RocketDocs

Wer verwendet RocketDocs?

Organisationen, die regelmäßig auf RFPs, RFIs, Sicherheits- und Due-Diligence-Fragebögen antworten und Verkaufsangebote erstellen.

Was ist RocketDocs?

RocketDocs verfügt über ein robustes Angebotssoftware- und Vertriebsunterstützungstool. Einige der größten Finanz-, Asset-Management-, Gesundheits- und Technologieunternehmen nutzen RocketDocs, um ihre RFP-Antwortprozesse zu rationalisieren und so die Verwaltung von hohen Angebotsvolumen mit kleinen Teams zu ermöglichen. Durchsuche auf einfache Weise genehmigte Inhalte in einer zentralen Datenbank, erstelle Angebote in Minuten im Assembly Center und optimiere Genehmigungen mit deinen Fachexperten mit wenigen Klicks.

RocketDocs – Details

RocketDocs

http://www.rocketdocs.com/

Gegründet 1994

Videos zu RocketDocs
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

RocketDocs – Preisübersicht

RocketDocs bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

RocketDocs – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

RocketDocs Funktionen

  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kollaboration
  • Kontaktmanagement
  • Pipeline-Management
  • Prüfpfad
  • RFP-Management
  • Versionskontrolle
  • Vorlagen
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Angebotsmanagement Software Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Ausschreibungsprogramme Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Vertriebsunterstützung Software Liste

RocketDocs Alternativen

Mehr Alternativen zu RocketDocs

RocketDocs – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,1/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,9
Kundenservice 4,2
Funktionen 4
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,8

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Verifizierter Rezensent
Senior Project & Proposals Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.2.2018

"Reliable, easy-to-use, robust software solution for proposal content and development management"

Kommentare: Faster responding to proposal with vetted content. The ability to design a hierarchy of Q&As that matches our products/solutions to client needs and recognizes our marketing/sales themes. A sound and easily searched database of responses and proposals.

Vorteile: Easy to learn, easy to use
Strong capability for categorizing Q&As, thus making them more accessible for use
Excellent customer support; knowledgeable, enthusiastic and responsive

Nachteile: Potentially pricey for a smaller organizations
Not all functionality needed for smaller proposal teams

Antwort des Softwareanbieters

von Proposal Software an 6.2.2018

Thank you for your feedback! I will pass on your comment regarding expense to our sales team.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.2.2018
Clayton W.
RFP Specialist
Finanzdienstleistungen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018

"PMAPS Software has made organizing, updating, and retrieving information quick and straightforward."

Vorteile: The software provides an excellent conduit to organize information. When uploading information, there are several different customizable categories that the user can use to sort information. This lets one customize how they want to tag and tier their information to make searching through thousands of records seamless. Under each uploading record, there are options to maintain notes, input the personnel responsible for uploading and/or reviewing the record, and options to put dates on when records become outdated. The last feature is especially helpful as the database will automatically change the highlight on the PMAPS dashboard for any record that has reached the creator's expiration date. This function is immensely helpful on ensuring answers used have been updated or at least recently reviewed. The ability to link word documents to PMAPS makes it quick and painless to update documents through the re-link function. This work with both qualitative and quantitative updates and is a huge time-saver. I use the PMAPS software as a way to store, retrieve, and update thousands of individual records. I've found in using it these past few years that it makes the job far easier.

Nachteile: When working on PMAPS cloud version of Excel of Microsoft Word, there is no autosave feature, and it's not uncommon for the program to run into errors and forcibly shutdown. You have to make sure to manually save every so often as you will most likely experience the program closing on you unexpectedly at least once if you use PMAPS prolongedly. The saving process on PMAPS can be a little slow (relative to offline in word/excel), so a background frequent autosave would be a really nice feature. I've struggled to use Excel well with PMAPS. Overwriting Excel save files or inserting PMAPS records into Excel files frequently does not work or bugs out. I think Word works very well, but I've had enough struggles over the year that I just use Excel completely offline from PMAPS. When using PMAPS, you don't have the complete functionality of Word or Excel in their cloud system. If you want to change certain advance settings on Word, you have to close out of Word on their cloud, open Word offline and make the change, then re-open Word on PMAPS to have it integrated. There is no `file tab in Word or Excel when working from the PMAPS cloud.

Antwort des Softwareanbieters

von Proposal Software an 6.2.2018

Thank you for taking the time to write such a thorough a review! We appreciate your feedback.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018
Brett L.
Proposal Analyst I
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018

"I've used this software for the last few years and PMAPs accomplishes what it says it does."

Kommentare: This software helps me with duties of the my position.

Vorteile: the search feature is the main function that stands out. I maybe that I've been using it for a while but I am able to locate the information that I'm searching for.

Nachteile: The copy feature I find is really clunky. I find myself not using most of this feature. I simply do a quick copy which does not count the # of uses of the document.

Antwort des Softwareanbieters

von Proposal Software an 6.2.2018

Thank you for the feedback!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018
Verifizierter Rezensent
Director GCO Global RFP Center of Excellence
Computer-Software
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018

"Easy to use for Q&A searching"

Kommentare: Quick and efficient tool for us to respond to RFP's with easy and intuitive search function.

Vorteile: It is intuitive, allows for multiple keywords search, multiple languages support. We use this for responding to RFP's with simple search, copy and paste. Works well for us.

Nachteile: We would like to be able to import and export from spreadsheet, also there is no Wildcard search capability.

Antwort des Softwareanbieters

von Proposal Software an 6.2.2018

Thank you for taking the time to write a review! We appreciate your feedback.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 29.1.2018
Verifizierter Rezensent
Proposal Marketing Specialist
Bankwesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2018

"PMAPS is relatively user friendly. We use it for proposal generation and for content management."

Kommentare: Good content management. Once built, automation is a nice benefit.

Vorteile: I think the UI is pretty simple and easy to use. Most of the buttons are clear about their functionality.

Nachteile: There are several limitations to creating documents from Salesforce. While I understand that there is a need to have PMAPS map fields from Salesforce to PMAPS, I think there should be a tool to allow users to build.

Antwort des Softwareanbieters

von Proposal Software an 6.2.2018

Thank you for the feedback!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2018