Wer nutzt diese Software?

Marketing und Sales-Teams in komplexen B2B-Märkten sind ideale Nutzer der BrandMaker-Lösung.

Durchschnittliche Bewertung

10 Bewertungen
  • Gesamt 4.6 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.2 / 5
  • Kundenservice 4.8 / 5
  • Funktionen 4.4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • BrandMaker
  • http://www.brandmaker.com
  • Gegründet 1999

Über BrandMaker

BrandMaker ist führender Anbieter von Marketing Resource Management-Systemen (MRM). Unsere Lösungen unterstützen Marketing- und Vertriebsteams bei der Optimierung ihrer Marketingprozesse. Mit marktführender Technologie, einer intelligenten Marketing-Methodik und praxisbezogener Beratung unterstützen wir unsere Kunden in Zeiten des Wandels. Denn unsere Software wächst mit, damit sie weiter wachsen können.

BrandMaker Funktionen

  • Distribution von Vollziehungen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kunstwerk-Management
  • Projektmanagement
  • Vermögensverwaltung
  • Veränderungsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • Bestandskontrolle
  • Bonus-Management
  • Chancenmanagement
  • Kampagnenmanagement
  • Kanal-Analytik
  • Leadmanagement
  • Partnermanagement
  • Produkt-Management
  • Wiederverkaufs-Management
  • Kampagnenmanagement
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Konversion-Tracking
  • Marken-Management
  • Redaktionskalender
  • SEO-Management
  • Social-Media-Management
  • Terminplanung veröffentlichen
  • Vertriebsmanagement
  • Veröffentlichungen in mehreren Kanälen
  • Video-Management
  • Zielgruppen-Targeting
  • Anlagenbeteiligung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bibliothek von Vermögenswerten
  • Dateikonvertierung
  • Kategorisierung von Vermögenswerten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Metadata-Management
  • Mobile App
  • Suchen / filtern
  • Versionskontrolle
  • Workflow-Management
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Content-Management
  • Digitales Vermögens-Management
  • Genehmigungs-Workflow
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Marken-Management
  • Marketingkalender
  • Planung der Aktivitäten
  • Spesenmanagement
  • Strategische Planung
  • Arbeitsablaufbogen
  • Ausgabenmanagement
  • Kollaboration
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Marketingkalender
  • Medien-Planung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Prädiktive Analytik
  • Präsentations-Tools
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Die hilfreichsten Reviews für BrandMaker

We use BrandMaker for managing assets, planning activities, and lead gen for our clients.

Bewertet am 14.8.2017
Aj B.
CEO
Marketing & Werbung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: Using BrandMaker, we have better control over corporate assets in terms of knowing where they are and what's current. The core benefit is improved brand management by everyone in the company. Also, using the BrandMaker shared calendar, we've benefited from greater transparency into marketing efforts like events that are coming up, lead gen scheduling, etc. And the BrandMaker Customer Engagement Cloud module gives us a way to control content distribution to sales prospects that we don't get with any other system.

Vorteile: We wouldn't be able to perform our job without BrandMaker. It has become an essential platform for managing brand assets like company brochures, media, stock images, etc. Plus, we maintain entire marketing calendars in BrandMaker so that everyone knows what's happening and when. Using BrandMaker is so much better than DropBox or email... sales teams have access to what they need as well, and no one uses out of date content. The new Customer Engagement Cloud is incredibly powerful in terms of making content available to our sales prospects at their own pace. We can see exactly which content pieces are the most useful in the buying cycle and can optimize new content. We are an agency and use the tool on behalf of our clients who also seem to really find it invaluable.

Powerful suite to create one-stop-shop solutions for brand-management & marketing ...

Bewertet am 24.8.2017
Stefan G.
BRAND CONSULTANT
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Brandmaker delivers a very powerful suite of modules to cover all Marketing Automatization needs with a holistic approach. Planning, production, distribution and reporting are working very well together. The new portal module (including a standalone CMS) enhances the options dramatically. The system can be completely branded and turned into a unique Marketing Information Platform - a one stop shop for everything relevant in Marketing (with potential for multiple extensions) that helps to streamline clients processes, save capacities, strengthen the brands and also save money of the companies.

Nachteile: Though it's rather a plus for us as external consultants and implementation partners, it can be pretty challenging for a customer to align the requirements of the brand and the options of the system. Due to the complexity and the huge set of features you will need professional support during the implementation.

Broad solution, flexible to configure and adapt to our specific needs.

Bewertet am 2.1.2018
Sebastian M.
Communication & Branding
Maschinerie, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Moving from spreadsheets and manual reporting to a system based approach has truly been transformative for our marketing operations, and the ability to have a single source of truth for all our marketing and sales assets is a core requirement for marketing. A next step in 2018 will be to expand our scope to further interesting MRM functionality BrandMaker offers such as integration with Salesforce (CRM) and unleashing the full power of marketing performance measurement.

Nachteile: As with every enterprise software it needs a bit of practice and change management to get the processes and structure right and it is also important to include user feedback along the way and to continuously further fine tune and evolve the system. BrandMaker offered comprehensive training and consulting services to ensure fast and sustainable user adoption.

Web to Print andJobs Module Review

Bewertet am 4.12.2018
Catherine J.
Manager
Gastgewerbe, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: BrandMaker solutions have saved us loads of money vs previous systems we left to launch BrandMaker -- Plus the adoption of the new BM solutions has tripled our older solutions. the net effect is more of our associates creating more pieces that are on-brand and more effective in closing the sale.

Vorteile: BrandMaker solutions are German Engineering at it's finest. Well built with forward thinking innovation and always improving on the capabilities even before you ask for the new feature to be added.

Nachteile: Some times the word choice in the navigation can be a bit clunky. The capabilities of the system are amazing, just think the navigation of these features could be more intuitive - designer friendly

Saves our marketing team time

Bewertet am 13.6.2018
Sharron B.
Account Director
Marketing & Werbung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: After implementing the solution, we found that our marketing team could set up the most requested items from sales and allow them to update and change preapproved items as they wanted. We no longer had to spend days adjusting flyers and newsletters. They can now do it themselves. Our training went along quickly and all questions answered during training. If we have questions we email or call and we had our answers.

Nachteile: The search bar does not "think outside the box" you need to spell words correctly or it will not find them for you. Just understand its not "google" it will not ask you if you meant something.

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