Was ist OD Link?

OD Link is comprehensive practice management and certified EMR software for maintaining patient records, exams, appointments, inventory and dispensing for retail, billing and insurance information, recalls, referrals, and more. All features of OD Link are within one program designed and supported by an optometrist. OD Link is compatible with electronic insurance claim processing centers and other web services. Patient portal for online appointments and two way texting are integrated

Wer verwendet OD Link?

Target all optometry offices

OD Link – Details

ODLink

2000 gegründet

OD Link – Details

ODLink

2000 gegründet

OD Link – Videos und Bilder

OD Link Software - 1 - Vorschau
OD Link Software - 2 - Vorschau
OD Link Software - 3 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie OD Link vergleichen

Startpreis

125,00 $/Monat
385,00 $/Monat
260,00 $/Monat
25,00 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

OD Link – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von OD Link

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenplanung
  • Auftragserfassung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Coding-Unterstützung
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Elektronische Rezepte
  • Elektronische Zahlungen
  • Entscheidungsunterstützung
  • Erinnerungen
  • Ertragsmanagement
  • Formularverwaltung
  • HIPAA konform
  • Handschrifterkennung
  • Historische Berichte
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Klinik-Interoperabilität
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenportal
  • Live-Chat
  • Medizinische Abrechnung
  • Mehrere Standorte
  • ONC-ATCB zertifiziert
  • Rechnungsmanagement
  • Registrierungs-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • Schadensprüfung
  • Self-Service Portal
  • Sinnvolle Nutzung zertifiziert
  • Sprach-Erkennung
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Überprüfung der Versicherungsberechtigung

Siehe die vollständige Elektronische Patientenakte Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datenspeicher-Management
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Verteilung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Rezepte
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Für Optiker
  • HIPAA konform
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Reklamationsabwicklung
  • Rückruf-Nachverfolgung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SOAP-Notizen
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Versicherungsmanagement
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Optiker Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arzt-Management
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • HIPAA konform
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Live-Chat
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • No-Show-Nachverfolgung
  • On-Call-Pläne
  • Personalverwaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Wiederkehrende Termine
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Terminplaner für Arztpraxen Liste

Alternativen für OD Link

Mehr Alternativen zu OD Link

Erfahrungen mit OD Link

Alle 15 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
10
4
5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Dawn K.
Optometrist/Owner in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Functionality , Customization ,and Support

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We have solved a lot of problems by introducing and improving the web-scheduling features and esp now with updating our on-line registration portal.
These features have taken some work-load off my staff and increased efficiency in my offices.

Vorteile:

The ease of use and everything on one page. I love that its very easy to customize to work specifically with my offices and my needs. I have been using for almost 10 years and we have changed / added many things along the way, such as web scheduling capabilities and texting software. Right now we are making more changes to adapt with the current Covid-19 situation.

Nachteile:

I haven't found any cons. Any time there has been a problem or glitch ( as there is with any software system) [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and his team have been able to rectify the problems in a timely matter.

Martha M.
Optometrist in USA
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ODLink has been a game changer for my practice!

5 letztes Jahr

Kommentare: I have been using ODLink for over 10 years and what I like the BEST is that whenever I call customer support I get a live person, and usually the same person... who... at one point worked in the Optometric Practice of the developer, so she too has worked in Optometry! But no matter who answers they all fix the problem while you're on the phone with them. It's amazing! I can't say enough about this software...it's great!

Vorteile:

What I like most about ODLink is that it was created by an Optometrist. I had Officemate for many years and never found it intuitive, to the way we practice. I also like that it is an EMR and an Optometric Accounting software in one. I use it for managing product, such as frames, and I use it to do my month ends with much more detailed office management information than with any other product. It has made me a better business owner for sure.

Nachteile:

Very little, but I do wish I had a better knowledge of Filemaker Pro.

Skyler P.
Practice Manager in USA
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customer service is great.

4 vor 2 Jahren

Vorteile:

Customer service is fantastic. They always try to fix the problem quickly and efficiently. The search function is amazing. I love being able to search through thousands of records instantly.

Nachteile:

There are some functions where you have to go through multiple windows just to open. The frame inventory for example. You have to get to a transaction screen in order to open. It feels like they could be streamlined more.

Rich H.
Optometrist in USA
Medizinische Praxis, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Our experience with OD Link since 2013

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We have really appreciated the comprehensive nature of the software and the exceptional customer support.

Vorteile:

This software is intuitive to completing a comprehensive visual examination as well as a brief medical or contact lens follow-up. The examination is, for the most part, captured in one screen with the ability to see changes from other examinations at a single glance. We searched for a program that did not require us to click from screen to screen to screen to enter the examination information. The support staff at OD Link have helped us customize our software to a program that comfortably fits our practice style. OD Link was able to customize our method of patient recall that we had used with our former system for many years. None of the other software vendors we looked at were able to do this.

Nachteile:

Add-on practice management software companies have not included OD Link to interface with. That being said, OD Link has the ability to easily pull necessary statistics for practice management.

Thao T.
OPTOMETRIST in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ODLink

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Much faster data recording because the preset templates can produce the same basic information on all exams such as Return to Clinic in 1-yr for evaluation... I can modify the existing or new data to match the current exam findings. I don't need to spend hours looking for missing paper charts or going through many pages of data from previous years for comparison purposes. I can transfer the final prescription from my automated phoroptor and lensometer to ODLink in 1 second. I can also submit electronic billings or send prescription to patients via email directly from ODLink. The frame inventory is a great feature which helps staff manage the frame board and print reports of not only the amount of frames from each vendor but also the types of frames currently in office. I have been using ODLink for 13 years, and I still love it more than any other software which I have used when working in different offices.

Vorteile:

Easy 1 page data entry for each of patient's contact and insurance information, exam, and transaction. Most fields can also be customized to my office's preferences which make the work flow much more efficient. Great start-up price and superior customer support. Can access to data from home or anywhere with an internet connection.

Nachteile:

Unable to redo if information is deleted by accident.