My Clients Plus

My Clients Plus

von My Clients Plus

Wer nutzt diese Software?

Gesundheitsdienstleister*innen mit den Fachbereichen Psychologie, Sprachtherapie, Ergotherapie, Physiotherapie und Massage.

Durchschnittliche Bewertung

174 Bewertungen
  • Gesamt 4.8/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6/5
  • Kundenservice 4.9/5
  • Funktionen 4.6/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.7/5

Produktinformationen

  • Startpreis 24,95 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • My Clients Plus
  • http://www.myclientsplus.com
  • Gegründet 2005

Über My Clients Plus

My Clients Plus ist ein führender Anbieter von webbasierter Abrechnungs- und Praxisverwaltungssoftware für die Gesundheitsbranche.

Ideal für Einzel- und Gruppenpraxen mit Fokus auf Verhaltens-, Ergo-, Sprach-, Physiotherapie- und andere Gesundheitsfachgebiete. HIPAA-konform und hält Standards der Versicherungsbranche ein. Durch den erschwinglichen Preis und die leistungsstarken Funktionen bietet die Anwendung einen hohen Mehrwert.

Wähle aus über 200 Vorlagen für Therapienotizen, die von Expert*innen wie dir entwickelt wurden.

My Clients Plus Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbares Dashboard
  • Code- & Gebühreneintrag
  • Compliance-Verfolgung
  • Mahnwesen-Management
  • Rechnungshistorie
  • Schadensabwicklung
  • Schadensprüfung
  • Überprüfung des Versicherungsschutzes
  • Überweisungsbescheid
  • Übungs-Management
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • EHR zertifiziert
  • Ergebnis-Bewertungen
  • Patientenakten
  • Patientenbuchhaltung-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • SOAP-Notizen
  • Terminverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Beurteilung-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Patienten-Terminplanung
  • Patientenakten
  • Patientenregistrierung
  • Pflegeplan-Management
  • Versicherungsmanagement
  • Übungs-Management
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Behandlungsplanung
  • Beurteilungs-Notizen
  • Eignungs-Überprüfung
  • Empfehlungs-Management
  • Falllisten-Management
  • HIPAA konform
  • Kalenderverwaltung
  • Kandidaten-Identifikation
  • Patientenakten
  • Patientenakten-Aufzeichnungen
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Beurteilung-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Patienten-Terminplanung
  • Pflegeplan-Management
  • SOAP-Notizen
  • Versicherungsmanagement
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Aufnahmeformulare
  • EHR-Agnostiker
  • Laborergebnisse
  • Pflege-Zusammenfassung
  • Pflegepläne
  • Rechnungszahlung
  • Rezept-Erneuerungen
  • Sicheres Versenden von Nachrichten
  • Terminbestätigungen
  • Terminplanung
  • Video-Beratung
  • Zugriff auf Krankenberichte
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitätsüberwachung
  • Aufgabenmanagement
  • Behandlungspläne
  • Beurteilungen
  • Fortschritt-Notizen
  • Mehrere Standorte
  • Terminverwaltung
  • Versicherungsmanagement
  • Übungs-Management
  • EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
  • Elektronische Rezepte
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Medizinische Terminplanung
  • Mehrere Büros
  • Mehrere Ärzte
  • Patienten-Terminplanung
  • Patientenabrechnung
  • Patientenakten
  • Patientenportal
  • Patientenregistrierung
  • Reklamationsabwicklung
  • Überprüfung der Versicherungsberechtigung
  • Anfangsbeurteilung
  • Behandlungspläne
  • Compliance-Verfolgung
  • EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
  • Einzel-Anbieter-Praxis
  • Elektronische Rezepte
  • Medizinische Abrechnung
  • Mehrfach-Anbieter-Praxis
  • Mitarbeitermanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Self-Service Portal
  • Stationärer / Haus-Patient
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arzt-Management
  • Dozenten- / Personalverwaltung
  • Drag-and-Drop
  • Mehrere Standorte
  • No-Show-Nachverfolgung
  • On-Call-Pläne
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Wiederkehrende Termine

Die hilfreichsten Reviews für My Clients Plus

My Clients Plus is best product on the market.

Bewertet am 5.11.2018
Matt C.
Owner
Unternehmensberatung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My company has been associated with My Clients Plus for the past 11 years and services over 180 practices across the nation. During that period of time, we've had the opportunity to change software vendors that offered incentives and benefits that MCP didn't offer at that time. However, we never made a change because of the ability to MCP improve their product in order to improve on what their competitors offered.
What stands out and is most important about work with MCP is the consistently high level of client service they provide. Nothing is too great or too small to deal with. The company has available, knowledgeable, friendly and helpful employees who go above and beyond any other software vendor I've ever worked with.
This aspect of a relationship should not be overlooked because when it comes down to it, the various software vendors all have similar features. When you need someone or something addressed immediately, MCP has always stepped-up and resolved it in a minimal amount of time. I can't say enough about how wonderful it is to work with this company. Give them a shot, you will not be disappointed!

Vorteile: The learning curve, the ease of use and most importantly the service the company provides it's users.

Nachteile: There is nothing I can think of. Any time there has been a concern, MCP does whatever it takes to resolve the issue as quickly as possible.

There are so many benefits to using this product and the customer support is outstanding!

Bewertet am 17.11.2017
Claire L.
Mental Health Therapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ease of filing claims and knowing they are being filed per industry standards. Ease of tracking information for each client as well as payments made by clients. The back up and support available by well informed representatives of MCP

Vorteile: The ease entering new client information through the process of entering sessions and filing electronically is a seamless process. I started using this system since 2007 and MCP is always on top of industry standards and continuously improving features with no price increase.
I refuse to pay a biller when I can electronically file primary and secondary claims for all the insurance companies all in one place. Isn't that amazing !!
You can easily see whether your claims have processed correctly so that you can correct any
errors you have made. I no longer file paper claims and the electronic filing process serves as
proof of a claim being submitted so I am assured that the insurance companies will acknowledge and pay. An added feature which I love is the ability to use charge card payments with each session by using the pay now option . I can't believe how much this system makes my life so much easier to track all aspects of my business....love it !

Nachteile: Like any system, it takes learning how to use it but I have found that when I needed help to learn the system, the staff was so helpful, answering questions within a very short time. The most cumbersome part of the process is entering eob's but even that has become faster. I do not feel a need to enter and use all the accounting aspects of the system and that works ok for me.

Easy to use, very affordable, perfect for a solo or small practice.

Bewertet am 16.12.2017
Kim C.
Owner/Clinician
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Easy to use, affordable, provides everything you need to run a small practice from a calendar to electronic claims to notes.

Vorteile: It is very easy to use especially the billing portion which seems to be set up with a therapist in mind and not an accountant or billing specialist. One click on the EOB and everything is filled in on the claim for the insurance portion. If needing a secondary filing, that is just one click also. I like the color coding for different types of appts. and a To Do list. The layout has been recently updated and looks nice and easy to navigate.

Nachteile: I wish there was an easier way to correct a mistake. At times I have messed on and needed to correct a claim or payment but to do this you have to delete the service and then start all over. Progress notes could use some improvement such as clicking on a session to complete a progress notes populates that progress note with information from the session such as date and time of session as well as session code. Also wish it had a report for missing progress notes.

This has made muy life much easier.

Bewertet am 5.11.2019
Colin P.
Social Worker
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall very good. Time I would have spent on billing and developing a secure means of keeping my notes is now dedicated to growing my business and care of my clients.

Vorteile: The platform is intuitive and easy to learn. My billing is much easier and quicker than by other means. My notes are entered onto a secure, encrypted server. The price is reasonable. Customer service is quick and helpful on occasions when I have had questions.

Nachteile: I'm still using the first version. The software doesn't work well with all operating systems. I have and old Mac, operating on 10.7 that does fine. My more current desk top, operating on 10.14 doesn't do many functions on this program. I'm a little worried for when my old laptop dies.

Overall, a decent program.

Bewertet am 12.10.2017
Rubin N.
clinical asst prof of medicine
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: There is a bit of a learning curve at first, but this software is relatively easy to use once it is set up.

Nachteile: After being a committed customer for some years they locked me when my credit card was denied due to fraud. I communicated this to them and told them I'd have a new card shortly, but that didn't stop them. I needed to access patient data but was blocked. I feel this is insensitive and even unethical.

Antwort des Softwareanbieters

von My Clients Plus an 16.10.2017

Rubin, we're sorry for the misunderstanding. When a payment is declined for any reason, the system automatically sends an email explaining what happened and then prompts the user for a new payment method when they next log in.

The first time you contacted us via email, we did not understand that you were asking us to move your billing date another week or so because that is when you expected to receive a new business card. By the time we figured it out, you had already entered a new payment method and were using your account.

Lies weitere Bewertungen