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Was ist Commission Tracker?

Commission Tracker wurde speziell für Versicherungsagenturen entwickelt, die Gruppen- und individuelle Leistungen verkaufen. CT konzentriert sich auf die Verwaltung der vom Versicherungsträger an deine Agentur gezahlten Provisionen sowie der Provisionen, die an deine Fertiger gezahlt werden müssen.

Aber die Software tut noch viel mehr: Du erhältst detaillierte Berichte aus jedem Winkel deines Unternehmens.

Viele Agenturen verfolgen diese Provisionen zunächst mit Excel-Tabellen, stellen jedoch bald fest, dass die Berichterstellung kompliziert ist.

Wer verwendet Commission Tracker?

Versicherungsagenturen, die bereits ein CRM haben und Provisionsmanagement hinzufügen müssen.

Commission Tracker Software - 1
Commission Tracker Software - 2
Commission Tracker Software - 3
Commission Tracker Software - 4
Commission Tracker Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Commission Tracker das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Commission Tracker

Commission Tracker

4,7 (36)
67,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
57
Keine Integrationen gefunden
4,8 (36)
4,9 (36)
5,0 (36)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
82
13
4,8 (494)
4,8 (494)
4,7 (494)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Commission Tracker

Everstage
Am besten bewertete Funktionen
Bonus-Management
Leistungskennzahlen
Provisionsmanagement
Performio
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Kommissionserklärungen
Kommissionsregeln/-konditionen
QuickBooks Desktop Pro
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Einkommen & Bilanz
Hauptbuch
Salesforce Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
A1 Tracker
Am besten bewertete Funktionen
Ansprüche nachverfolgen
Aufgabenmanagement
Echtzeit-Daten
Financial Services Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kundenmanagement
Leadmanagement
Verwaltung von Versicherungspolicen
QCommission
Am besten bewertete Funktionen
Kommissionserklärungen
Kommissionsrechner
Prozentuale Kommissionen
Applied Epic
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Provisionsmanagement
Verwaltung von Versicherungspolicen
NewgenONE Digital Transformation Platform
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Commission Tracker

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
5,0
Funktionen
4,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
72%
4
28%
Matthew
Matthew
President and CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Have been using it for 15 years, very reliable and gets the job done.

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Saves time, makes payroll a breeze.

Vorteile:

The Commission Tracker is very comprehensive in setting up producers and client accounts. it handles multiple splits easily so for clients with multiple agents it is very handy. While data entry is straightforward, when there are lots of commissions statements it will take a lot of time. They have an in-house data entry service that is very effective and when I switched over, it made it much easier to process commissions.

Nachteile:

For most people it should not be a problem but the installed version runs on a Windows computer. The cloud version is a better way to run the software because there is no need to save the data locally.

Michelle
Office Manager in USA
Versicherung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Product - Fantastic Team

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Over the five years I've used the software, the team members have listened to my requests and done their best to help me get the information I need. More than once their regular monthly updates have added yet another feature to make my life easier. They're constantly improving an already powerful tool and working with them is always a pleasure.

Vorteile:

I tracked commissions manually with a spreadsheet for years. There was no check and balance and it was difficult to guarantee accuracy. Commission Tracker took a monumental task, made it manageable, and cut my completion time in half. Now I have an efficient and accurate method for financial analysis and more time to work on production.

Nachteile:

There is no way to make a carrier table inactive, and many commission schedules change every year. I'd like to hide those not in use from the New Policy drop-down. I've also noticed that making an agent inactive doesn't remove them from any of the drop-downs. If we were a larger agency, this would be a big problem. Some reports don't have the filtering and/or sorting options that I need, but there is usually a workaround.

Antwort von AmbiCom

vor 2 Jahren

Thank you for your Support! We are glad Commission Tracker has aided you in so many ways.

Rachel
Operations in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Commission Review

4,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Better system for commission purposes

Vorteile:

Tisha is an awesome asset and very helpful!

Nachteile:

Nothing to report. I have had pleasant experiences.

Antwort von AmbiCom

vor 10 Monaten

We sincerely appreciate the opportunity to contribute to the growth and prosperity of your company, and we remain dedicated to providing unmatched assistance. Thank you for choosing Commission Tracker as your trusted partner. We genuinely value our ongoing partnership and eagerly anticipate serving you in the future.

Matthew
VP in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

CT Review

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Easy of use and tracking of new and renewed policies

Nachteile:

A little limited on the reports we can obtain by term.

Antwort von AmbiCom

vor 3 Monaten

On behalf of the Commission Tracker, I wanted to express our gratitude for your review. We're glad to know that you found value in our Software, and we're committed to continuously improving to meet your expectations.

Diana
Controller in USA
Versicherung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Allows you to manage your book of business with a positive financial impact!

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Confidence that you are managing your revenue!

Vorteile:

Commission Tracker is user friendly and yet very detailed. Ability to building your carrier commission scales allows you to calculate your book of business to the penny. The import of commissions is easy to use unlike some other products. For folks that prefer to hand key, this is easy as well and the discrepancies appear right on the screen, which allows the auditing process to start immediately. The program is multi-user and allows for permission settings. The key to this software is the customer service. Any question or issue is addressed quickly and diligently. If you have a specific need, the programmers try to understand how you manage your business to help understand the best solution. Sometimes your needed solution becomes a program update. Love that they are open to real life needs and solutions. This is not an out of the box product that does not evolve!

Nachteile:

Not a personal fan of crystal reports because I am not well versed in it. All reports are exportable to Excel, however Crystal to Excel sometimes need manipulating. That being said, if a report needed is not programmed, the programmers will help create one specific for your needs.