Was ist Fleet Cost & Care?

Die Fuhrparkmanagementsoftware Fleet Cost und Care hilft Verleihfirmen von Schwermaschinen, den Umsatz zu steigern, indem sie die täglichen Betriebsabläufe verbessert. Von der Angebotserstellung und Terminplanung bis hin zur Rechnungsstellung und Lohnabrechnung erledigt das Fleet-Cost-und-Care-System alles von A bis Z in deinem Schwermaschinenbetrieb. Reduziere die Zeit für Verwaltungsaufgaben und verbringe mehr Zeit mit Arbeiten, die Einnahmen generieren. Werde schneller bezahlt. Hilf deinen Mitarbeiter*innen, schlauer zu arbeiten.

Wer verwendet Fleet Cost & Care?

Mittlere bis große Unternehmen mit Schwermaschinenflotten. Die Anwendung bedient die Kran- und Takelagen-, Saugwagen-, Betonförder-, Lkw- und Erdbau-Branchen.

Wo kann Fleet Cost & Care bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Fleet Cost & Care
  • Ansässig in Detroit, USA
  • 1994 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Irland, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Fleet Cost & Care
  • Ansässig in Detroit, USA
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Englisch

Fleet Cost & Care – Videos und Bilder

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Fleet Cost & Care

20.000,00 $/einmalig
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
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120,00 $/Monat
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69,95 $/Monat
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Fleet Cost & Care Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandskontrolle
  • Für mechanische Ausrüstung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Mitarbeitermanagement
  • Terminplanung
  • VIN-Suche
  • Versandmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Vorfall-Berichterstattung
  • Wartungsplanung

Alternativen für Fleet Cost & Care

Snappii ist ein führendes Unternehmen für mobile Apps und Formular-Apps. Über 500.000 Menschen nutzen Snappii Business Apps in über 30 Branchen.
Fleet maintenance software specialized for heavy trucks and equipment.
QuickBooks-Add-on-Service-Software mit Versand, Routing, Arbeitsaufträgen, Wartungsplänen, GPS, mobilen und Kundenservice-Tools.
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Gerätewartung, Flottenmanagement, Versandplanung, Zeitmessung, Echtzeitberichterstattung, Cloud- und Offline-Fähigkeit.
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simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.
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Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
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Rosmiman IWMS ist eine Einrichtungsmanagement- und Immobilienmanagementsoftware, die sich durch ihre Robustheit und hohe Zuverlässigkeit auszeichnet.

Bewertungen über Fleet Cost & Care

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
38%
3
13%
Juan
Juan
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Tracker of Process

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Everytime we have dealt with tech support or a Rep we have never had an issue from solving the problem to giving us options on how to improve what we use or could use.

Vorteile:

Once it has been set up and customized to your industry it is an indispensable product. Without this, you are wasting both time and money. Set up is what takes the longest to use you can use the "canned" options giving but we decided to customize it to our specific needs. Yes a more time but worth it which then brings us to the tech support which is great. Should we come across a problem it has been answered if not within a few minutes but within 24 hours.

Nachteile:

When you first get the product it can seem overwellming but its not, just ask and take your time. The other thing is intergration with the 64-bit Microsoft Office platform the emailing feature has issues unless you use the 32-bit function or at least with us.

Antwort von Fleet Cost & Care

vor 2 Jahren

Thanks for your honest review Juan. We are glad you have taken advantage of the ability to make customizations to better fit with your internal operations and understand the importance of proper set up and implementation.

Kristin
Director in USA
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Kristin Chose- Ideal Crane Rental, Inc.

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Generally great.

Vorteile:

The product is easy to use and greatly organized our processes and rental fleet.

Nachteile:

We often go with what's offered as changes are cumbersome and take a long time for responses to implement.

Antwort von Fleet Cost & Care

vor 2 Jahren

Thanks for taking the time to write a review Kristin. It is great to hear our software allowed you to streamline your operational processees. We glad you have taken advantage of some customization projects with our development team too.

Kristina
accounting specialist in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Accounting perspective

3,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Seems to be working right now but wish it did more things we were promised.

Nachteile:

Mechanics and Operator getting use t the software. Obstacles The administrator should be able to make any changes once a job is set up and you cannot.

Antwort von Fleet Cost & Care

vor 2 Jahren

Thanks for taking the time to write a review Kristina. We appreciate your honest feedback. Our development team is constantly working on improving all aspects of our program, I hope that some of our new developments will align with your expectations soon. There are many ways to use our software to track different job details and trends - your account's customer success manager should be able to help guide you to a better understanding.

Shara
Director Of Business Operations in USA
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FCC Partner Not just Vendor

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: FCC is a partner helping meet all systematic or training needs that TNT requires. FCC's enterprising methods allows TNT to focus on daily business. TNT knows that the/our software which manages so many of our operational processes is reliable, supported and prepared to evolve as our organization does.
We look forward to the continued partnership.

Vorteile:

FCC allows for daily operations to be streamlined. With minimizing duplicate data entry, physical paper chasing and the compartmentalization of all JOB or WORK ORDER details FCC has provided immediate ROI's to our organization. FCC software allows an organization to use as much or as little functionality based on what suits their independent business operations. FCC does not "box" an organization into changing the organizations practices, processes to fit the way the software works but offers offers a dynamic, flexible, room to grow platform that works in favor of the organizations practices.

Nachteile:

In the initial implementation stages of FCC, dispatch departments were the most vocal regarding their "CON's". Dispatch did not favor the UNIT/PEOPLE portion due to key stroke efforts and the inability of people/unit tethering. However, once FCC became their new habit and dispatch saw their key strokes return value at the end of the Job process these CON's dissipated.

Antwort von Fleet Cost & Care

vor 2 Jahren

Thank you for your honest review Shara. We appreciate our partnership with TNT!

David
Operations Manager in USA
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Software only held back by support

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall I like the software and what it can do. I wish customer service was more flexible to learn how we use it day to day and how small changes could save us hours each month in doing things.

Vorteile:

Its ease of use for tracking equipment on jobs, service, and cost.

Nachteile:

The software was built and based on crane rentals. Small changes/updates could make it so valuable for any size fleets of construction equipment other than cranes. Many items were built from the original version that could be updated to serve many more uses and expand the market implementation and acceptance. Many times these ideas are shot down by customer service or never implemented because it doesn't conform to what the system was originally designed for or we never hear back from them.

Antwort von Fleet Cost & Care

vor 2 Jahren

Thanks for the honest review David. We are happy you are finding use out of equipment utilization and availability features and their effects on operational costs. We have been working hard to improve our customer support department by adding staff and empowering our Customer Success Managers to discuss development requests with our Dev team.