Durchschnittliche Bewertung

25 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.4 / 5
  • Kundenservice 3.8 / 5
  • Funktionen 4.1 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.9 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich

Angaben zum Hersteller

  • SAP Ariba
  • http://www.ariba.com
  • Gegründet 1996

Über Ariba Contract Management

Die Lösungen von Ariba Contract Management unterstützen dich bei der Bewältigung dieser Herausforderungen, indem du vollständige Einsicht in Verträge hast, die Compliance und Berichterstellung verbessert und die Vertrags- und Verwaltungsprozesse rationalisiert werden. Ariba Contracts unterstützt alle Vertragstypen, Funktionen für Online-Authoring und -verhandlungen sowie automatisierte Leistungsüberwachungs-, Warn- und Berichterstellungsfunktionen und hilft dabei, den Wert vertraglicher Vereinbarungen zu maximieren und die Compliance zu verbessern.

Ariba Contract Management Funktionen

  • Compliance-Verfolgung
  • Elektronische Unterschrift
  • Käuferseite (Lieferanten)
  • Spezialitäten-Verträge
  • Tracking der Beschwerde
  • Verkaufsseite (Kunden)
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-Lifecycle-Management
  • Volltextsuche
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Workflow-Management
  • Öffentliche Aufträge

Alternative Produkte

Die hilfreichsten Reviews für Ariba Contract Management

Ariba contract management makes life easy by authoring a contract without efforts

Bewertet am 14.10.2016
Rashmi K.
ariba consultant
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Contract management gives clause library functionality which is very useful for saving all types of standard clauses. This can be dragged easily while authoring new contract. Also easily identify the changes made by other party, as it is integrated with MS word. Easy to track changes and saving your all types of contract at one place by defining folder structure. Best ERP to use.

Vorteile: Clause library and contract management functionalities.

Nachteile: Nothing

Ariba is a very good CLMS. It reduces time and effort. Its a user friendly system.

Bewertet am 13.9.2017
Satyendra V.
Team Leader
Outsourcing/Offshoring, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ariba Contract Management system gives an easy and smooth platform to route contract for drafting, negotiation, review, approval, signature and archiving. It helps in saving time and effort. Review and approvals are very easy as approvers can provide their approval through emails.

Vorteile: 1) Ariba reduces time and effort and the best part is that the approvers can provide approval through the email and they don't need to go in the system to do it.
2) Reporting and monitoring is very easy in Ariba. You can take out customize your report. Contract Facilitator can setup automatic notification
3) Contracting steps are very easy and the system is user friendly

Nachteile: At times the searching functionality is slow and it keeps loading the pages for some time. However overall its good.

Great product and service for any company in procurement

Bewertet am 9.4.2018
Colin W.
Director of Operations
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Awesome product for any company that works in procurement and keeps track of contracts and payment processes.

Vorteile: Allows our customers to keep track of all contracts with associated vendors and staffing firms. User friendly.

Nachteile: Very detailed user interface. Occasionally I will lose track of my progress and have to start over from the beginning.

It is a great tool for contract management, not so user friendly though

Bewertet am 28.11.2018
Verifizierter Rezensent
Legal Manager
Essen & Trinken, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
2 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It is a very comprehensive and useful tool for controlling the requests of contracts by business users (Directors control), it allows for the distribution of the contract drafting workload among the legal department, it also allows to draft, negotiated, execute and backup agreements, following a process that involves the user, the other party and the lawyer. I highly recommend it.

Vorteile: It is very customizable, allowing us to determine the fields we need filled out for every contract request, the process and point persons for approving every request and the contract drafting workflow process tailored to our needs. After customizing it, it is a very complete and useful work tool for requesting an drafting contracts.

Nachteile: It is not very user friendly. As a lawyer, it is the tool I use on a daily basis for the drafting and execution of contracts, but the business areas that request the contracts (which use it only for requesting the contracts they need) have a very hard time learning their way around the tool.

Great for Reporting / Bad for Usability

Bewertet am 5.11.2018
Verifizierter Rezensent
IT Governance Senior Specialist
Versicherung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
1 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
2 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It has a ton of auditing and reporting features but pretty unintuitive to use. I wouldn't recommend this again

Nachteile: I think it needs to be more intuitive and take a page out of design from mobile web pages or apps. A lot of the options are hidden and take too many clicks to get to.

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