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Was ist CollaborateMD?

CollaborateMD unterstützt medizinische Praxen und Abrechnungsdienste seit 1999 dabei, Geld und Zeit zu sparen. Das Unternehmen bietet der Gesundheitsbranche eine HIPAA-konforme, cloudbasierte Softwareanwendung für medizinische Abrechnung und Praxisverwaltung, die umfangreich und funktionsreich, aber auch erschwinglich und sehr einfach zu bedienen ist und mit kostenlosem Kundenservice und Updates geliefert wird. Weniger arbeiten, schnell bezahlt werden.

Wer verwendet CollaborateMD?

CollaborateMD vertritt die Meinung, dass Gesundheitsunternehmen nicht 50.000 $ für eine Lösung ausgeben müssen sollten, die ihre Abläufe oder Kapitalrendite nicht verbessert. Die Software hilft kleinen und mittleren Unternehmen.

CollaborateMD Software - 1
CollaborateMD Software - 2
CollaborateMD Software - 3
CollaborateMD Software - 4
CollaborateMD Software - 5

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CollaborateMD

CollaborateMD

4,1 (92)
194,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
59
Keine Integrationen gefunden
4,1 (92)
4,1 (92)
4,0 (92)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
39,95 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
14
1
4,1 (165)
4,4 (165)
4,0 (165)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu CollaborateMD

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Verwaltung von Patientenakten
Tebra
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
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Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
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Verwaltung von Patientenakten
athenaOne
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
HIPAA konform
Verwaltung von Patientenakten
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Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
Practice Fusion
Am besten bewertete Funktionen
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Therabill
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
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Versicherungsmanagement
AdvancedMD Billing Services
Am besten bewertete Funktionen
Rechnungshistorie
Reklamationsabwicklung
Zahlungsabwicklung

Bewertungen über CollaborateMD

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
20%
3
4%
2
5%
1
11%
Vishal
Vishal
Senior AR Associate in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

CollaborateMD is just excellent..!!

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My overall experience very good because however software is build. User friendly things makes that software great. This is just great medical billing application I have used and I would recommend it to everyone without any doubt.

Vorteile:

CollaborateMD is one of the best application that I used in my medical billing journey. It is very user friendly. Simple and excellent.

Nachteile:

Till now I am not able to find any glitch in this software. I just love this medical billing application.

Brandi
Co-Owner in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Works for some, not for others

4,0 letzte Woche Neu

Kommentare: Overall there are good things about CMD, but honestly if I had it to do over, I would not have made the switch to this software. The training is minimal, the knowledge center leaves a lot to be desired, and the most basic daily tasks are not formatted in an intuitive way. Plus the pricing model, which sometimes dictates what we do within a month because we don't want the extra charges.

Vorteile:

CMD has a lot of options for reports. I also like that you can view the patient account from many different areas.

Nachteile:

Some of the basic functionality that you get with other billing softwares is not part of CMD. The overall flow is disconnected in favor of more options. I think it would be better to have the basic flow and then add on options and customizations from there. I also don't like that when working off a report, clicking a link to a different area and then closing that, does not return you to the report. It's just extra time and clicks to then navigate back to the report I was working off. Another major issue I have is the pricing model. Why is everything nickel and dimed to death for a billing service? Why do the providers get flat rate but we don't? Our monthly invoice can fluctuate wildly depending on how hard we work within a month.

Michael
COO in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Customer service disaster

1,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: A nightmare from the very beginning and never ended.

Vorteile:

Don't know have not been able to use the program.

Nachteile:

The worst customer service i have ever had.

Jazmine
Billing Manger in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

CMD Review

5,0 letzte Woche Neu

Kommentare: Good customer service all the time. Again love the custom reporting and the functionality.

Vorteile:

I love the report customization, functionality, and interface abilitites.

Nachteile:

Probably the cost. Some of my clients do not like the cost comparision between CMD and other billing software.

SLOAN
OFFICE MANAGER in USA
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Collaborate MD

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, it was pleasant. User friendly. Very easy on the eyes and very easy to train staff on in regards to the front office aspect of the software.

Vorteile:

The scheduling platform that Collaborate offered was very user friendly and offered a lot of features that helped our practice even when we were bringing on new hires. I liked most that in scheduling/calendar area you could at a very quick glance differentiate between scheduled, checking in, rescheduled, cancelled, and no show appointments. The "appointment box" if you will call it, also provided a glance of "appointment notes" from staff such as "collect $$$ copay" or "get new ins card" etc. That feature was very helpful across our practice since our verification and billing was a separate department than our scheduling and reception. Billing was no complicated and user friendly. Initially when I started using this program I was new to everything and had never even done billing before but due to its simplicity and ease of use it was not complicated for me, a new biller, new to the software, to pick up and start billing with ease.

Nachteile:

There were some gaps that could use some improvements. It lacked a comprehensive referral system, It lacked management access to fine tune the automations of the application such as patient reminders, patient broadcasting, same day appointment broadcasting ex. "the provider had an emergency, pls contact office to reschedule appt" or something of the sorts. Also, pt messaging features were lacking. I could not text a pt, email a pt, or anything like that from within the system.