ServicePower

ServicePower

von ServicePower

Wer verwendet ServicePower?

The ServicePower global field management platform supports a variety of customers, from SMBs to enterprises, in a variety of industries and geographical locations.

Was ist ServicePower?

We offer:
Best in class scheduling and mobility solutions for mid-sized to enterprise level companies, tailored to manage employed work forces and deliver measurable productivity gains of 25-50%. We are an industry leader, with a truly multi-tenant SaaS warranty claims processing and dispatch software; of which a large percentage of North American manufacturers, retailers and third party administrators use to automate and improve the 3rd party service delivery process.

ServicePower – Details

ServicePower

http://www.servicepower.com

Gegründet 1996

ServicePower – Kostenübersicht

ServicePower bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Nicht erhältlich

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

ServicePower Funktionen

Auftragsmanagement Software
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Eignungs-Überprüfung
Für Fertigungsunternehmen
Für Generalunternehmer
Für den Außendienst
Garantie-Nachverfolgung
Produktregistrierung
Reparaturverwaltung
Retourenmanagement
Richtlinien Managemen-
Service-Management
Vertragsmanagement
Verwaltung von Einzelteilen

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Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Self-Service Portal
Techniker-Management
Vertragsmanagement

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ServicePower – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 7 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
3,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Iyler K.
Operations Support Manager
Telekommunikation
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.10.2016

"SERVICEPower Field Optimizer"

Kommentare: As a user of ServicePower for 12 years, we have grown a lot as a business partner. ServicePower is a great tool for our business. It works exactly as you tell it to work. The algorithm is complex, but the ease of use balances out. There are so many weights and variables to work with to get the system to work exactly the way you need it to.

Vorteile: Is able to integrate into any existing network system. SP Gantt is easy to work with, has a very great flow and feel to it.

Nachteile: SPManager is clunky, requires older versions of java, causes a few issues with other applications in our network. Resource set up needs an overhaul, but once it is set up, it never breaks.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.10.2016
Cory M.
Manager, Operation Applications Administration
Sicherheit & Untersuchungen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.10.2016

"Service Power and My Organization"

Kommentare: Service Power has been a good group of individuals to work with, and the suite of applications is nice. Our particular business involves a level of granularity which I've felt SP often struggles with. For basic point to point routing, it's a good package and works well with our external systems.

Vorteile: Ease of use and setup

Nachteile: Better suited when used at the onset or when willing to restructure the business' data ahead of time

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.10.2016
Deborah S.
Srt. Business Analyst
Informationstechnologie & -dienste, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.10.2016

"ServicePower Review"

Kommentare: The ServicePower application is easy to use and they have a great support staff. Would recommend they enhance their Service Analytic Report export feature, have a feature to expand all, capability to export IRU zip/postal codes, export Technician LK zip/postal codes, improve the maps for Canada and update the Canada Travel Matrix.

Vorteile: Ease of usage, great support staff!

Nachteile: Canada postal codes, regions, travel matrix needs to be updated, Unable to export IRU and Technician zip/postal codes, unable to expand all, unable to export Technician skills, unable to export the Technician/Selections, it can take up to 2 - 4 min to apply a Global Skill, unable to export all Global Skills.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.10.2016
Don W.
National Service Manager
Konsumgüter, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.11.2016

"Excellent Support! Great SOFTWARE "

Kommentare: We have used Service Power for the past 11 years. It does everything we need it to do. The one off questions or needs give the support team a chance to shine!

Vorteile: GUI and support

Nachteile: Additional cost of programming is always a frustrating component.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.11.2016
Chris S.
VP of the Customer Experience
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.1.2016

"Service Contractor Management"

Kommentare: AIG has chosen ServicePower because of their connectivity to service management systems used by small contractors and their easy-to-use web interfaces for single truck operators. ServicePower also allows the contractor to share a single pool of availability with many service network administrators allowing all parties involved to make good appointment promises to the consumers they serve. Opportunities for development are mobile interfaces and use of geographical mapping software to manage work areas both which are in development.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.1.2016