Was ist RetailEdge?

Erschwingliche, leistungsstarke POS-Software. Integrierte Point-of-Sale- und Bestandsverwaltungssoftware für Einzelhandelsunternehmen. Funktioniert für einzelne oder mehrere Standorte. Für Modeboutiquen, Geschenkläden, Fachhändler*innen und andere Unternehmen mit unterschiedlichen Inventarbedürfnissen.

Wer verwendet RetailEdge?

Kleine und mittelgroße Einzelhändler*innen und Unternehmen, die Point-of-Sale- und Inventarmanagementanforderungen haben.

RetailEdge – Details

High Meadow Business Solutions

Gegründet 1989

RetailEdge – videos und Bilder

RetailEdge Software - 1 - Vorschau
RetailEdge Software - 2 - Vorschau
RetailEdge Software - 3 - Vorschau
RetailEdge Software - 4 - Vorschau

RetailEdge – Details

High Meadow Business Solutions

Gegründet 1989

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Startpreis

495,00 $/einmalig
39,00 $/Monat
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Gratis Testen

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RetailEdge – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

RetailEdge Funktionen

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Erkennung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Automatisierung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Layaway-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Offline-Zugriff
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Restaurant-POS
  • Retourenmanagement
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Kassensysteme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Barcode-Erkennung
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Cash Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Einzelhandel-Management
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Preis- / Margen-Management
  • Preismanagement
  • Produktkatalog
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Rückgaben nachverfolgen
  • Touch-Screen
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS

Siehe die vollständige Kassensysteme für Einzelhandel Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Geschenkkarten-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Lagerhaus-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Offline-Zugriff
  • Prognose
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Versand
  • Versand-Management
  • Waren-Management
  • für den Einzelhandel

Siehe die vollständige Software für Einzelhandel Liste

RetailEdge Alternativen

Mehr Alternativen zu RetailEdge

RetailEdge – Erfahrungen

Alle 123 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
95
4
26
3
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Eric M.
Eric M.
General Manager
Einzelhandel
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2017

"We have been using RE since 2007 and have been very happy overall."

Kommentare: It's an effective way for us to manage our inventory and reports with out a high cost. I do wish there were a userface update to be more "modern" and the ability to look up customers who haven't been here since, say, 2015. More in depth reporting can be beneficial as well.

Vorteile: The affordability is nice, compared to others that I've shopped around for. We purchased our setup in 2007 and we have since added to it, and have a total of three key FOB's (2 machines, 1 backup) for our business. I can operate the system in my sleep because I'm familiar w/ it, which makes it very hard to consider changing to another system. After digging into the features I was looking for, I found that with a modest purchase, RE can do everything that I want and need it to do.

Nachteile: I have asked for some features over the years that seem simple and would be useful for the wide variety of customers as well. However, I think my biggest dislike is the inability to get a beep when a negative item is scanned and we're not looking at the screen. Example: We sell canned cat foods, and often times, we sell 24-72 of them at a time. Most of these cans have to be scanned at least once. Errors happen, and if our inventory is off or the items have arrived before being put in, there will be a negative. If you aren't looking at the screen, you'll simply not see the "are you sure" notification, which another scan of a can hits "ok" We have trained ourself for the most part, but it would still be nice to have an alert.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2017
Kaitlyn H.
Owner
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.5.2021

"Retail Edge is great for my business!"

Kommentare: [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was great helping set up the software, training me on how to enter inventory and use it for everyday use. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was also great along the way answering all my questions and helped us order our gift cards, which we love! The technical support team has been amazing and is always eager to help! They even find problems before you do. Everyone I have come in contact with has been friendly and helpful. I can't say enough great things about this software and how amazing it has been for my retail store. I implemented Retail Edge from day 1 and I am so happy I did! Especially with the pandemic. If I did not have the seamless integrated with Shopify, I can't say I would still be open today. That really saved me and kept customers thinking about my store! I can't say enough good things about Retail Edge!!

Vorteile: Retail Edge is so easy to use! The checkout process is straightforward and hard to make a mistake. The integration with Shopify is great for my business because I have the same inventory instore and online. The reporting is amazing to help analyze my business. The gift cards Retail Edge offers are nice to offer to customers and easy to use when checking out. The purchase order section is great for retail because you can easily see what hasn't come in and what you should cancel. I also like that the Retail Edge team is constantly updating the software and staying up to date so you don't have to. I have used most features that Retail Edge offers and I love most of them!

Nachteile: I love so much about this software but if I had to change anything it would be to make the security feature easier to use. I want to be able to lock the sales manager so employees can not see how much money is made, which you can do, but every time I lock it, I mess something else up. Also, one thing I have run into with the online integration is when people buy gift cards in store and want to use them online and vice versa. If there was some way to make gift cards able to use both instore and online, that would be awesome! So, just making those things easier would be so helpful and make this software perfect for my business!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 18.5.2021
Melissa D.
General Manager
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2017

"Mostly good, with a few major frustrations."

Kommentare: Ease of checking out customers and keeping track of inventory.

Vorteile: Pretty simple and explanatory interface. Not difficult to teach new hires how to use. Tech support is usually pretty speedy and efficient.

Nachteile: Every time there's an update with the software or with Windows 10, we have to call tech support because something becomes incompatible or switched off. Also unhappy that we started out being able to use our POS as a touch screen, and when Windows 10 became the operating system, it was no longer able to operate as touch screen, tacking on time to our checkout speed. Some of the report functions are a bit tedious to use. Many customers unhappy that we can't tell them how far along in the loyalty program they are without us doing some major research; wish it was just automatically tracked in their account.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2017
Dale R.
Managing Director
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.5.2021

"Excellent Product"

Kommentare: Oh! This has been a great experience for managing inventory and for processing sales in a professional manner. Both for the customer and cashier's experience.

Vorteile: I like that I have the option of Free email tech support and that updates are reasonably priced via the bronze package. The replies are always courteous and helpful. Plus, I know that I have the paid one off tech support service which I used once due to the urgency of the issue. I can't complain about the actual software because I am extremely satisfied.

Nachteile: I wish that I could refund a store credit via cash instead of only being able to apply it to an invoice. Sometimes, I need to refund a customer their store credit and I have to do lots of work arounds. It would be nicer to have a totally revamped discount system. I find creating promotions and renewing them tedious. The options are adequate, but the interface is not user-friendly for regular changes... it just needs to be an easier faster process for the person inputting the promotions. Again, possibly a total revamp instead of updates. Maybe an up-loadable spread sheet would be an option as there are sometimes so many items to create promotions for that my ability to create promotions becomes frustrating.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.5.2021
Sara T.
Owner
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
  • Benutzerfreundlichkeit
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
  • Kundenbetreuung
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.11.2019

"Feature Rich, Robust & Easy to Use Store Management Software"

Kommentare: In investigating RE, I emailed the company many, many times. I always got a prompt, complete reply that covered all of my concerns. They were patient and helped me transfer data twice, as the new computer crashed and had to be repaired, then the software reinstalled. In refining the program for my vitamin shop, they have been helpful every step of the way, often offering solutions from their own experience using RE.

Vorteile: -soft learning curve
-excellent reports
-feature rich
-extreme value for the price
- wicked awesome support
-easy to update inventory

Nachteile: - minor tweaks that may well be built in later- just getting used to another system, nothing really against RE

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.11.2019