Wer verwendet CiviCRM?

Konzipiert für gemeinnützige oder nichtstaatliche Organisationen, Organisationen des zivilen Sektors, Organisationen auf Missionsbasis, politische Gruppen und Kampagnengruppen etc.

Was ist CiviCRM?

Webbasiertes, Open-Source-CRM, das die Bedürfnisse von gemeinnützigen Organisationen und anderen zivilgesellschaftlichen Organisationen erfüllt. Einfach zu bedienen, anzupassen und zu erweitern.

CiviCRM – Details

CiviCRM

https://civicrm.org

Gegründet 2005

CiviCRM – Preisübersicht

CiviCRM ist verfügbar ab 0,01 $/einmalig. CiviCRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für CiviCRM findest du unten.

Startpreis

0,01 $/einmalig

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

CiviCRM Funktionen

CRM-Systeme für Nonprofit-Organisationen
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Kontaktmanagement
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Integration
Spender-Management
Subventions-Management
Veranstaltungsmanagement
Anerkennungs-Management
Kalenderverwaltung
Kommunikationstools
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Mobiler Zugriff
Recruiting von Freiwilligen
Registrierungs-Management
Self-Service Portal
Terminplanung
Veranstaltungsmanagement
Verfolgen der Teilnahme
Absolventen-Management
Auktions-Management
CRM
Freiwilligen-Management
Kampagnenmanagement
Mitgliedschaft-Management
Mobiles Spenden
Pfand-Management
Spendenmanagement
Spender-Management
Spendersuche
Subventions-Management
Tracking von Beiträgen
Veranstaltungsmanagement
Wiederkehrende Spenden
Zahlungsabwicklung
Abbildung und Zuordnung
Demografische Daten
E-Mail Marketing
Fortschrittlich
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Kampagnenanalyse
Konservative
Kontaktmanagement
Mitarbeiter-Management
Online-Zahlungsabwicklung
Spender-Zielgruppenerfassung
Tracking von Beiträgen
Veranstaltungskalender
Wähler-Datenbank
Überparteilich

CiviCRM – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 29 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
3.8/5
Kundenservice
3.7/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Jonathan L.
Owner
Internet, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.5.2016

"Our go-to for Associations and others"

Kommentare: CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox. It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events. CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause. We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users. The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.

Vorteile: Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.

Nachteile: It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.5.2016
Chelsea S.
Communications Coordinator
Umweltdienstleistungen
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 26.4.2016

"A wonderful experience with CiviCRm"

Vorteile: I work for a very small and relatively new non-profit organization and CiviCRM has been the perfect combination of intuitive/ user-friendly, as well as adaptive to our unique needs as we continue to define our direction, expand our scope, and grow to reach a larger audience. Civi has allowed us to track and maintain well-rounded profiles of our constituents, donors, participants, and volunteers -- many of whom fit into multiple of these categories. I have a lot left to learn about Civi and when I get stumped, I can almost always find the answer in the forums online or through our vendor.

Nachteile: I've had the most difficulty with CiviCRM integrating into our Mailchimp account and newsletter. Overall, it's worked quite well but there have been several glitches and several times where the solution or steps to take to fix a problem were not at all obvious (to me, at least!).

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 26.4.2016
Shirley D.
Volunteer
Umweltdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 26.7.2017

"High functionality at low costs"

Kommentare: Very functional so long as you don't need something new

Vorteile: Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it

Nachteile: Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 26.7.2017
Verifizierter Rezensent
Developper
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.12.2019

"An open-source attempt to make CRM great"

Kommentare: Hard to find a comparable in the open-source world.

Vorteile: It's an audacious attempt to make a CRM with no recurring fees while keeping the entire ownership of your data.

Nachteile: It's built on soon-to-be deprecated software, so investing in its deployment might be a little risky.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.12.2019
Alex M.
Treasurer
Religiöse Einrichtungen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1.5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 22.7.2016

"A versatile but clunky CRM software"

Vorteile: CiviCRM is extremely versatile and customizable. We use it to produce letters to donors and large mailing lists for various functions. If you have a fair amount of technical web knowledge, you can integrate your database with other online software like MailChimp. It is also FREE!

Nachteile: CiviCRM is pretty clunky and not pleasing to the eye. While you can segment your database in almost any way with the search features, it's often nearly impossible to know which version of the search interface you should use: Advanced Search? Search Builder? Full-text Search???????

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 22.7.2016