Was ist Agilon One Donor CRM?

Die webbasierte Lösung für Spenderverwaltung und CRM unterstützt mittlere bis große gemeinnützige Organisationen dabei, ihre Spendenaktionen auf die nächste Stufe zu bringen. Ein komplettes Spenderverwaltungssystem mit integriertem Online-Spenderportal und E-Marketing. Die ONE-Suite von Modulen von Agilon teilt Informationen nahtlos und verwaltet den Workflow, um die Ergebnisse deiner Spendenaktionen zu verbessern.

ONE erhöht die Effizienz bei der Verwaltung von Beziehungen, Beiträgen, Mitgliedschaften, Veranstaltungen, Kapitalkampagnen, Verantwortung und mehr.

Wer verwendet Agilon One Donor CRM?

Bedient mittlere bis große Unternehmen, die komplexe Spenderbeziehungen verwalten müssen. Typische Kunden haben zwischen 30.000 und 1 Million Datensätze in ihrer Datenbank.

Agilon One Donor CRM – Details

Agilon

2005 gegründet

Agilon One Donor CRM – Details

Agilon

2005 gegründet

Agilon One Donor CRM – Videos und Bilder

Agilon One Donor CRM Software - 1 - Vorschau
Agilon One Donor CRM Software - 2 - Vorschau
Agilon One Donor CRM Software - 3 - Vorschau
Agilon One Donor CRM Software - 4 - Vorschau
Agilon One Donor CRM Software - 5 - Vorschau

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Startpreis

100,00 $/Monat
49,00 $/Monat
Nicht verfügbar
39,00 $/Monat

Kostenlose Version

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Agilon One Donor CRM – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von Agilon One Donor CRM

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausschuss-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige CRM-Systeme für Nonprofit-Organisationen Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Absolventen-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Auktions-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Onlineformulare
  • PCI-Compliance
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Spendersuche
  • Subventions-Management
  • Tracking von Beiträgen
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige Fundraising-Software (Spendensoftware) Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Online-Spenden
  • Personalisierung
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Spendenverwaltung Software Liste

Alternativen für Agilon One Donor CRM

Mehr Alternativen zu Agilon One Donor CRM

Erfahrungen mit Agilon One Donor CRM

Alle 47 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
15
4
23
3
7
2
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Verifizierter Rezensent
President in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Agilon One

5 vor 3 Jahren

Kommentare: As a back-end server administrator, most of my work involves setting up the servers and prepping them for Agilon. Agilon has been excellent customer service wise. If I ever needed to contact support, I honestly never recall leaving a message. If I did, I received a call within minutes. They administer and support the product fully and provide the infrastructure for us to build our database, application and email servers. Very good experience with Agilon.!

Vorteile:

There are a lot of features for Higher Education that Agilon One has that make it easy for integration with Alumni and major donors. We also have an interface that links our call centre application to retrieve database information from particular grad years so that we can target our alumni to be contacted. Easy to use, easy to integrate with Oracle. Vendor was exceptional in providing support, assistance, and migration to newer versions. Many modules such as events and relay which provide an internal way to email alumni without resorting to 3rd party mailing houses.

Nachteile:

it is fairly complex for staff to use in terms of if they sparingly use it, they may be slow or resistant to use it or use it properly. End users have a difficult time in adopting ANY system, so they tend to forward their data entry requests or even search / report requests to our data entry / reports team. It should be more self serve, however, in my organization there is a culture of laziness and pass the word to someone else.

Lisa B.
Sr. Financial Analyst in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Agilon One Review

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Seamless integration with our financial system. This was a once a month manual process with our previous system. And the most important piece is the customer service we receive from the Agilon staff they are always prompt, knowledgeable and easy to work with when you call with questions. Always helpful in suggesting different ways to accomplish your goals.

Vorteile:

The flexibility of the system. One was written for colleges and not for other non profits but we are able to adjust the look and feel of the system to meet our needs.

Nachteile:

All report writing has to been done on a higher level there is no way for daily users to create on the fly reports.

Kim R.
Director of communications in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Review

3 vor 2 Jahren

Kommentare: We are successfully sending emails that can be created and/or duplicated quickly and easily. Training others on the system is simple.

Vorteile:

I mostly use the software for creating emails. I enjoy the ability to create email templates so we don't have to start from scratch every single time on an email. I occasionally use it to look up donor information.

Nachteile:

The email production software is a little clunky. It is frustrating that the page doesn't move with the user (the WYSIWYG tool bar) and dropping images into place can be a challenge. I also noticed when accidentally using "cntrl+S" to save, I lose all of my work and the page freezes. Please fix that! The email reports are also very cumbersome to look up when you have to know what date the email was sent to enter a range before you even can see the data.

Antwort von Agilon

vor 2 Jahren

The HTML editor area should auto-fit the size of your content when you open the email edit page. You can also expand the area to any size desired by clicking and dragging the lower right corner of the editor area. With drag-and-drop images, you can right-click and copy an image, then place your cursor where you want the image to be and right-click and paste (or CNTL-V) to place the image there. The CNTl+S key combination activates the web browser's HTML page save function, which doesn't save your email content. Pressing the Enter key will save your data on any page. We'll research to see if we can catch the CNTL+S key combination to avoid this problem in the future. For reporting, if you click the Campaign Reports icon on the Campaign Dashboard or the Campaign Details screen, the Report From date will be default to the first day the campaign ran and the end date will default to the current date.

Pat M.
Gift Records Manager in USA
Hochschulbildung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Agilon - is this software for you

4 vor 3 Jahren

Kommentare: I feel that it's been easy to keep our data clean due to the checks and balances in place for data verification. The gift entry process is set up to easily accommodate batch imports which has made that process much quicker and easier to handle. Any problems that arise, their customer support team is more than happy to help you resolve, which is invaluable.

Vorteile:

The absolute best part about Agilon is the customer support. Always prompt and available for consult. Work diligently to provide answers to any question you may have. They have a wide variety of functionality, especially with report distribution and validation of new data coming into the system, which I truly love. Data entry processes are clean and easy to follow.

Nachteile:

If you don't have a dedicated IT staff, getting information out of this software is difficult at best. In our case, we used standard templates provided by Agilon for our data extraction which, because they weren't customized, gave us way too many fields of data to sift through to get the actual information we wanted. Selection Wizard overall seemed complex and confusing to me as an untrained computer user hoping to pull any type of lists on my own. Also, the process we use for issuing gift receipts requires that we manually keep track of which transactions have already been receipted, which I find cumbersome - if they could add a flag of some sort that would mark the donations already receipted so all we would have to do is pick up any unmarked donations each time we process the receipts that would seem to make much more sense.

Misty W.
Manager of Research & Records in USA
Hochschulbildung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Agilon ONE Donor CRM experience for Murray State University Office of Development

4 vor 2 Jahren

Kommentare: The leadership and support staff at Agilon are an amazing group of people to work with. They are friendly, and always willing to help out when an issue arises or to offer suggestions on ways to be more productive by using the software. The turnaround time for phone calls or emails regarding questions with the software are answered promptly.

Vorteile:

I really like the availability to house almost any type of data we wish to track in the system (biographical information, student info, family and business relationship info, wealth info, donor records, gift clubs, volunteer info, etc.) The database is very user-friendly and easy to navigate within the modules.

Nachteile:

There are several modules or features in the Agilon software that we don't utilize or subscribe to because they don't interact with other software platforms that other areas of our organization are under contract with at this time. We find it difficult sometimes to get other software to incorporate or "talk with" Agilon unless we have reports written specifically for that communication between systems.