VolunteerMatters

Wer verwendet VolunteerMatters?

Gemeinnützige Organisationen, die mehr Freiwillige anziehen, sie besser einbinden und dabei Zeit sparen möchten, haben festgestellt, dass VolunteerMatters die ideale Lösung ist, weil sie mehr als nur eine Software ist – sie ist ein Prozess.

Was ist VolunteerMatters?

Die meisten gemeinnützigen Organisationen würden gerne ihre Freiwilligenprogramme erweitern, doch deren Lage ist bereits ziemlich prekär.

VolunteerMatters ist eine neue Möglichkeit für deine gemeinnützige Organisation, dein Freiwilligenprogramm zu erweitern, sodass du mehr erreichen kannst, ohne deine Arbeitslast zu erhöhen.

Es ist bekannt, wie überwältigend es für gemeinnützige Organisationen ist, mit weniger mehr zu tun. Deshalb hat das Unternehmen einen leistungsstarken neuen Ansatz geschaffen, um Freiwillige für Non-Profits zu finden, zu binden und zu fördern.

VolunteerMatters – Details

Closerware

http://www.volunteermatters.com

Gegründet 2004

VolunteerMatters Software - 1
VolunteerMatters Software - 2
VolunteerMatters Software - 3
VolunteerMatters Software - 4
VolunteerMatters Software - 5
VolunteerMatters Software - 1 - Vorschau
VolunteerMatters Software - 2 - Vorschau
VolunteerMatters Software - 3 - Vorschau
VolunteerMatters Software - 4 - Vorschau
VolunteerMatters Software - 5 - Vorschau

VolunteerMatters mit ähnlichen Produkten vergleichen

Startpreis

119,00 $/Monat
1.500,00 $/Jahr
Nicht verfügbar
199,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
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Gratis Testen

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Gratis Testen Nein

VolunteerMatters – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

VolunteerMatters Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anerkennungs-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Freiwilligen-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Personalisierung
  • Recruiting von Freiwilligen
  • Registrierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Siehe die vollständige Freiwilligenmanagement-Software Liste

VolunteerMatters Alternativen

Mehr Alternativen zu VolunteerMatters

VolunteerMatters – Erfahrungen

Alle 11 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
8
4
3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Megan K.
Volunteer Director
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.10.2020

"All in One System"

Kommentare: We moved our volunteer system from paper to online with VolunteerMatters.

Vorteile: This software is user-friendly and is ever-changing with feedback from the consumer.

Nachteile: There has been no 'kiosk' option to check-in volunteers but I hear that changes are in the works.

Antwort des Softwareanbieters

von Closerware an 22.10.2020

You'll be happy to know, there is a kiosk option and has been for some time! We'll have your account manager reach out today to provide you with details. :)

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.10.2020
Dana S.
Volunteer Coordinator
Unterhaltung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.10.2020

"The customer service and ease of use for volunteers are top notch!"

Kommentare: I am so thankful to the support team at VolunteerMatters. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has helped us set up our new system and allowed us to take as much time as we needed. He answered a million questions that I asked and always followed up when he said he would. I cannot say enough wonderful things about the support staff and how they will bend over backwards to help you.

Vorteile: We recently upgraded to the newest version of VolunteerMatters and we LOVE how easy it is for volunteers to use. The software is clean and simple. I love having the ability to add graphics to different projects and signing up for a shift is straightforward. Setting up new projects is easy once you get the hang of it and you have control over what and when volunteers can see in the system.

Nachteile: There's not a ton of customization you can do on your own (aside from graphics and the view for different pages). I wish you could see all the shifts for a project immediately without having to scroll to the month they've been scheduled in. I also wish you could delete multiple shifts or projects at once instead of doing it individually and having to scroll through the months again. All of these are small complaints but if these were fixed it would make our experience a lot better!

Antwort des Softwareanbieters

von Closerware an 27.10.2020

Thank you so much for your kind words and feedback. Stay tuned for some new features. We have a new release coming out this week. :)

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.10.2020
Kevin A.
Manager, Human Resources
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.10.2020

"YMCA of Greater Vancouver"

Kommentare: Very positive. Good Customer Service.

Vorteile: One place for all of our volunteers to got to.

Nachteile: Compatibility with other software we are using in the organization.

Antwort des Softwareanbieters

von Closerware an 22.10.2020

We have many options for integrating with 3rd party systems including Zapier triggers and actions along with APIs and webhooks. We'd love to discuss your integration needs. We'll have your account manager reach out soon! :)

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.10.2020
Liz H.
Director of Volunteer Engagement
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.10.2020

"Great platform for volunteers!"

Kommentare: Overall our experience with VolunteerMatters has been great and what really stands out is customer service of the VolunteerMatters team. At any point when a question arises, the VM team is quick to help us and will hop on a call at any time. We've enjoyed our experience with VolunteerMatters and would recommend it to other organizations.

Vorteile: Our organization loves the ease of creating volunteer opportunities, the option for integrated background checks, and the ability to design the application as we need. It is simple from both the administrator side and the volunteer side.

Nachteile: The VM software is simple, but as with any software it takes some time to learn the in's and out's of everything it can offer. But once we made sure to set aside time to train our employees and go through the online trainings we discovered that is was fairly simple and offered a wide range of help on their website.

Antwort des Softwareanbieters

von Closerware an 22.10.2020

Thank you so much for your awesome review. We are so happy you've discovered so much value with our service. Yay!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.10.2020
Linda Q.
Volunteer Coordinator
Gesundheit, Wellness & Fitness, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.8.2020

"Great volunteer management system"

Kommentare: The overall management of volunteers is getting easier as we continue to build a volunteer base in Volunteer Matters. It has the ability to electronically onboard volunteers through the application, policy sign-off, background check, reference checks, online training, and other credentials. It allows the organization to post what we need, and the volunteers sign up for projects. Volunteers can track their own hours, or it can be set to credit them for a set number of hours for the task they complete. Nice flexibility options are available.

Vorteile: Volunteer Matters works well to create awareness of volunteer opportunities with our organization. It was easy to learn how to administer, and their customer support is very good.

Nachteile: Their online classes on how to use the system are extremely helpful in getting familiar with all that the system can do. Some features are administered by Volunteer Matters, rather than being available to the company's administrator. Their customer service is very responsive, so this is a minor "con."

Antwort des Softwareanbieters

von Closerware an 23.9.2020

Thank you so much for leaving us a review, Linda! We're glad to hear we're helping bring awareness to your cause.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.8.2020