Wer verwendet Zuora?

Über 1.000 Unternehmen vertrauen auf Zuora, um ihr Abonnementgeschäft zu stärken.

Was ist Zuora?

Mit Zuora können Unternehmen ein Abonnementgeschäft starten, verwalten und umwandeln. Die Produktsuite von Zuora wurde entwickelt, um wiederkehrende Abrechnungen, Erfassung, Angebotserstellung, Umsatzanerkennung und Abonnementmetriken zu automatisieren. Reduziere Abwanderung, automatisiere die Abrechnung und stärke dein Abonnementgeschäft mit Zuora.

Zuora – Details

Zuora

http://www.zuora.com/

Gegründet 2007

Zuora – Kostenübersicht

Zuora bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Zuora Funktionen

Aboverwaltung Software
Abonnementverwaltung
Mahnwesen-Management
Nutzungsverfolgung/-analyse
Produktkatalog
Rabatt-/ Gutscheinmanagement
Registrierungs-Management
Revenue-Recovery-Systeme
Self-Service Portal
Steuermanagement
Stornierungsmanagement
Testversion-Management
Umsatzrealisierung
Wiederkehrende Abrechnung
Abrechnungsportal
Anpassbare Rechnungen
Kontakt-Datenbank
Kontingenz-Abrechnung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Mobile Zahlungen
Online-Abrechnung
Online-Zahlungen
Projekt-Abrechnung
Steuer-Rechner
Stündliche Fakturierung
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Self-Service Portal
Verzögerte Rechnungsstellung
Wiederkehrende Rechnungen
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume
ACH Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Berichterstattung / Analyse
Datensicherheit
Debit-/Kreditkartenverarbeitung
Elektronische Unterschrift
Integration von Zahlungsabwicklungsdiensten
Mehrere Zahlungssysteme
Mobile Zahlungen
Online-Zahlungsabwicklung
PCI-Compliance
POS-Integration
Persönliche Zahlungen
Prävention von Zahlungsbetrug
Verarbeitung von Kryptowährungen
Wiederkehrende Abrechnung
Zahlungsabwicklung

Zuora – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 41 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,9/5
Benutzerfreundlichkeit
3,3/5
Kundenservice
3,7/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Verifizierter Rezensent
VP Marketing
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2018

"The best subscription billing"

Kommentare: Zuora staff were great to work with. GREAT support and always ready answer questions. They helped us get everything moved and confirmed that it could handle all of our crazy use cases.

Vorteile: We moved from an archaic system to Zuora and it was amazing!!! Out of the box it handled so much of our data that was hidden behind a black box. Anyone could login and see where we were or run a report and get churn numbers or ARR, MRR, and other great reports.
We got it connected quickly and it worked without too much hassle. It just works!

Nachteile: There are SO many features we didn't use. We didn't need them but I saw them in the tool and made the UI a little clunky to figure out where you needed to be in the tool.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2018
Verifizierter Rezensent
Billing Specialist
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.8.2019

"Getting Better"

Kommentare: For the first 2+ years, my billing team experienced lot of frustration because it seemed like Zuora had plenty of limitations. Come to find out, they do have limitations, but they are continuously improving and if you have the time and resources you can customize and get a lot out of the billing system.

Vorteile: The Zuora billing system has grown on me. I attended Zuora's annual conference in 2019 (I highly recommend going) and learned a lot about existing and upcoming features. Zuora's representatives are dedicated to helping my company customize the billing system and recommending best business practices. Zuora is alway improving and adding functionality, so I do expect it to continue to get better and to meet more of my company's billing needs. They also offer "Zuora University" which is a series of online interactive videos that provide a lot of good information.

Nachteile: Zuora was not easy to use at first and the implementation process was rough. Zuora is not particularly intuitive so it took a lot of trial and error, reading through their help articles, and requesting help from their support team. You have to invest a LOT of time and resources to get the full benefits of the system. My company has also found that we have to purchase additional features in order to improve upon our experience.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.8.2019
Verifizierter Rezensent
Principal Engineer
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2018

"I was a developer/maintainer/admin on this for a number of years at my last company"

Vorteile: as long as you stay within what the product does out of the box it functions very well for a billing platform. It functions best in a transnational environment but was improving for service oriented billing. It does a good job with making history and audit trails available. Pushing usage data is surprising well handled as is issuing refunds and credits. They also take care of all credit card handling making it one less iso hurdle to clear for a company.

Nachteile: Customizing this is not an easy task, the API's and the object model behind the scense is not easy to deal with and still kinda buggy. Depending on your charge model, it may be a real pain to implement within the system, for example they allow for tiered pricing but flexibility for setting up plateaued prices and such requires a LOT of initial setup. Recognizing split revenue is also a hassle when outputing to finance software (think a support charge attached to a licensed monthy cloud service). To their credit when I left the position where I was working with them they were getting better so it's possible they are in the process of closing some of these gaps. One last thing is that there is no production matching sandbox, they can refresh a sandbox for a certain snapshot in time (for a price) but in an enterprise environment that is stale moments later plus their sandboxes for some reason have slight implementation differences that come to light when leveraging the API heavily.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2018
Verifizierter Rezensent
Junior Project Manager
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.11.2018

"Needs more power"

Kommentare: Although I have learned a lot about Zuora functionality, I still lack confidence in being fully capable using the software. This stems from Zuora's lackluster knowledge base as well as not so good customer support. I feel like there are too many limitations, most of them in place to make you upgrade.

Vorteile: Good to use for subscription services. The software allows for some basic billing functions and AR reporting.

Nachteile: There is a lot of functionality that is left to be desired. Out of the box reporting and data manipulation is very rigid and makes it hard to run recurring reports. If you have the money you can buy more functions but a lot of it should be included if you ask me. Invoices are messy and are limited on what and how the information can be represented. Customer service tries to hard to close the ticket quickly instead of being more thorough. Although works decently, still needs more work.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.11.2018
Verifizierter Rezensent
ERP Systems Analyst/Salesforce Admin and Developer
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2019

"Zuora Review"

Kommentare: Been great so far, great tool for any SaaS company

Vorteile: Excellent for any subscription business. The subscription object model by Zuora is solid and you can slice and dice the subscription offerings to provide lots of options for your customers.
Very easy to integrate to your other systems using their APIs. Salesforce Zuora connector is awesome. Very easy to set up credit card processing through on of the partners.

Nachteile: Reporting is moderate at best, it can be improved.
I would not recommend zuora to customers who sell their products through a reseller.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2019