Wer nutzt diese Software?

Projektmanager, Business-Analysten und QA-Manager, die ein integriertes Application-Lifecycle-Management (ALM) -System suchen, um das gesamte Projekt zu verwalten, von Anforderungen über Tests bis hin zur Auslieferung.

Durchschnittliche Bewertung

87 Bewertungen
  • Gesamt 4 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 29,99 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Inflectra
  • http://www.inflectra.com
  • Gegründet 2006

Über SpiraTeam

SpiraTeam ist ein integriertes Application-Lifecycle-Management (ALM) -System, das deine Projektanforderungen, -Freigaben, Testfälle, Probleme und Aufgaben in einer einheitlichen Umgebung verwaltet. Mit integrierten anpassbaren Dashboards der wichtigsten Projektinformationen, ermöglicht SpiraTeam, dass du die Kontrolle über den gesamten Projektlebenszyklus haben und die bisher getrennten Welten der Entwicklung und Erprobung synchronisieren kannst.

SpiraTeam Funktionen

  • Administrator-Level-Kontrolle
  • Aufgabenmanagement
  • Benutzerlevel-Management
  • Iterationsplanung
  • Projektmanagement
  • Prüfung der Anforderungen
  • Release-Management
  • Testfall-Nachverfolgung
  • Verfolgen von Fehlern
  • Versionskontrolle
  • Aufgabenmanagement
  • Filtern
  • Problem-Nachverfolgung
  • Release-Management
  • Rückstand-Management
  • Ticket-Management
  • Workflow-Management
  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Dashboard
  • Fehlerbehebungsberichte
  • Genehmigungs-Workflow
  • KPIs
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Release-Management
  • Richtlinien Managemen-
  • Zeitplanmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • KPI-Überwachung
  • Meilensteinverfolgung
  • Multi-Board
  • Priorisierung
  • Projektplanung
  • Roadmapping
  • Unterstützt Scrum
  • Verfolgung von Abhängigkeiten
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung
  • Anforderungsmanagement
  • Compliance Management
  • Design-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Produktdatenmanagement
  • Projektmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Statusverfolgung
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Iterationsverwaltung
  • KPI-Überwachung
  • Kollaborationsboard
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Roadmapping
  • Rückstand-Management
  • Sprint-Planung
  • Tägliche Protokolle
  • Veröffentlichungsplanung

Die hilfreichsten Reviews für SpiraTeam

Pretty Good!

Bewertet am 14.12.2016
Tom E.
QA Engineer
Telekommunikation, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, I like SpiraTeam. There's a bunch of different ALM solutions out there. I prefer something easy of a lot of confusing functionality. SpiraTeam is somewhere in the middle. It has a good balance. I use it for keeping track of test cases, but don't use the requirements functionality. I wish we did use the Requirement functionality, but the developers I work with have a thing about NOT documenting what they are developing... In any case, I can produce the results of the test effort rather easily so the rest of the team can see where we are within the project.
Some of the annoyances are the ability to produce a report and distribute to the rest of the team. With the templates that SpiraTeam provides, I would like something a lit bit different. The templates just don't provide the information that I need. I know there is a way to modify the templates, but never had time to devote to figure it out. Also, the way arranging tests in folders and then moving tests around in the folders has been difficult over the versions of SpiraTeam. I like how tests are arranged in that way. It helps keep everything organized in a good manner, but the implementation of it is not entirely perfect. test cases often get put in the wrong place and have to spend some time moving them around. My last annoyance is how test cases are copied and pasted. When pasting a test case, it places it on the top of the test case I copied, not underneath it. That bugs me more than anything.
But when judging SpiraTeam as a whole, I do like the product, but it's those little interface annoyances that get in the way.

Vorteile: I like the concept of how test cases are arranged, within folders.

Nachteile: I don't like how the concept of the folders was implemented. Often times, when copying and pasting test cases, it gets placed in the wrong location. Have to spend extra time getting test cases and folders placed in the right location.

Antwort des Softwareanbieters

von Inflectra an 14.12.2016

Hi Tom
Thanks so much for the very fair and detailed review, we appreciate the time you spent writing it.
I would like to mention that in SpiraTeam v5.0 we completely overhauled the test case and test set folders in line with the issues you identified, so please try out the newest version and let us know if you have any suggestions or feedback.

Are you in Wagile Hell?

Bewertet am 15.2.2019
Mark L.
Head of Delivery
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: With Spira Team we are building out our B2B and B2C solutions. We use the Planning Boards for SPrint Planning and daily stand up reference. WE use the Incidents page for tracking defects and Test Cases for Test Management. We also use Requirements for High Level Requirements, decomposing into Use Cases. We can bring in third parties as required to communicate their cards.

Vorteile: Where you are in the B2B market and have tech clients who remain Waterfall in their planning, yet you are more enlightened, this is a suitable tool. It does allow you to plan your dev trains according to iterations and project onto a scrum board. At the same time it allows you to map these cards to a set of requirements. In addition, you can plan your test cases and track defects all in the one platform. Sure, you could go down the Atlassian route, Inflectra appears to be better value for money, especially when adding modules.

Nachteile: Insufficient integrations available with market defacto standard testing tools. The training model is on a consulting model - not great for start ups and scale ups. Need more training videos dealing with the set up in situations of increasing complexity! Was advised that Inflectra is responsive to customer feedback feature requests. Have not experienced this yet, despite regular feedback. Because most teams spend so much time in the Planning Board, more investment is required to improve usability of this page. Its good, just not great yet. It would be great to restrict visibility of external users to specific pages or to specific cards, instead we have to create separate projects for these groups, which is not always ideal when inserting external groups into internal team work.

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