Was ist Arcoro?

Sichere, verwalte und übertrage HR-Daten mit hoher Compliance mit der cloudbasierten Arcoro-Plattform. Binde Mitarbeitende ein, verbessere die Produktivität und stelle sicher, dass genaue Berichterstattung und Compliance-Gesetze eingehalten werden – mit einer All-in-one-Suite von Modulen zur Vereinfachung von HR-Management, Talentmanagement und Zeit- und Anwesenheit.

Zu den Modulen gehören Bewerber-Tracking, Onboarding, Core HR, Leistungsmanagement, ACA-Compliance, Zeit- und Anwesenheitserfassung, Gehaltsabrechnung, Leistungsmanagement, Lernmanagement und Nachfolgemanagement.

Wer verwendet Arcoro?

Entwickelt für mittlere bis große Unternehmen, eine Onboarding-Management-Lösung für die Speicherung von Dokumenten, Verfolgung von Neueinstellungen, Genehmigung oder Ablehnung von PTO-Anträgen (Paid Time Off), Bewertung von Umfragen, Ansicht von Scorecards und vieles mehr.

Wo kann Arcoro bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Arcoro
  • Ansässig in Calabasas, USA
  • 2018 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Brasilien, Chile, Costa Rica und 26 weitere

Sprachen

Englisch

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Arcoro – Videos und Bilder

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Arcoro Funktionen

  • 360-Grad-Feedback
  • ACA-Berichterstattung
  • Abzug/Nachlass-Management
  • Anbieter-Management
  • Angestelltenhandbuch
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beurteilung-Management
  • Bewerber-Tracking
  • COBRA Verwaltung
  • E-Mail-Management
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Entschädigungsmanagement
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • HIPAA konform
  • Invalidenversicherungs-Management
  • Kandidatenverfolgung
  • Krankenversicherung-Management
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lebenslauf-Suche
  • Lebensversicherung-Verwaltung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Online-Anmeldung für Zusatzleistungen
  • Rentenplan-Management
  • Self-Service Portal
  • Trainingsmanagement
  • Urlaubsverwaltung
  • Verwaltung von Zusatzleistungen für Angestellte
  • Vorstellungsgespräche planen
  • Workflow-Management
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zusatzleistungs-Dashboard

Alternativen für Arcoro

Namely ist die Personalwesen-, Lohn- und Gehaltsabrechnung- und Vergünstigungs-Plattform, die Deine Mitarbeiter lieben werden.
A human resources software to meet all the needs of your collaborators.
Ein cloudbasiertes System, das Arbeitgebern hilft, den Mitarbeiterlebenszyklus von der Rekrutierung bis zum Ruhestand zu verwalten.
Mit niikiis, der Onboarding-Plattform, kannst du Zeit und Geld sparen und das Engagement auf allen Ebenen deines Unternehmens fördern.
Beseitigen Sie den Stress und die Komplexität der Personalverwaltung für Sie und Ihre Mitarbeiter.
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial
Easy to use, scalable, and comprehensive HR software for businesses of all sizes. Pay only for the modules you use.
Collage ist ideal für kleine und mittlere Unternehmen (weniger als 200 Mitarbeiter), die das Personalwesen und die Leistungsverwaltung vereinfachen möchten.
GoCo ist modernes Personal- und Zusatzleistungsmanagement, das auf Flexibilität und Nutzerfreundlichkeit ausgelegt sind. Bring deinen Makler mit oder lass dir eine passende Lösung zeigen.
Leistungsmanagementlösung zur Optimierung des Registrierungsprozesses und zur Eliminierung von Papierarbeit.
Sammle Inputs aus verschiedenen Kanälen und von den Mitarbeitern selbst, um ein klares Bild ihrer Performance zu erhalten. Erfahre mehr über Sage HR
BerniePortal spart Zeit, reduziert den Papierkram und revolutioniert die Verwaltung der Personalabteilung.
WebHR ist ein beliebter und weltweit führender Anbieter von Cloud-HR und hilft dir dabei, das wichtigste Wirtschaftsgut in deinem Unternehmen zu verwalten – deine Mitarbeiter*innen.

Bewertungen über Arcoro

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,3
Funktionen
3,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
39%
3
13%
2
5%
1
2%
Bridget
Bridget
Human Resource and Recruitment Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I have had a very positive experience, and always have all question and concerns handled quickly.

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: This software greatly improved the efficiency of our Recruitment and Onboarding processes, allowed a more universal experience among our multiple divisions. Improved organization, follow through and communication between candidates and hiring managers.

Vorteile:

Ease of use, ability to format and customize for my specific needs, outstanding customer support and constant updates based on customer feedback.

Nachteile:

I don't have any true complaints. A few processes feel a bit cumbersome and could be made more streamlined. I would like to see an app rolled out in the near future, as it is not always the easiest to do tasks within the system from a mobile device.

Jeremy
General Manager in USA
Verbraucherdienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

BIRD DOG IS AN AWESOME RECRUITING SOFTWARE

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall we have loved the partnership with Birddog.

Vorteile:

Bird Dog is a great software for gathering resumes and candidates that meet the criteria we are looking for. The software is very user friendly and has ease of access to the admin to create other users on that account for the different hiring departments. The postings also fully integrate with our Website Careers page.

Nachteile:

Would love to have the software integrate with our CRM so that once a candidate is hired they can be added seamlessly to our system.

Dee
HR Director in USA
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Feels like the programmers are reassigned constantly

2,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Honestly, the system is good in theory. So many options that were abandoned at 80% for something else to built out. While I'm not a fan of difficult, it can be managed fine if the system works right. But we spent too much time building out work arounds. Entire HR meetings were dedicated to dealing with system issues vs. HR strategy. It got to the point my team started shopping systems and presenting me other options to check out. Arcoro is a pseudo enterprise system, trying to be an enterprise system, and being selected due to perceived flexibility. They would do better to just abandon a few modules, and just focus on 3 or 4 key elements and make those super robust and intuitive, then slowly add back features and make sure they work well before getting caught up in the shiny new trendy things. There are a ton of features, but very few of them are easy to use. We've since switched. I kinda feel like the engineers have previously worked on ERPs that were specific to manufacturing, as some of the nuances required similar steps for product loading, building and sales. However, HR people are not ERP Managers, and generally do not come with that type of mindset or skill set since our nature is largely policy, people, management, and engagement.

Vorteile:

The sales team is actually a pretty awesome group of people, as are the people who handle training.

Nachteile:

Honestly, for a company with about 150 employees, we had to have a full time administrator handle the HCM. This is not normal for a midsized company. We were never able to really set a program and forget about it, it was constant baby sitting. There would be reports that would run, when it finally loaded it would be empty. We'd call to find out what is up and they'd say "oh, that report hasn't been built out yet." That report would be smack in the middle of runnable reports, and Arcoro had no intention of hiding or making note of which reports are "coming soon." System loading between the three systems (the LMS and Performance pieces weren't even listed in this review as an option to talk about) was not smooth. We were told it would take one day to load, turns out it could take 3 days. So, when trouble shooting issues, it wasn't just finding what was wrong, it could take three days to ensure it didn't load, but the software wouldn't tell us where the critical error was. Report running wasn't easy, making reports was almost impossible. Every part of the system felt like we had to crack a safe by listening to the dial for the right thing to push before we chose the next option.

Slam
Design in USA
Bekleidung & Mode, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Does the Job It's supposed to do

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It seemed to do the job just fine, I felt like the overall user experience was good. I think the aesthetics of the website could have used some work, or an update at least.

Vorteile:

Good program for managing company announcements, and personal goals

Nachteile:

Every year when filling out my annual review, I would get automatically logged out, thus losing about an hour of work! I'm sure this is a security feature, but a warning alert would have been very nice. Because these reviews were done annually, I never remembered about the auto logout feature, so just about every year it happened. Very frustrating.

Debby
Debby
Executive Assistant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Using BirdDogHR as our primary ATS resource has saved us time and money!

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

It's easy to navigate throughout the site and it's well organized. The tools are very useful and user friendly.

Nachteile:

We've had a problem with applicants that apply through Indeed Mobile; their resumes and attachments are not always coming through. If it wasn't a known fact, then some applicants would be overlooked because they "didn't" attach their resume. However, I contact each applicant that has experience for the position they're applying for and ask them to email it to me. Then, once I get their email, I upload it for them. Doing this takes too much time; I've reported it to our account managers and they tell me its a Indeed thing.

Antwort von BirdDogHR

vor 5 Jahren

Thanks for your comments. As you mentioned this is an "Indeed thing" so unfortunately we don't have control over it but we will continue to work with Indeed to get a resolution.