MRI Software

MRI Software

von MRI Software

Wer verwendet MRI Software?

Immobilienverwalter, Immobilieninvestoren, REIT, Wohn- und Gewerbeimmobilienverwalter, Geschäftsführer, Blockmanager.

Was ist MRI Software?

MRI Software bietet ein Portfolio an Lösungen für jede Disziplin des Immobilienmanagements, einschließlich Eigentümern, Besitzern oder Managern. In den letzten 47 Jahren hat MRI Software einigen der führenden Namen der Branche ermöglicht, von kleinen Unternehmen zu nationalen und internationalen Marken zu wachsen. Immobilieninvestments, die von MRI Software verwaltet werden, wachsen nachweislich deutlich schneller als der Marktdurchschnitt, und die Innovationen von Qube Global Software helfen Unternehmen immer noch dabei, sich in einem Tempo zu entwickeln, mit dem sie ihre Konkurrenz hinter sich lassen.

MRI Software – Details

MRI Software

http://www.mrisoftware.com/

Gegründet 1971

MRI Software – Kostenübersicht

MRI Software bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

MRI Software Funktionen

Anlagenverwaltung Software
Anleihen / Aktien
Benchmarking
Compliance Berichterstattung
Daten-Import / -Export
Fondsverwaltung
Für Anlageberater
Für Investoren & Händler
Immobilien
Kundenmanagement
Kundenportal
Leistungskennzahlen
Modellierung & Simulation
Portfolio-Neuausrichtung
Rechnungsführung
Risikomanagement
Warentermingeschäfte
Abzeichen-Management
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Ausweis-Scan
Besucher-Nachverfolgung
Dokumentenmanagement
Merkliste
Registrierungs-Management
Self-Check-in
Vorabregistrierung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Eigentümerportal
Gewerbliche Immobilien
Instandhaltungsmanagement
Kontaktmanagement
Kreditüberprüfung
Miet-Nachverfolgung
Mieter-Nachverfolgung
Mieter-Portal
Mietverträge nachverfolgen
Offene Stellen verfolgen
Portfoliomanagement
Residential Property Management
Spesenmanagement
Steuermanagement
Säumnisgebühren-Berechnung
Vermieter-Datenbank
Versicherungsmanagement
Website-Management
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Dokumentenmanagement
Einzelhandel-Pacht
Gewerbliches Mietrecht
Immobilienverwaltung
Kontaktmanagement
Mietvertragsabschluss
Portfoliomanagement
Rechnungsführung
Wohnungsvermietung
CRM
Cashflow-Analyse
Dealmanagement
Für Anleger
Für Gutachter
Für Liegenschaftsverwalter
Für Makler
Kritischer-Termin-Meldungen
Marken-Management
Portfoliomanagement
Strategische Planung

MRI Software – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 45 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Verifizierter Rezensent
Admin Asst to CEO, CFO & General Counsel
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.7.2018

"Vendor management and reporting for over seven years"

Vorteile: I like that MRI interface is user-friendly and the reports are easy to run. I also like that the reports can be exported to PDF as well as Excel spreadsheets.

Nachteile: Since my company has been using the web-based version of MRI, MRI X, it has increased the start up time. When before it took a couple of seconds for the program to load, it can take up to 1-2 minutes for it to load now. Not too bad, but it can seem like forever when you need to run a report or enter a new vendor in a rush.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.7.2018
Brian D.
Customer Success Manager
Buchhaltung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019

"MRI Software - for asset management services"

Kommentare: Our experience with MRI Software was, at first, touch and go. There were changes in staff and changes in client managers. Once we achieved consistency on the back-end, our experience has been much more beneficial. Our asset management needs have been met by the various pages that can be built out, all of the reports that we can generate with different fields, and the functions that we are able to use with ease on a daily basis.

Vorteile: What I like the most about the software is that you can add as many functions as you want, and have that functionality specifically tailored to your business needs.

Nachteile: What I (and my team) like the least about this software is how it seems that some of the bugs or fixes that we need completed ASAP take much longer than they should. If there is just one bug that is causing a problem in our reports, we have to submit a ticket which then gets put into a developer queue. Sometimes it can take a couple weeks for what seems like it should be an easy fix.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019
Rebecca C.
Vice President
Immobilien, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2020

"Best Accounting Software out there"

Kommentare: It's very user friendly, has more options than you would probably ever use and it's somewhat reasonably priced compared to Yardi.

Vorteile: We use it for our accounting for tenants and payables. This is the most user friendly software there is out there for property management. My favorite by far.

Nachteile: It is not as compatable with other systems like Yardi is that's why people tend to use Yardi more than MRI.

Antwort des Softwareanbieters

von MRI Software an 23.4.2020

Thank you for the great review, Rebecca! We are thrilled to hear you're happy with our user-friendly property management software and are proud you call our solution a favorite! We look forward to serving you and your team for many years to come!

-The MRI Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2020
Jaime R.
Compliance Manager
Immobilien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 22.6.2017

"Generally terrible customer service"

Kommentare: Danielle is great. Most of our staff has learned to just wait and speak with her rather than bother with other customer support staff. We've all found Chad to be rude and unhelpful on every occasion. He'll answer questions by saying, "it should work" (but it doesn't and won't confirm) or "just check the help page". He doesn't ever seem to listen to the actual question but rather explains something we already know how to do. For example: we wanted to know if the reoccurring work order function could/would do more than put work on a calendar. We were hoping it would actually generate those work orders and dispatch them automatically. In a discourteous tone he informed us we should have checked the help page (which we always do just to avoid talking to him) and then sent us the help link for how to create a work order. We know how to create a work order. That was not the question. When we called to see if the lottery function could be run by unit size or other parameters Chad told us "it should work" without out bothering to confirm. Well the feature doesn't work like that and it would have been nice to know ahead of time so we could do our own lottery outside of Boston Post.

Vorteile: Boston Post software is relatively inexpensive when compared to other property management software.

Nachteile: Makes even what should be simple functions convoluted and/or generally arranged poorly. Customer service is pretty awful with the exception of ONE person.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 22.6.2017
Kellie P.
Real Estate Services Administrator
Gewerbeimmobilien, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.5.2019

"Challenging but effective"

Kommentare: I use MRI as a commercial real estate administrator manage accounts payable and accounts receivable. It has helped me deliver clear and accurate reports to my managers, clients and tenants and once you get used to navigating it - which can take awhile - it is one of the most important tools of my job.

Vorteile: MRI provides an accurate, in-depth view of financial data. It has multiple functions and there are many, many different types of reports that you can run, making it a versatile and steadfast financial tool. I like the ability to run quick rent rolls, ledgers, aged reports and variance analysis which are reports that I need everyday to do my job.

Nachteile: MRI is not as easy to learn as Yardi and you have to be very careful with your parameters or the report will fail to generate. This can get frustrating when you don't realize which parameter is incorrect. I have also had multiple issues with reports failing to generate through no fault of the parameters set and depending on the size of the report it sometimes can take as long as a few minutes to load.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.5.2019