Wer nutzt diese Software?

Mittlere und große Unternehmen, die auf der Suche nach effizienten mobilen Prozessen, Ausgabensichtbarkeit und automatisierter Ausgabenkontrolle sind. Diese nutzerfreundliche Lösung wächst mit deinem Unternehmen.

Durchschnittliche Bewertung

23 Bewertungen
  • Gesamt 4.1 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.3 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.4 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Fraxion
  • https://www.fraxion.biz/
  • Gegründet 1999

Über Fraxion Spend Management

Die cloudbasierte Plattform von Fraxion bietet mittleren bis großen Unternehmen umfassende Betriebskostenkontrolle, systematische Richtlinien-Compliance, Risikomanagement und Ausgabenanalyse. Steigere die Prozesseffizienz durch Automatisierung sowie die nutzerfreundliche Schnittstelle und Mobilität von Fraxion. Fraxions Spend Management Suite vereinheitlicht die Art und Weise, wie du Artikel anforderst, Kosten genehmigst und Waren bezahlst – von den Bereichen Beschaffung, Spesenabrechnungen, Reisen, Investitionsausgaben, Katalogen, Bestellungen, Rechnungsstellungen bis hin zur Zahlung. Vereinfache das Ausgabenmanagement.

Fraxion Spend Management Funktionen

  • Ausgabenmanagement
  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Inventarverwaltung
  • Lieferanten-Management
  • Rechnungsverarbeitung
  • Vertragsmanagement
  • Anlagegegenstand-Management
  • Ausgabenmanagement
  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Bestell-Management
  • Inventarverwaltung
  • Katalogmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Rechnungsverarbeitung
  • Vertragsmanagement
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung

Alternative Produkte

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Die hilfreichsten Reviews für Fraxion Spend Management

Great software that greatly improved our Purchasing abilities.

Bewertet am 12.9.2019
Elbert S.
Director, IT and Communications
Museen & Institutionen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We were on a paper system using Microsoft GP as our accounting software. We needed something that integrated with GP and was easy to implement and train. After a year researching various alternatives, we chose this software for cost, ease of implementation, and user friendliness. The implementation support was superb and the follow-up customer service was exceptional. We continues to expand into additional modules - the software saved us in significant time and effort of our purchasing team. It also greatly improved our audit response time. Our users can now easily request and track their purchase requests. The final PO is in GP, but this is accessible to them as well. Our number of licenses for GP prevented them from actually being able to check the PO. Recurring or blanket POs are much easier to produce and maintain on an annual basis.

Vorteile: Ease of use and accessibility to our primary requester personnel.
Integration and Interface to GP2015 simple and automated.
Clearly defined rule sets based on both Levels and Supervisors.
Flexible rule changes to meet changing requirements.
Tracking of requisitions and follow-up on results.
Special Projects tracking.

Nachteile: So far nothing. Any Minor issues at implementation were worked through and explained by the implementation team.

Frax review

Bewertet am 29.1.2019
Henk V.
Costing Manager
Rechtsberatung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Ease of access - on multiple devices, replaces old (physical) paper process, multiple users able to transact, history of requests - functions as a great database to refer to when needed, exporting function (to multiple formats) replaces manual capturing for budgeting purposes, custom function provides great flexibility.

Nachteile: Dashboard not able to be customised for our company specifically - who doesnt necessarily make use of all functions, dashboard also not customizable in order to change icons according to request flow, small practical "issues".

Time saver, generates clear & clean-looking purchase orders.

Bewertet am 14.6.2018
Anita U.
Purchasing Analyst
Automotive
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Time savings. Ability to involve more people in the purchasing process.

Vorteile: Ability to e-mail purchase orders directly from eReq to a supplier. Ability to upload attachments (quotations, drawings etc). Show audit trail of when & by whom eReq was initiated/edited/approved/PO created and when & where it was sent. Customizable privileges to different classes of users.

Nachteile: Some of the setup is tedious and not necessarily most intuitive (luckily the customer service has been pleasant & professional to deal with). Software updates can end up being lengthy processes.

Speed it up

Bewertet am 5.2.2019
Elsabé G.
BHF Admin Manager Finance Dept
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Approval of purchase requests has been speeded up tremendously. The linking of invoices to orders means any irregularities that are flagged through email alert notifications allows us to investigate these immediately.

Vorteile: Before Fraxion we could not access our procurement system while out of the office and all purchase requests were handled manually. Now the automated approval system has streamlined both the procurement and invoice accounts payable processes.

Nachteile: The software does not support the decimal system.

Antwort des Softwareanbieters

von Fraxion an 2.10.2019

Hi Elsabe. Thank you for your feedback. Fraxion does support decimals on all standard and customer specific configurations. Our services department will be in contact with you to assist and ensure that this functionality simplifies your day-to-day processes.

Overall good product and price. Has been a favorable experience and has helped our organization.

Bewertet am 24.5.2018
Graig T.
Controller
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: See previous part of survey for this answer.

Vorteile: Flexibility and reliability of routing. Audit trails and notes. One location to store all information on a purchase. Linkage to our accounting software. Visibility into where a request resides. Much less paper.

Nachteile: Primary features and functions meet our needs. Some items we wish were different: Would like option for our AP clerk to determine the GL code for a purchase rather than having requester learn our codes and determine the proper one. Occasional errors in accounting software when importing information if another user is in accounting system (has to do with batching). Would like to run reports by GL code. Would like ability for a requester or approver to route outside normal routing to another user for an approval and then back to continue normal routing.

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