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Was ist Salesforce Marketing Cloud?

Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.

Wer verwendet Salesforce Marketing Cloud?

Die Marketing Cloud von Salesforce ist eine cloudbasierte Marketinglösung für Unternehmen jeder Größe und Branche.

Wo kann Salesforce Marketing Cloud bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet

Support für Salesforce Marketing Cloud

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, China, Deutschland und 28 weitere

Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch und 16 weitere

Salesforce Marketing Cloud Kosten

Startpreis:

25,00 €/Monat
  • Keine kostenlose Testversion
  • Keine Gratisversion

Salesforce Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Marketing Cloud ist ab 25,00 €/Monat verfügbar.

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet

Support für Salesforce Marketing Cloud

  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Salesforce Marketing Cloud – Videos und Bilder

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
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Videos zu Salesforce Marketing Cloud
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Salesforce Marketing Cloud Funktionen

  • A/B-Tests
  • API
  • Abonnenten-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Veröffentlichen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bonus-Verwaltung
  • CAN-SPAM-Compliance
  • CRM
  • Content-Management
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Import / -Export
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • Echtzeit-Aanalyse
  • Echtzeit-Reporting
  • Elektronische Formulare
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Gemeinsamer Posteingang
  • Inhalt-Bibliothek
  • KI/Maschinelles Lernen
  • KPI-Überwachung
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Kundenbindung
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundensegmentierung
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Marken-Management
  • Marketing Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrsprachig
  • Mobiloptimierung
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Kampagnen
  • Multichannel-Marketing
  • Nachterminierung
  • Optionen zur Inhaltsveröffentlichung
  • ROI-Tracking
  • SEO-Management
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung veröffentlichen
  • Textbearbeitung
  • Treueprogramm
  • Unterschriften-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verhaltens-Tracking
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Versionskontrolle
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Verwaltung mehrerer Konten
  • Visuelle Analytik
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Website-Analytik
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wettbewerbsanalyse
  • Workflow-Management
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Salesforce Marketing Cloud

Die beliebsten CRM-Plattform der Welt. CRM-Benutzer wählten SugarCRM zwei Jahre in Folge zur besten CRM-Plattform
Stelle dich mit KI-basierten Apps auf deine Kund*innen ein, um hervorragende Erlebnisse zu schaffen.
Marketing-Automatisierungs-Plattform rund um das Email-Marketing.
Mit Emma können Teams jeder Größe ansprechende Kampagnen erstellen und an ihnen zusammenarbeiten, die Conversions und Einnahmen steigern.
SendGrids Cloud-basierte Email-Infrastruktur entlastet Unternehmen von den Kosten und von der Komplexität, eigene benutzerdefinierte Mail-Systeme beizubehalten. Erfahre mehr über SendGrid
E-Mail-Marketing für weniger, via Amazon SES
Der cloudbasierte integrierte Arbeitsbereich von Act-On ermöglicht es CMOs und deren Marketingorganisation, das Kundenerlebnis durchgängig zu verwalten.
Pipedrive ist ein einfach zu implementierendes CRM-Softwaretool, mit dem Sie sich auf die Aktivitäten konzentrieren können, die zum Abschluss von Geschäften führen. Erfahre mehr über Pipedrive

Bewertungen über Salesforce Marketing Cloud

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
39%
3
12%
2
2%
1
2%
Laurie
Laurie
Owner
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Needed Software to Help Simplify

4,0 vor 4 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Brandon
President
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Pharmazeutika, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Salesforce is simply the best

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Jennifer
Sachbearbeiterin in Deutschland
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Viele Einsatzmöglichkeiten

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.

Nachteile:

Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

Jana
Jana
Senior Director Of Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Incredibly Powerful Cloud-Based Marketing Automation Platform

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Using Marketing Cloud, we can simply keep tabs on all of our social media profiles, Facebook updates, and email automation tools. Even if this platform is already a part of our website, it integrates with the services of other companies and applications with relative ease. Despite the fact that Marketing Cloud has an email solution, we continue to rely on Mailchimp to assist with channel management.

Vorteile:

It is an extremely adaptable and comprehensive application that provides everything you need to efficiently manage your connections with customers. I liked that I could find out a lot of stuff, like what they were doing online, about the people I was trying to sell to. It gave me a comprehensive understanding of their habits, tastes, and contacts with my company, allowing me to make smarter choices and give superior service. In conclusion, if you're wanting to simplify your sales and marketing operations in a strong and user-friendly method, this CRM system is what you need.

Nachteile:

It is always frustrating how long it takes for an email activity to load in Journey Builder. Sometimes the platform will indicate that you have been idle even if you have been working on it continuously.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SFMC is a great tool!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall the experience is great. Support is great and quick and it works great for more complex campaigns.

Vorteile:

The best features of SFMC is the integration with SFDC and the flexibility in creating audiences. It allows us to use SQL to build audiences in a very data driven manner vs a drag and drop (which SFMC does have) feature to create lists.

Nachteile:

The speed for SFMC can sometimes be questionable. Some days it moves faster than others. The other feature that tends to be frustrating is the speed or actions when having multiple splits in their journey builder.

Sarah
Content Marketing Manager in Irland
Computer-Software, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Powerful tool but a steep learning curve

3,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

The platform’s ability to segment audiences and automate marketing workflows is pretty powerful, allowing for precise targeting and engagement across email, social media, and SMS. Its integration with Salesforce CRM also makes it easy to pull insights into customer behavior and preferences.

Nachteile:

Navigating through its interface and setting up campaigns can be time-consuming, especially without prior experience or adequate training. Additionally, some tasks that should be straightforward, like creating email templates or setting up automation workflows, can be a bit cumbersome due to the number of steps involved.

Ellese
Sales Consultant in UK
Luxusgüter & Schmuck, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My Remarkable Experience with Salesforce Marketing Cloud

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Sales and marketing teams in my organization connect in one place with the help of Salesforce Marketing Cloud.

Vorteile:

With Salesforce Marketing Cloud, I am able to create and customize AI-powered campaigns.

Nachteile:

I face zero flaws when utilizing Salesforce Marketing Cloud.

Jennifer
Jennifer
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Top Sales Management Software

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Through the use of granular criteria and personalization, we have increased user engagement across all modes of communication, including Email, SMS, WhatsApp, and Push Notifications.

Vorteile:

The effectiveness and manageability. You may control automated email sending and collecting contact information for hot leads. Its talents help the company expand by a factor of two. Bringing down the lead time for security matters. Separation of live and dead wires. Automating routine tasks saves time and effort. Boosts the company's growth and revenue.

Nachteile:

More automated components for plug-and-play building of user journeys would be preferable, as much of Automation Studio as possible must be implemented in SQL, which can get complicated.

Steve
Sales Specialist in USA
Maschinerie, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Salesforce Marketing Tool

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Using this program to keep track of pending sales and track completed orders, also able to set reminders to track upcoming sales monitors

Vorteile:

it's easy to keep track of sales and sales opportunities, it is a very intuitive program that helps with sles and marketing.

Nachteile:

Nothing is wrong with this service, I would recommend it.

Iyer
Iyer
National Sales Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Salesforce Marketing Cloud - The best in the game!

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Salesforce Marketing Cloud gave us insights to customer trends, and the best market segmentation help we could ask for.

Vorteile:

The high level of personalizable customer engagement, along with access to AI tools, and campaign management, and robust analytics as well. The customer service is great also.

Nachteile:

Salesforce marketing cloud randomly has extremely long slow periods, and any updates do take a bit of a while. Not much outside of that

Khevana
CRM Lead in Australien
Professionelles Training & Coaching, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Marketing automation tool

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: We have been using the marketing cloud for the last few years. It has so many hidden benefits to it which helps you elevate your marketing potential. It has out-of-the-world capabilities to track the customer footprint. Perfect for complex marketing journeys

Vorteile:

Great marketing automation tech for complex automation and detailed customer footprint tracking

Nachteile:

It is a complex product and we need to understand the platform before beginning any solution

Arianna
Sales Development Rep in USA
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Salesforce Insight

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: I appreciate the advanced model of the overall platform. Compared to other Sales CRM's, this has to be the best out right now.

Vorteile:

I like how user-friendly it is and how I am able to create reports easily.

Nachteile:

I don't like how slow it functions sometimes. I have to refresh certain pages to update a contact.

Kurt
LNAM-LTC in USA
Psychische Gesundheitsfürsorge, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Recommend Salesforce Marketing Cloud

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: I utilized this successfully aid in my Email marketing & advertising ,and I look forward to utilizing this tool in many other ways In the near future!

Vorteile:

The way it is excellent for identifying leads, and hopefully acquaints these leads with services, etc..

Nachteile:

A bit too technical at times, but that could be on me @ my knowledge

Marco
IT Expert in USA
Verbraucherdienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Salesforce Marketing Cloud Has Quality Features

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

Salesforce Marketing Cloud has brilliant features and a friendly customer support team. Salesforce Marketing Cloud has been so amazing.

Nachteile:

I do not dislike Salesforce Marketing Cloud at all.

Renly
Director Marketing in USA
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

An Amzing Marketing Analytics Solution

4,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

From lead generation to marketing analytics, Salesforce Marketing Cloud has it all and is easy to use It is affordable and makes email automation, campaign tracking and reporting easy

Nachteile:

No issues with Salesforce Marketing Cloud as it meets the need

Rebecca
Sr. Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great platform for companies already on Salesforce

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

If you're already using other clouds on Salesforce, Marketing Cloud is a great cloud to be on to manage campaigns, automation, and track information all within one system.

Nachteile:

There are a lot of layers, needs a little onboarding assistance to get the hang of it.

KARINA
SDR in Argentinien
Verlagswesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

IT IS GOOD BUT COULD BE IMPROVED

4,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

IT IS EASY AND GOOD , BUT SOMETIMES IT HAS ISSUES IN CHROME .

Nachteile:

IS NOT WORKING 100% GOOD WITH CHROME , BUT IT IS OK WITH SAFARI

Yurii
Marketing Director in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good tool if you can build large audiences

4,0 vor 11 Monaten

Vorteile:

Automatic updates of lists on Facebook or other ad networks. Secure way to share data with 3rd parties

Nachteile:

Weird system of working with reports only, this doesn't allow you to add both leads and contacts to the same audience.

Stephanie
Web Manager in USA
Non-Profit-Organisation Management, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Powerhouse CRM

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I've been using salesforce for 3+ years to keep track of prospects, leads, escalation cases and identifying sales qualified leads. It's a great tool for marketing and sales team collaboration. Also integrates nicely with many other tools.

Vorteile:

Salesforce Marketing Cloud is critical to managing our Marketo forms and making sure they turn into actionable next steps for our CX team that we can then track.

Nachteile:

Salesforce is extremely complex and requires a salesforce admin to really help us make the most of the tool.

Hernesto
Mfr systems admin in USA
Essen & Trinken, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good marketing tool

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Its been a grest experience their support team has never let me down.

Vorteile:

Very easy to create and manage a marketing team.

Nachteile:

The pricing is a bit costly compared to other companies.

Massimiliano
Project Manager in Italien
Versorgungsunternehmen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent tool for marketing and more

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

is a flexible tool that, when connected to the Salesforce CRM, allows you to easily create campaigns, automatic messages and more.

Nachteile:

Integration is easy if done on the Salesforce CRM but always requires a system integrator.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Help make your company grow

4,0 vor 10 Monaten

Vorteile:

I like the the platform is available to every day people

Nachteile:

Price sometimes it can hard to pay those fees

Łukasz
IT Specialist in Polen
Philanthropie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

assistance in working with the client

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

assistance in managing the customer base, improving contacts and processes

Nachteile:

the time it takes to understand process configuration is long. the multitude of options makes it difficult to find your way around without instructions

Layne
Prospect Research Analyst in USA
Hochschulbildung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great software

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Allows us to send the same email to multiple people at once

Nachteile:

I wish there were more integrations with our CRM to record bounced/unsubscribed emails

Ambar
Ambar
SEO Team Lead in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Outsourcing/Offshoring, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

One-Stop Platform for Marketing Automation

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Salesforce Marketing Cloud is very helpful software!

Vorteile:

- It is an excellent piece of software for social media marketing, lead generating, email management, and efficient email generation.- It's convenient because it's a one-stop shop. I have access to all I require to succeed in my current environment.

Nachteile:

There is no negative feedback or downside for this software. It helped us a lot in many things like content management, email marketing, social media marketing, etc. Excellent Tool!

Vishal
inside sales evangelist in Indien
Bildungsmanagement, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent lead management CRM

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: overall experience to salesforce is excellent and i have been using this from last 1.5 years and before i used to work on leadsqured

Vorteile:

Salesforce Marketing Cloud is a powerful tool for businesses looking to create personalized, targeted, and engaging marketing campaigns across multiple channels.

Nachteile:

sometimes for new user it is difficult to manage and it takes time to apply the filters

Limuel
Limuel
Senior Data Analyst in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent Digital Marketing Instrument

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

It aids in the automation of all marketing processes across all channels such as email, web, and mobile. It's analytics and reporting capabilities allow you to measure and optimize the performance of campaigns and ads, resulting in lower marketing costs.

Nachteile:

When you send a test email to get a sneak peak as a recipient, it takes a long time to be delivered to your inbox, which is inconvenient. Furthermore, SFDC has a diverse product portfolio, even within each of their services. As a result, before using the tool to it's full potential, some training is required.