Was ist SimplifyEm?

SimplifyEm ist viel einfacher zu verwenden als Tabellenkalkulationen und Finanzanwendungen. Mit der Mieter- und Mietvertragsverwaltung kannst du Leerstände vermeiden und pünktlich bezahlt werden, mit der automatisierten Nachverfolgung der Mietfinanzen Zeit und Geld sparen und die Steuersaison mit einem Klick einfach vorbereiten. Bist du es leid, dass deine Aktenschränke mit Papierquittungen, komplexen Tabellenkalkulationen und teuren Immobilienverwaltungssystemen überfüllt sind? SimplifyEm ist deine Lösung.

Wer verwendet SimplifyEm?

Immobilienverwalter, Vermieter und Immobilieninvestoren, die Zeit und Geld sparen möchten, um ihre Immobilien zu verwalten.

Wo kann SimplifyEm bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Chromebook (Desktop)

Über den Anbieter

  • SimplifyEm.com
  • Ansässig in Fremont, USA
  • 2007 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • SimplifyEm.com
  • Ansässig in Fremont, USA
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SimplifyEm – Videos und Bilder

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SimplifyEm Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Dokumentenmanagement
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Immobilien-Datenbank
  • Immobilienverwaltung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Leerstandsmanagement
  • Miet-Nachverfolgung
  • Mieter-Nachverfolgung
  • Mieter-Portal
  • Mietmanagement
  • Mietverträge nachverfolgen
  • Online-Zahlungen

Alternativen für SimplifyEm

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Bewertungen über SimplifyEm

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
47%
4
31%
3
11%
2
4%
1
7%
Lystra
Property Manager/Real Estate Firm Owner in USA
Immobilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

New user of SimplifyEm

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: As a long time Property Manager opening my own firm I was looking for an affordable Property Management software system that can grow with me, yet have all the functionality that I need now and later handle many properties as my business grows. I need user friendly for me and my owners and tenants. With good and understandable reports and statements for myself and my owners.

Vorteile:

Very easy to use...user friendly. Does everything I need. Not alot of extraneousness.

Nachteile:

It would be nice if the Security Deposits were not shown in the tenant balance. It needs to be a separate item when shown with the tenant info. Late fee needs to be able to be a fixed amount OR a % of the rent since leases allow for a % of rent amount.

Margot
Family admin in USA
Immobilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

SimplifyEm - Great support for newcomers to property mgmt

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: It's still a bit early and because I'm very busy juggling many things, I would say that I feel I have the right software solution for my overall accounting needs for managing our investment property.

Vorteile:

It has be their customer support. I've had many questions and made some errors in setting up my first property. The staff @ Simplifyem has been excellent at providing guidance - special shout out to Alex, who's been very patient and helpful!

Nachteile:

There've been a couple of situations where I felt there could have been easier ways to resolve or reverse some bad choices in set up.

Chantal
Owner in
Gewerbeimmobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

I am on the fence about this software.

3,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

It is easy enough to use expect for the part of managing leases for Ontario, Canada. Easy set up of new properties, landlords and tenants.

Nachteile:

You need to get a 1-800 number so I can call at any time but because I am a Canadian client, I am not able to call the U.S with my phone plan. Emails don't always get conveyed properly. Need to have a choice to the lease information whether you have a security deposit or last month's rent deposit. The latter is missing. This would make our process so much easier. Need to have an auditing trail with your software so mistakes can easily be found. I was once told that I had to pay for your bookkeeper to find an error I made...luckily I was able to find the problem and fix. If a mistake was entered, you should be able to reverse it...your system does not always allow this. Biggest con my clients and I have is that if a tenant is using last month's rent or is late paying their rent for a particular month, your owner statement should show their name at least, even if no $$ is present. This is a MUST and I hope you but this change in your next release.

Antwort von Jessica

vor 5 Jahren

Hi Chantal, thank you for sharing your experience with us. We are happy you found the software easy to setup and use. It looks like we could have done a better job meeting your needs as a Canadian user though. Security deposits are currently supported for U.S. situations. Last month rent deposit can be tracked, but it could be handled more smoothly for the Canadian market. Owner Statements show the financials on an owner’s properties and a Rent Roll can also be sent with an overview of paid and unpaid tenant balances. An audit log is something we would like to do in the future, but any transaction can be reversed if incorrect. I will ensure the support team follows up with more information. Users in both the U.S. and Canada are able to reach us at 1 510 790 9066 9-5 PST and speak a live person within a few rings. Emails are also responded to within a few hours in most cases. We have many Canadian users, but we also ensure to clarify we are geared towards the U.S. and will discuss limitations. Before purchasing, these limitations and your phone plan were discussed, and we offered to call when needed by simply emailing support. Over the past few months, a personal support member has promptly called within a few hours and has assisted with one-on-one setup for as much time as needed. We do our best to provide a support experience that is above and beyond what is typically offered and we appreciate your feedback on how we can further improve.

Carrie
Manager in USA
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

SimplifyEm Review

5,0 letztes Jahr

Kommentare: My experience has been wonderful, I love it.

Vorteile:

I like that it’s easy and it’s stupid proof. It’s simple.

Nachteile:

Overall I only have two complaints. The first one being, whenever I’m entering the rent payments, I wish the date would default to the date I enter it in rather than defaulting to the first of the month. The other one is the font when printing checks is a little too small, I wish it were bigger.

Christy
Property Manager in USA
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

SimplifyEM

4,0 letztes Jahr

Kommentare: It’s been a very satisfying experience. Customer service has been a huge help.

Vorteile:

The ease of use through all aspects of the program.

Nachteile:

I haven't ran across any cons at this point.