been upgraded with over 100 videos placed into 22 categories to assist finding the correct answer quickly. Please use the Search Box if easier.
Reminder, your annual software support provides ongoing upgrades, tech support and ongoing daily training in Open Forum 2x a day Live with a Trainer!
You are always welcome to send us your feedback and suggestions on how to improve the software or services we offer. We will do the best we can to ensure you are totally satisfied with our software and customer service.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.6.2017
Patrick T.
Owner
Verbraucherdienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.8.2018

"Great Support"

Kommentare: Their customer support is the bomb! They are always pleasant and helpful!

Vorteile: I switched to QB online and switched SP with it. Then, after numerous issues with QB online (terrible support, also), we went back to QB desktop. I needed to switch the SP back at that time. They were really supportive, did it over the weekend, and checked on our company at all times. They have the best IT and support team ever (maybe QB should hire them-LOL). I would definitely recommend SP for use with a pool company! They are great.

Nachteile: System is very powerful, and it takes getting used to. There are a lot of features and sometimes confusing on how to figure them all out.

Antwort des Softwareanbieters

von Westrom Software an 14.8.2018

Thank you for taking the time to leave feedback regarding The Service Program. As always, we are pleased to hear of your positive experience with our support team. We pride ourselves in our team and on providing feature rich solutions that will help you run your Service, Maintenance and Construction Pool & Spa business as efficiently as possible.

We want you to get the most out of our software! In addition to our dedicated support team, we offer several training options including: a live training forum, private training and an online video training library. We urge you to take advantage of these powerful resources.

Thank you again for recommending us!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.8.2018