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Was ist MacPractice DC?

MacPractice DC ist eine Chiropraktiker-Software, die eine neue Art von Praxismanagement und klinischer Software für alle Chiropraktiker und einen Mac-OS-X- Migrationspfad für ChiroMac-Nutzer erstellt. Die Lösung bietet Versicherungs- und Patientenabrechnung sowie Berichte, E-Ansprüche mit elektronischen Überweisungsmitteilungen (Electronic Remittance Advice, ERA), automatische Veröffentlichung, Eignungsprüfung, E-Erklärungen, automatische Terminerinnerung, Terminplanung, Verschreibung, Versicherungsbewertung, integrierte Textverarbeitung und viele weitere produktivitätssteigernde Funktionen.

Wer verwendet MacPractice DC?

Die Software wurde für Chiropraktiker entwickelt und ist ein Mac-OS-basiertes Praxismanagementsystem, das bei Patientenabrechnungen, E-Ansprüchen mit ERA sowie bei der Automatisierung von Veröffentlichungen und Terminerinnerungen, bei der Eignungsprüfung und bei E-Erklärungen hilft.

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MacPractice DC

MacPractice DC

2,7 (16)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
9
Keine Integrationen gefunden
3,0 (16)
2,3 (16)
3,1 (16)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
89
2
4,0 (1.262)
3,6 (1.262)
3,7 (1.262)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu MacPractice DC

Tebra
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
ChiroTouch
Am besten bewertete Funktionen
Compliance im Gesundheitswesen
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ChiroFusion
Am besten bewertete Funktionen
Compliance im Gesundheitswesen
Für Chiropraktiker
Verwaltung von Patientenakten
SimplePractice
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Terminverwaltung
DrChrono
Am besten bewertete Funktionen
Compliance im Gesundheitswesen
EMR / EHR
Verwaltung von Patientenakten
NueMD
Am besten bewertete Funktionen
Compliance im Gesundheitswesen
Reklamationsabwicklung
Terminverwaltung
Jane
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Terminplanung
Terminverwaltung
Genesis Chiropractic Software
Am besten bewertete Funktionen
Compliance im Gesundheitswesen
SOAP-Notizen
Verwaltung von Patientenakten
Power Diary
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Patienten-Terminplanung
Terminverwaltung

Bewertungen über MacPractice DC

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
2,7
Benutzerfreundlichkeit
3,0
Kundenservice
3,1
Funktionen
2,8
Preis-Leistungs-Verhältnis
2,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
31%
3
13%
2
13%
1
44%
Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gets the job done.

5,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

I like that the app extends to tablets for easy completion of chart notes in an office or treatment rooms without having to have a full monitor. There are also a wide variety of templates to use depending on the field of medicine, all of which are customizable.

Nachteile:

We had some issues with the transfer between patient notes and billing details at the office where this software was used... After a chart note was completed, the billing was submitted by the doctor, then routed to the billing specialist. With some of the errors, the doctors had to go in and correct the error, then re-route the note to the billing specialist. Luckily, our billing specialist was in-house, but it still slowed things down and was inefficient.

Jodie
Chiropractor in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

User friendly system

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Overall we like the company and the software.

Vorteile:

We really Like mac practice and how user friendly it is. The team easily converted our paper forms into electronic. The billing is easy once you learn it. We trained on this system over the weekend and were good to go by monday. The support team is very knowledgeable and can easily remote in to look at any issues you are having and help with them.

Nachteile:

Its expensive between the licensing fees, the computers, and the cost of the monthly electronic billing. Sometimes support doesn't get back to you quickly.

Meg
Director of Clinic in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Run Away

1,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Fact that majority of features don’t work or have glitches that they refuse to fix. Then this year they increased my annual license by an additional $900 because they bundled features that we got rid of or don’t use because they didn’t work! Now they are wanting to charge a perpetual license fee for my data which is on a server in my office that I purchased when on initial purchase we were told our data is our data and we would have read only access forever- now they say 6 months. The lack of ability to communicate to anyone outside tech support is major problem as well!

Vorteile:

Ease of electronic billing and ledger. They were great in beginning of 2010 promised to do better and each year they have let us down worse than year before.

Nachteile:

We had started totally paperless and have over 10 years had to transition back to paper for features they never fixed. There are several problems and they won’t or can’t fix them. Support doesn’t call back at reasonable amount of time, and won’t schedule a callback time, so if you’re seeing patients- good luck unless you have an extra qualified and trained standby person for any issues. The EMR was not user friendly and when seeing 100-150 office visits it would take 30 minutes to write one note- this either held up front desk to get billing as they are linked to EMR, or required manually entering and the deleting extra charge from a note after the doc had time to write notes. 50 hours a week additional typing data on top of clients is impossible. The notes are not readily viewed either- slow, cumbersome, useless. Thus why we returned to paper SOAPS.

Joyce
Accounts Manager in USA
Medizinische Praxis, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A daily MacPractice user's honest review.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: My overall experience with MacPractice has been excellent. From running a business to the customer service they provide and the online training; I am definitely more than happy with this software!

Vorteile:

What I like most about this software is the ability to control a medical practice from one place. It includes everything you need to properly take care of your patients i.e. send claims, manage billing, generate reports, make appointments and keep track of everything you can think of.

Nachteile:

Sometimes it can be confusing to learn how to properly use all the software's abilities if you are a new user.

Laura
chiropractor
Medizinische Praxis, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Very frustrating

1,0 vor 7 Jahren

Vorteile:

Completely custom forms. Decent tech support Being able to print an entire treatment plan

Nachteile:

No visit counter so you have to do this manually. Slow. It runs worse in busy times and shuts itself down routinely. God forbid you and a staff member try to use it at the same time. They blame everything on your computer and your network when it's clearly the software that jams up the whole system. This wasn't a big deal when my patient volume was really low, but if you want to grow, it will frustrate you. The insurance estimating works sometimes for some codes on some insurance companies. Those cool forms you customize to make charting take less than 15 min/pt cost to have them created AND are a big part of the reason it takes so long for EMR to load. You have to pay extra to load the program on multiple computers. I haven't found my requests or recommendations make a difference- 7 years later and still no visit counter. Seriously, who makes a chiropractic software that doesn't count visits??

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