Was ist OmTrak?

Web-basierte Lösung, die es Organisationen erlaubt, die Instandhaltung von Anlagen zu planen und Wartungsbudget zu erstellen.

Wer verwendet OmTrak?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann OmTrak bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • WebFM
  • Ansässig in Irvine, USA
  • 2000 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Katar, Neuseeland, Oman, Saudi-Arabien und 2 weitere

Sprachen

Englisch

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OmTrak – Videos und Bilder

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69,95 $/Monat
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OmTrak Funktionen

  • Anlagegegenstand-Management
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dokumentenmanagement
  • Für die AEC-Branche
  • Gebot-Management
  • Genehmigungsmanagement
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Projekt-Nachverfolgung
  • RFI und Vorlagen
  • Schätzung
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung

Alternativen für OmTrak

All-in-one-Lösung für Big Data für die Außendienstbranche. Optimiere die Außendiensteinsätze, steigere die Effizienz, senke die Kosten und vieles mehr.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
360° Enterprise Asset Management in Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations manages asset operational and support lifecycles.
Cloudbasiertes CMMS, das Arbeitsaufträge und Gebäudemanagement optimiert. Erstelle Projekte, weise Arbeitsaufträge zu und verwalte Anlagen.
Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
Snappii ist ein führendes Unternehmen für mobile Apps und Formular-Apps. Über 500.000 Menschen nutzen Snappii Business Apps in über 30 Branchen.
Form.com ist ein laut Hersteller preisgekrönter Anbieter von Formularautomationslösungen für Unternehmen, sowohl im Außendienst als auch im Büro. Erfahre mehr über FORM OpX
Eine Business-Software, dafür entwickelt, die Produktivität und Effizienz deiner Außendienstmitarbeiter zu erhöhen, indem dein Büro papierfrei gemacht wird.
Collabit Software is the best UK workflow management software. It eases all internal processes in all-size companies.
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
MaintainX ist eine Mobile-First-Software zur Digitalisierung von Arbeitsaufträgen und -verfahren, die die Effizienz erhöht und Echtzeiteinblicke ermöglicht. Erfahre mehr über MaintainX
Maxpanda mischt die CMMS-Branche mit Software auf, die schneller, besser und erschwinglicher ist als viele andere.
eBASE bietet Bildungseinrichtungen, Kommunen und Unternehmen eine robuste und einfach zu bedienende Software-Suit für Anlagenmanagement.

Bewertungen über OmTrak

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,3
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
39%
4
43%
3
16%
2
2%
Deepu
Deepu
Project QA/QC Manager in Vereinigte Arabische Emirate
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Omtrak for Construction Closeout

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Very good.

Vorteile:

Easiness in use and user friendly. Unique Assets schedule that can be build under parent child relationship. Access to all concerned parties makes the documentation easy. Very fast servers for accessing and retrieving data.

Nachteile:

Personally all features and well kept benefiting one way or other.

Wendy
PA in Neuseeland
Bau, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

it is very clear instruction and easy to use

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: it is very good for documentation purpose. it makes job a lot easier and faster.

Vorteile:

I like the set up (easy to follow) and functional well,

Nachteile:

you can't change when you make mistake, and have to contract WebFM people to unlock before make changes.

Antwort von WebFM

vor 3 Jahren

Hi Wendy, Thanks for the great review. We are in the process of getting feedback from our users to make improvements to the software. I will let our IT team know that you would like some flexibility with correcting mistakes. Thanks again and let us know if we can help you with anything else. Kind regards Hayley OMTrak Support

Mike
Principal Electrical Engineer in Neuseeland
Design, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

NZ Review

3,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I don't consider Omtrak to have any advantages over the Aconex system that I have had more experience with

Nachteile:

Some terminology (e.g. the use of the term 'manuals' in project design stages) is inconsistent with common industry practice in NZ. The indexing/scheduling arrangement of correspondence is not very intuitive to me Lacks document format options and features I work on multiple projects, often with different management systems. It is challenging to effectively switch between them. I find Omtrak to be less intuitive than Aconex which I use more frequently.

Antwort von WebFM

vor 3 Jahren

Hi Mike, Thanks so much for leaving us a review. We really value your feedback. OmTrak's true benefits are apparent to the owners at the time of handover, when thorough and compliant Operations & Maintenance Manuals and Design Reports are required. This is where OmTrak shine's and owners can really see the value in the software with the quality of the information and digital format. Sometimes this part of the process is difficult for contractors working on the project to appreciate - particularly as they are the users of the system and doing the work - it can seem pedantic. However, it is of high value to the owner in the running of the facility. We would love to get more of your input. Ryan Chappell our New Zealand BDM would love to talk to you more about this. Please feel free to contact him directly on r.chappell@webfm.net . We have sent your feedback to the IT team to consider when they do their next update. Thanks again for the review. Kind regards OmTrak Support

Aaron
Assistant Project Manager in Australien
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Construction Review

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Omtrak has been excellent for uploading of Construction manuals for one of our main clients and the site works option for defects is very handy and easy to use.

Vorteile:

The system works very quickly when uploading documents etc. The job set ups are simple and very easy to use.

Nachteile:

Some items / descriptions in drop down boxes are not relevant to the project you are working on.

Verifizierter Rezensent
Quality & Completions Manager in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Omtrak for Defence Projects

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: This platform was mandated in our client contract. It would help those that are not very familiar with the Defence completion process. I would suggest when engaging Omtrak, get them to be responsible for adding in all the assets and asset information required for Defence. That process along took allot of work and Omtrak originally offered that as a service to us, although it wasn't stipulated in the contract agreement. Our project contact from Omtrak changed a number of times over the 2 year project period and the level of support varied from individual to individual.

Vorteile:

The user interface is very intuitive and does not take allot of training. Phone and email support is normally very responsive, although your level of support at project level can vary depending on who is assigned against your project.

Nachteile:

1. Every time you login, you have to press "I'm not a robot", every single time, this gets very annoying and when you look at other platforms that still meet compliance requirements, this is only done on rare occasion. 2. Reporting ability does not allow for flexibility. You'll find yourself using "Content & Status Summary" and creating your own dashboards in Excel. 3. No ability to create dashboards with multiple reporting graphs. 4. You can only apply one filter at a time against a report. 5. In work list, display does not show the location the works were signed against (which it does for example in maintenance schedules view), this created allot of heartache for us when using this for maintenance. 6. When you export to PDF, there is no opportunity to customize the title of the exported PDF. 7. There is limited ability to copy and paste asset attributes to save time. 8. Can not "copy and paste" folders from one project to another. Can not "Copy and Paste" more than one section within an folder at one time. This is a big draw back if you have projects and buildings that are identical. 9. When you export a section, any attachments are not downloaded within the PDF, they require web access to Omtrak. This is a drawback if you want to send a stakeholder a section. The only times the documents are included is when Omtrak burn the hard disks at the very end. 10. Understanding the error reports within Omtrak can be confusing. 11. You are limited to only a 3 step review