Penelope

Penelope

von Athena Software

Wer verwendet Penelope?

Mittlere bis große gemeinnützige Organisationen und Unternehmen im Bereich Human Services, die eine sichere, Cloud-basierte Software benötigen. Diese flexible und konfigurierbare Software trägt dazu bei, die Bindung und die Ergebnisse der Kundschaft zu verbessern.

Was ist Penelope?

Penelope ist eine Cloud-basierte Case-Management-Softwareplattform, die sich Ideal für Organisationen im Bereich Human Services mit mindestens 15 Nutzern eignet.

Erhalte eine zentrale, vertrauenswürdige Informationsquelle und befreie deine Organisation von mehreren Datensilos und veralteten Systemen mit einer konfigurierbaren Lösung, die für Organisationen mit umfangreicherem Dienstleistungsangebot entwickelt wurde.

Penelope umfasst flexible Datenerfassungs-, Workflow- und Berichtsoptionen, während das mobile Kundenportal ClientConnect zur Verbesserung der Kundenerfahrung beiträgt.

Penelope – Details

Athena Software

http://www.athenasoftware.net

Gegründet 2001

Penelope – Kostenübersicht

Penelope bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Penelope Funktionen

Fallmanagement Software für Patienten
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Verfolgung
Behandlungsplanung
Beurteilungs-Notizen
Eignungs-Überprüfung
Empfehlungs-Management
Falllisten-Management
HIPAA konform
Kalenderverwaltung
Kandidaten-Identifikation
Patientenakten
Patientenakten-Aufzeichnungen
Berichterstattung und Statistik
Dokumentenmanagement
Empfehlungs-Management
Fall-Aufzeichnungen
Formularverwaltung
Freiwilligen-Management
Kundenmanagement
Programm-Management
Terminplanung
Zielsetzung / Nachverfolgung
Berichterstattung und Statistik
Dokumentenmanagement
Fall-Management
Kinder-Wohlfahrts-Management
Terminplanung
Trainingsmanagement
Zeitverfolgung
Zertifizierung und Lizenzierung

Penelope – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 61 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
3,7/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Marie S.
Interim Program Manager
Einzel- & Familiendienstleistungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.11.2018

"I like this program!!"

Kommentare: At first it was daunting as there is SO much information but once we figured it out I love it!
I'm part of the team that works on our documentation to make things flow easier. It's great to be able to tailor it to our company needs.

Vorteile: Being able to read my staff input by generating a report whenever I need it.
Being able to pull reports to the tableau so I can see my numbers just like that.

Nachteile: Only being able to access from work computers with the VPN installed there. Would be great to be able to access from personal computers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.11.2018
Linda C.
Clinical Support Admin.Coord.& HIPAA Priv Officer
Psychische Gesundheitsfürsorge, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.12.2016

"Penelope User Review"

Kommentare: We have used Penelope Case Management system since 2003. It is very versatile and many changes have been done to make it portable and easy to use. The ability to create documents for our own needs is a fantastic function of the system. We have created Initial Assessments, Progress/Closing Documents, activity notes and outcome tracking forms all for our specific needs. The ability to customize fields at all levels for the system to track information we need for grants and statistics is also very helpful.
I would recommend this system to any one agency or organization that tracks a variety of data elements and wants to organize your data to meet your needs.

Vorteile: The versatility. It has a ton of user defined fields that can be setup in any combination that works for your agency. Billing is relatively simple and creating service units and activities is easy to do. Tech support has been very good over the years and the system is very rarely down. System outage issues just don't exist.

Nachteile: I would like to have a report writer system build into Penelope instead of using pivot tables to create customized reports.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.12.2016
Grant H.
General Manager
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2017

"UI is poor. Reporting function only in PDF. not SMS friendly. Case file structure = privacy issues "

Vorteile: it has a diary schedule linked to cart items. it's god if you only want Penelope to do one thing, ie, ATAPS service & payments

Nachteile: UI poor resulting in clunky data entry and more time spent entering data.
not mobile / tablet friendly
Reporting function does not provide dashboard, only reports in pdf or that you have to cut and past into Excel.
Case file / service file structure creates privacy issues - we may have to move away from this product on the basis of legal advice
Lack of technical support available in Australia

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2017
Elena M.
Developmental Screening Specialist
Einzel- & Familiendienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.3.2020

"Customizable Software with Excellent Support"

Kommentare: Overall, Penelope has been a great asset to our organization. It has helped to gather our data into one secure location for all staff to access. We love the ability to configure Penelope to best fit our organization, and we look forward to the reporting updates in the near future.

Vorteile: The ability to unite multiple programs with varying services is by far the best feature. This software allows us to track our families and the services they utilize, regardless of location and which program they attend. The ease of access to log into Penelope and the extensive help support (trainings, guides available on the website, and direct technical support) are additional key features Athena excels in.

Nachteile: In the beginning, it was a bit challenging to integrate this software with our current business processes. The inability to export data using Excel is the most challenging. Although there is an option to export data, it requires further training and time especially with merging pertinent identifying and service information.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.3.2020
Trish B.
Case Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2017

"Penelope has been a great tool for our programs. I have enjoyed learning all she has to offer"

Vorteile: I like the ease of reporting functionality. It is very easy for me to see how often our clients are being serviced & how they are progressing within our programs. I like being able to link records with family members so we can get a wholistic view of what is happening with more than one client in a family group. The technical support that has been given to us has been fantastic.

Nachteile: Penelope is more suited to a clinical environment. There are a number of features within Penelope that we do not use. Some screens are hard to navigate & has some functions that are not relevant to our program needs. In the beginning of the process members of the Penelope project team with MPREC had a teleconference with customer rep. This was a very long drawn out meeting & was one that all of us did not get any benefit out of. Please when introducing your product find a better person to try to sell the program. Her presentations were very monotone & quite boring. We found ourselves drifting away from the meeting.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2017