Salesforce Marketing Cloud

Wer verwendet Salesforce Marketing Cloud?

Unternehmen jeder Größenordnung in allen Branchen

Was ist Salesforce Marketing Cloud?

Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um die Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Verbraucherdatenprofile zu erstellen. Passe jede Interaktion auf der Kunden-Journey mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.

Salesforce Marketing Cloud – Details

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Gegründet 2000

Salesforce Marketing Cloud – Kostenübersicht

Salesforce Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

142547
142549
142550
142551
142548
Salesforce Marketing Cloud video
Play
142547-thumb
142549-thumb
142550-thumb
142551-thumb
142548-thumb

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Salesforce Marketing Cloud Funktionen

E-Mail Marketing Software
A/B-Tests
Abonnenten-Management
Automatische Antworten
Berichterstattung / Analyse
Bildbibliothek
CAN SPAM-Compliance
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Ereignisgesteuerte E-Mail
Kundenbefragungen
Listen-Management
Mobil-ootimierte E-Mails
Vorlagen-Management
WYSIWYG-Email-Editor
Zielseiten / Web-Formulare
Archivierung & Aufbewahrung
Datenwiederherstellung
E-Mail-Überwachung
Gemeinsamer Posteingang
Reaktions-Management
Routing
Spam-Blockierung
Unterschriften-Management
Vorformulierte Antworten
Warteschlangenmanagement
Whitelist/Blacklist
Datenvisualisierung
Demografische Daten
Geocoding
Geofencing
Handelsraumanalyse
Prädiktive Analytik
Standortverfolgung
Verhaltensbezogene Analysen
A/B-Tests
Customer Journey Mapping
Dashboard
Kampagnen-Tracking
Kanalzuordnung
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Social Media-Kennzahlen
Website-Analytik
Customer Journey Mapping
Kanalübergreifende Zuordnung
Konversion-Tracking
Multi-Touch-Attribution
Prädiktive Analytik
ROI-Tracking
Segmentierung der Audienz
Zuordnungsmodellierung
E-Mail Marketing
Engagement-Überwachung
Gutscheine
Kanalzuordnung
Kontextabhängige Zielansprache
Push-Benachrichtigungen
Standortbasiertes Marketing
Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
Versenden von Textnachrichten
Analytik
Automatisiertes Veröffentlichen
Content-Management
Filtern nach Keyword
Kontaktmanagement
Konversion-Tracking
Kunden-Zielgruppenansprache
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten

Salesforce Marketing Cloud – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 257 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
3,6/5
Kundenservice
3,7/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Marketing & Werbung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.1.2019

"Powerful, but complex"

Vorteile: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Nachteile: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.1.2019
Walter T.
Marketing Specialist
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.1.2020

"SFMC"

Kommentare: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vorteile: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Nachteile: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 21.1.2020
Verifizierter Rezensent
Marketing Operations
Finanzdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.4.2020

"A huge waste of time"

Kommentare: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Vorteile: I don't like anything about this software.

Nachteile: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.4.2020
James B.
Digital Marketing Executive
Religiöse Einrichtungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2020

"Revolutionary all-in-one marketing"

Kommentare: This has allowed a lot of things that we used to have to manually manage - email, customer journeys, etc - to be run semi autonomously. It's a lifechanger!

Vorteile: I was blown away when we first started using Marketing Cloud. Finally a lot of the marketing activities we had done in many separate places were condensed into one place, all the data tying back into Salesforce

Nachteile: There have not been any huge issues I've found so far, though admittedly we've only been using Marketing Cloud for a couple of months.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.4.2020
Verifizierter Rezensent
Visual Designer
Versicherung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.9.2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Vorteile: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Nachteile: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.9.2019