Was ist Volgistics?

Verwalten Sie Ihre Freiwilligen-Datenbank von jedem Computer aus; im Büro, zu Hause oder auf der Straße. Lasse Freiwillige Bewerbungen ausfüllen, reiche ihren Dienstplan-Vorlieben und sogar ihren Zeitplan selbst ein, das alles ist bequem von zu Hause aus möglich. Keine Anlaufkosten, die Lizenzierung oder zusätzliche Gebühren für den Support oder Upgrades. Du zahlst einfach eine niedrige monatliche Gebühr ohne langfristigen Vertrag. Volgistics ist der Marktführer bei der Online-Freiwilligen-Software. Sieh dir die Videotour an und melde ich gratis für einen Probeaccount an!

Wer verwendet Volgistics?

Volgistics dient Organisationen aller Art, die auf Freiwilligkeit basieren, von kleinen lokalen Tierheimen bis hin zu Gesundheitsorganisationen mit vielen Strandorten und großen, internationalen Serviceorganisationen.

Wo kann Volgistics bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Volgistics
  • 2004 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 9 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Volgistics
  • 2004 gegründet
  • Chat

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Sprachen

Englisch

Volgistics – Videos und Bilder

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Volgistics

Nicht verfügbar
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150,00 $/Monat
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39,00 $/Monat
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4,00 $/Monat
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Volgistics Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Erinnerungen
  • Freiwilligen-Management
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Recruiting von Freiwilligen
  • Registrierungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Zeit & Anwesenheit

Alternativen für Volgistics

Raptor Volunteer Management software streamlines application to screening to reporting, and ensures school safety with each check-in.
VolunteerLocal ist eine Website für alle, die Freiwillige organisieren, verwalten, terminieren und mit ihnen kommunizieren müssen.
Datenbank für die Verwaltung von Freiwilligen für kleine und mittlere gemeinnützige Organisationen. Rekrutierung, Erstellung von Zeitplänen, Erstellung von Berichten und Einbindung von Freiwilligen.
Managementsoftware für Ehrenamtliche für die moderne gemeinnützige Organisation. Geeignet zum Anwerben, Verwalten und Mobilisieren von Ehrenamtlichen.
Wrike ist eine Projektmanagement Software für Unternehmen mit Vorlagen, Zeiterfassung, Gantt-Diagrammen, Kanban-Boards, Berichten und mehr. Erfahre mehr über Wrike
EveryAction bietet digitale Multi-Channel-Fundraising-, Organisations- und Interessensvertretungs-Tools in einem einzigen, einheitlichen CRM.
Oorwin ist die erste wirklich intelligente, integrierte Plattform für die Verwaltung von Vertriebs-, Talent- und Personalaufgaben und -teams.
Du kannst Möglichkeiten für Freiwillige bewerben, Freiwillige registrieren, ihre Arbeitsstunden verfolgen, mit ihnen kommunizieren und über ihre Aktivitäten berichten.
Integriere das Spender- und Freiwilligen-/Eventmanagement in NewOrg und schaffe neue Möglichkeiten der Mittelbeschaffung auf der Grundlage des Engagements von Interessengruppen.
Kollaborative und anpassbare HR-Plattform für mittelständische und große Unternehmen. Basierend auf Microsoft Sharepoint.
Lass dein kleines Unternehmen größer aussehen. Jobber hilft Heimservice-Unternehmen dabei, Angebote zu erstellen, Termine festzulegen, Rechnungen zu erstellen und schneller bezahlt zu werden.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
Einfache, optimierte Verwaltung für Fitnessstudios, Yoga- und Pilatesstudios, Musik- und Tanzschulen und mehr.

Bewertungen über Volgistics

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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3%
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1%
Avonte J.
Avonte J.
Clinic Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Simply the best!

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

I use Volgistics on a daily basis to manage our database of 300+ volunteers. It is the simplest yet most comprehensive volunteer management system that I have used...and I do have direct experience with other systems. Volunteer processing, report generation and database management are very straightforward. On the rare occasion that we need help, the support team is incredibly responsive. Our volunteers love it also. From online applications to self-scheduling, our volunteers have universally given very positive feedback. Volgistics is one of my most important productivity tools. It is great.

Nachteile:

Although there isn't an app, the mobile site works for self-scheduling. To my knowledge, there isn't a mobile site for the "back end" which is what I use primarily. That would be helpful for times that I need to use the system while on the go.

Alhassan A.
Research Coordinator in Ghana
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

a comprehensive full circle solution for projects that depend on volunteer participation

5 vor 10 Monaten

Kommentare: We first used Volgistics when we were setting up a community outreach program and didn't have enough resources to engage field agents full time. Volgistics came highly recommended by an intern who was helping roll out the project and we gave it a try. The volunteer database we generated from the application process on that first project is what we have kept recycling for the past 4 years. Volgistics is absolutely awesome and reduces the workload of team leaders so much that our outreach programs always seem like a picnic.

Vorteile:

The integrated data and information management processes are very intuitive and require very little manual control and guidance. Everything automatically moves where they might be required to successfully manage a task. Component features like the self service portal, volunteer kiosk and VicTouch work extremely well together to reduce the burden on project managers as much as possible. The trial event runs are also quite fun to simulate and does so much for team morale.

Nachteile:

The long list of features can be a bit difficult to learn and incorporate into daily use. A lot more online resources and tutorial materials could be created to make the learning curve less tasking.

Karen C.
Director of Community Engagement in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

This system is not user friendly, we genuinely gave this system a chance, it failed. Waist of time.

2 vor 4 Jahren

Vorteile:

The price point worked well for our organization. It has capacity to store a large number of volunteers.

Nachteile:

Navigation is not smooth with the examples of location of save buttons, navigating back and forth between pages, the search feature is very specific and awkward, inserting graphics within emails is cumbersome, there is no live chat in order to troubleshoot, customer has to email back and forth to customer service which takes a long time, system logs you out automatically without saving so if you have to walk away from the computer to take an extended call, you will lose your work. If you don't enable pop-up windows on your computer, the system will act like you are still logged in so you THINK you are completing a task when in fact you are not. When voicing disappointment with the service, I was passively reminded that there is no extra charge to ask questions, this is not something Volgistics should be hanging their hat on, a paying customer should be able to ask questions on how to use a system they're paying for. The 3 times I did use that feature, they were "unable to help" me. After losing a significant amount of work, customer service did not offer any compensation and were quick to let me know how to close out my account. The lack of user friendliness takes up a significant amount that for organizations that uses volunteers in order to operate most likely do not have.

Karen P.
Volunteer Services Manager in USA
Museen & Institutionen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Volgistics is My Connection to Volunteers and Staff

5 vor 3 Monaten

Kommentare: It has been wonderful. They are so responsive to questions and sharing upgrades. I am a part of a Volunteer Coordinators group in my county, and almost all of our organizations use Volgistics. Our county government even got it for their volunteer corps because of the positive experiences the rest of us have had. I wouldn't want to use any other volunteer software!!!!!

Vorteile:

It is intuitive and user-friendly. I was able to navigate and explore when I started this job, and have found so many uses that have streamlined my job and provided other staff with helpful information/features that they can use as well. When I am asked for volunteer data for grants and other projects, I am able to quickly provide it, which I know is appreciated by our Garden team.

Nachteile:

Switching volunteers from active to inactive in assignments has sometimes been problematic because it seems we lose the data for future reports. It may be that I'm going about it the wrong way; it's something I'm working on.

Hillary P.
Volunteer Coordinator in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Volgistics Volunteer Management Review

4 vor 4 Monaten

Vorteile:

The feature I enjoyed the most was the ability to print mailing labels. The current system we use does not have that capability, which makes sending out invitations to our large volunteer pool much more difficult.

Nachteile:

I felt like when I was using Volgistics that the software was outdated and not user-friendly in most areas. The overall visual look of the software looked outdated as well. I felt like software was not intuitive and there were ways to accomplish things that I didn't even know how to do because I couldn't figure it out and there was not a support team to e-mail, like we have with the current company we use. Overall, Volgistics needs an update and better customer service support.