Was ist Planning Maestro?

Centage Planning Maestro ist eine Cloud-native Planungs- und Analyseplattform, die ganzjährig Finanzinformationen bereitstellt und die Art und Weise verändert, wie Unternehmen ihre Leistung budgetieren, prognostizieren und in Berichten zusammenfassen. Centage bietet ein hohes Niveau an fortschrittlichen Finanzinformationen, von dem normalerweise nur große Unternehmen profitieren können – und das zu einem für KMUs erschwinglichen Preis. Mit einer direkten Übersicht über das finanzielle Wohlergehen des Unternehmens hilft Centage der Kundschaft, schnell auf Marktveränderungen zu reagieren und neue Chancen gewinnbringend zu nutzen.

Wer verwendet Planning Maestro?

Planning Maestro bietet ein hohes Niveau an fortschrittlichen Finanzinformationen, von dem normalerweise nur große Unternehmen profitieren können – und das zu einem für KMUs der Größenordnung 10 Millionen bis 750 Millionen erschwinglichen Preis.

Planning Maestro – Details

Centage

2001 gegründet

Planning Maestro – Videos und Bilder

Videos zu Planning Maestro
Planning Maestro Software - 1 - Vorschau
Planning Maestro Software - 2 - Vorschau
Planning Maestro Software - 3 - Vorschau
Planning Maestro Software - 4 - Vorschau

Planning Maestro – Details

Centage

2001 gegründet

Kosten ähnlicher Produkte wie Planning Maestro vergleichen

Startpreis

0,01 $
1,99 $/Monat
499,00 $/Monat
1.000,00 $/einmalig

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

Planning Maestro – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Planning Maestro

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Audit Trail
  • Auftragsmanagement
  • Automatische Abrechnung
  • Belegmanagement
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CPA-Firmen
  • Compliance Management
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für Regierung

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenplan
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Self-Service-Reporting
  • Spesenmanagement
  • Strategische Planung
  • Szenarioplanung
  • Verkaufsprognose
  • Versionskontrolle
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Budgeting Software Liste

  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Budgetierung/Prognosen
  • Dashboard
  • Daten-Import / -Export
  • Datenextraktion
  • Datenintegration
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drittanbieter-Integration
  • Finanzmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • KPI-Überwachung
  • Leistungskennzahlen
  • Planung der Aktivitäten
  • Prädiktive Analytik
  • Sichere Datenspeicherung
  • Strategische Planung
  • Trend- / Problemindikatoren
  • Trend-Analysen
  • Visuelle Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wertungslisten
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)
  • Workflow-Management
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige CPM Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • ERP
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkommen & Bilanz
  • Elektronische Zahlungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
  • Kontenabgleich
  • Kontenabstimmung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Szenarioplanung
  • Visuelle Analytik
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung
  • „Was wäre wenn“-Szenarien

Siehe die vollständige Financial Reporting Software Liste

Alternativen für Planning Maestro

Mehr Alternativen zu Planning Maestro

Erfahrungen mit Planning Maestro

Alle 42 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4
Benutzerfreundlichkeit
4
Kundenservice
4,5
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
9
4
20
3
13

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Bj T.
Managing Partner in USA
Buchhaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Planning Maestro

5 vor 6 Monaten

Kommentare: Centage has been great to work with, from implementation to today, they have been a true partner on our budgeting and forecasting journey. I've always been happy to recommend them and their software.

Vorteile:

Planning Maestro brought a platform that allowed us to integrate into our existing accounting platform and create a structured environment we could use to refine our budgeting and forecasting process.

Nachteile:

I don't have anything negative to say. When I have run into issues with the software I have always reached out to Centage and we have found ways to incorporate what I need into the software.

David D.
Controller in USA
Elektrische/elektronische Fertigung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Powerful, flexible, and reliable budgeting software

4,5 vor 6 Jahren

Vorteile:

Their support team is always available to help you through any questions or difficulties you encounter. The training provided is top notch and thorough and your trainer sets up your financial report formats for you to match your current statements. My trainer is still my primary contact person for help and all I have to do is send him an email. The software itself has enough built-in power and flexibility it can handle all kinds of retail, distribution, or manufacturing scenarios, like for my company it is the need to build up inventory before a selling season and to do this for many different products and different selling seasons. Budget Maestro is capable of generating fairly accurate balance sheets and cash flow statements, in addition to income statements, as it has sections within it devoted to the balance sheet side of forecasting. Combining Link Maestro and Analytics Maestro to Budget Maestro provides the only solution one needs to not only generate a budget or forecast but to then generate all the financial reports, statements, breakdown analysis needed by management. With Budget Maestro I can drive my revenues, expenses, and inventory levels by units, not revenue dollars, which is a lot more accurate for forecasting when dealing with a wide variation of products, product costs and retail prices.

Nachteile:

Financial statements and reports utilizing proper accounting format rules can be very hard or impossible to attain by generating them within Budget Maestro. To attain the proper formatting that I am trained in and accustomed to providing to my management team I have to export the reports out to Excel and apply the spacing, headers, underlining, and so on inside Excel. However, now with their recent addition of Analytics Maestro, this issue is gone as Analytics Maestro is an Excel add-on so that you create and format all your needed standard and custom reports inside Excel and use Analytics Maestro to drop in the numbers and data you want in each report or statement.

Kathlee P.
Financial Analyst II in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Budget Maestro is a solid tool, and I'm looking forward to enhanced features and functionality in 9.

3 vor 4 Jahren

Vorteile:

I do like the preview of the expense and how it will look like on the P&L. It really helps me make sure that my spread method is correct. I like analytics maestro. I can use excel to build reports. Also, it is easy to use the data to create charts and graphs and make the financial data consumable to those budget owners, who may not have a fiance background. I also like the ability to refresh and update the data quickly.

Nachteile:

Reporting. In analytics the idea of building is great, reminds me a salesforce. But it is sooooo slow on the virtual desktop. From what I understand this will continue to be the case in BM9. Also the reporting within the software is slow as well. It takes anywhere from 1-3 minutes to run any report. Also, the inability to create a version and it to show up in all plans. For example, if we want to create version of our 3+9 Forecast

Alan H.
Management Consultant in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

A small and medium size company budgeting and forecasting solution that can be maintained in house with little or no reliance on consulting or outside services.

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

In addition to providing robust budgeting, forecasting and integration with their analytics tool, Analytics Maestro, Budget Maestro is a true extension of a company's general ledger into future periods. This is accomplished through the unique software architecture, where every budget item, such as revenue, expense or personnel record creates an entry into a "behind the scenes" budget GL in the right GL accounts, in the correct amounts and the proper accounting period. What this means is, the financial statements you get in this application are always synchronized to the underlying budget. The balance sheet and statement of cash flows will accurately represent the forecasted financial position of the company to the extent of the accuracy of the budget itself. The financial statements and all other reports can be easily generated by users without relying on IT. The software can be directly integrated to popular ERP or accounting software GLs and the Analytics module which is integrated to Budget Maestro can also be integrated to other data sources such as CRM, inventory management, warehouse management, sales reporting data and others. Another feature I like to use is creating multiple versions of the budgets or "what-if" scenarios, each automatically generating a unique set of financial statements and reports, exactly matching that particular version of the budget. You can see how your financial position changes in future periods as you change the budget version. This helps in finalizing a budget that is reasonable and also closely aligned to company goals and plans.

Nachteile:

The workflow process in this application lacks in capabilities expected from larger solutions. This is probably not an issue in smaller organizations which to my understanding are the primary customer of this software.

Brent D.
CFO in
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Overall solid business performance management software

4 vor 12 Jahren

Kommentare: Solid business performance management software package.

Vorteile:

1. Very powerful forecasting tool that can handle both simple and complex aspects of forecasting. Handles multiple departments, entities, and the consolidation of them with ease. 2. Very easy to import actual data in order to perform variance analysis. 3. Easy to import almost all information necessary to set up a "plan" the first time. 4. What-if analysis allows you to look at the financial impact of making changes in your business without having to change your primary "plan" 5. All reports can be exported to Excel 6. Report layouts can be customized. 7. Very easy to create a 5 year forecast that allows increase/decrease assumptions to be customized in numerous ways, and using as many timeframes as desired. 8. Handles lines of credit and term loans, both fixed and variable rate, very easily.

Nachteile:

1. Can't run a statement of cash flows based on "actual" data, only on "plan" data. 2. Not very easy to run a "plan" balance sheet for a future year as a stand-alone report, must either start the report on a month just after you have "actual" data or create an "actual/plan" version that houses a combination of data so it can be used for beginning balances. 3. If using Desktop version, additional modules need to be purchased to handle pre-paid insurance automatically and forecast inventory.