Wer verwendet Hotelogix?

Hotelogix bietet Lösungen für kleine und mittelgroße Hotels und Hotelketten, Motels, Resorts, Boutique-Hotels, Business-Hotels, Apartments mit Hotelservice, Bed-and-Breakfast-Anbieter, Campingplätze und Jugendherbergen.

Was ist Hotelogix?

Hotalogix ist eine robuste, cloudbasierte Hotelmanagementsoftware für unabhängige Hotels oder Hotelgruppen, Resorts oder Apartments mit Hotelservice. Sie vereinfacht Hotelreservierungen, organisiert Tarife und Inventar über mehrere Kanäle und verschafft einen Überblick über Online-Bewertungen. Mit Hotelogix kann man außerdem Echtzeitintegrationen mit allen wichtigen globalen Vertriebssystemen, OTAs und Channel Managern herstellen und so die eigene Marktreichweite und Auslastung erhöhen sowie Buchungsfehler vermeiden. Liegenschaften in über 100 Ländern werden mit Hotelogix verwaltet.

Hotelogix – Details

Hotelogix

http://www.hotelogix.com

Gegründet 2008

Hotelogix – Preisübersicht

Hotelogix bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Hotelogix findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Hotelogix Funktionen

Hotelsoftware
CRM
Catering
Einzelne Immobilie
Für die Ferienvermietung
GDS-/OTA-Integration
Instandhaltungsmanagement
Integrierte Buchführung
Marketing-Automatisierung
Mehrere Immobilien
Mitarbeitermanagement
Online-Buchung
Treueprogramm
Verkaufspunkt POS
Verlängerter Aufenthalt
Angebotsmanagement
Anmerkungen zur Reservierung
CRM
Drittpartei-Buchung
Gruppenreservierungen
Kundenbetreuung
Raten-Management
Reservierung von Akitivtäten
Zimmerbuchungsverwaltung

Hotelogix – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 153 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5

Simply Awesome

Bewertet am 10.7.2018
Anil kumar P.
Reservations Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: A uniform inventory & auto OTA bookings make easy the work & to play as per the market analysis. As it is a cloud base software, can be logged in from anywhere. Each & everything is crystal clear to everyone on the system. The management dashboard is awesome for the status of occupancy, ARR, Forecasting with last year comparison.

Vorteile: The Reservation System of the software is absolutely good. Just map your inventory from the PMS, the same will be updated in OTA's through a channel manager, just you have to manage the rates as per occupancy.

Nachteile: Need to update a reminder by email/a popup for the hold till booking while releasing from the system. And We can mark a number of rooms as DNR, but we cannot remove them all at a time.

Antwort des Softwareanbieters

von Hotelogix an 3.8.2018

We thank you for choosing Hotelogix & appreciate your effort to write a review for us. It¿s great to get this kind of feedback from you on our Management Dashboard that has enabled you to view all critical reports from a single dashboard. Check out our Mobile Hotel app that brings the convenience of managing your hotel operations even on the go. We look forward to your feedback on the same.

One of the best software

Bewertet am 19.7.2019
Kunal K.
C.O.O
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It's been great working with hotelogix

Vorteile: The software is user friendly . It has almost all the required features.

Nachteile: Yet to find it.... But still there are a few things that we would want to experience.... For eg Material management system/ software that can be integrated with tally software.

Antwort des Softwareanbieters

von Hotelogix an 16.8.2019

Hi Kunal,
Thank you for your review.
At Hotelogix, we are constantly working towards enabling hoteliers like you to manage end-to-end hotel operations via our product, and making it a one-stop-platform for all your hotel management needs.
Your feedback is valuable to us and we look forward to being of continued service to you.

Hotel Durban & Gomez House

Bewertet am 29.7.2019
Jasmin M.
Hotel Manager
Gastgewerbe, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: User friendly software and easy to understand accounting system.

Nachteile: - Price Manager
Centralized Rate in connection with HotelRunner
Changing of rates is difficult and not accessible
- unable to generate housekeeping report based on our preference

Very mixed reviews.

Bewertet am 23.10.2017
Gene H.
Owner
Gastgewerbe, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: I’ve used Hotelogix for 2 years. I like the overall functionality but can’t stand the people that work for Hotelogix. I get nothing but back-talk, ignore of requests and excuses. They are not customer focused and have their own agenda. The lack of communication with customers about upcoming releases is awful. They roll out new updates without telling customers. It’s a huge surprise when new features/big fixes come out and the software operates differently. It will leave your users confounded. It’s taken weeks or months after a release to get information from Hotelogix about what they added. If you have SOP or process Management in place, you can kiss that goodbye with Hotelogix

Vorteile: Good overall functionality but where lacking Hotelogix is unwilling to listen to feedback and suggestions.

Nachteile: No phone support; chat only. Rate/packages overly complicated to set up. No custom reports or ability to generate your own reports. Hotelogix will not customize reports for you. They do not listen to customer feedback and suggestions. I have been a customer almost 2 years and have never had any suggestions or feature requests added. They act like they know more than you. Their focus is on small weird functions that impact nobody

Easy to use and good customer service

Bewertet am 12.4.2019
Khalil M.
Reservation Department
Gastgewerbe, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The software is very easy to learn and understand, it simplifies the tasks that before, I had to use manual methods which were time consuming.

Nachteile: Nothing as everything is working as I expected)

Antwort des Softwareanbieters

von Hotelogix an 20.6.2019

Hi Khalil,
Thank you for taking the time out to leave us a review.
The fact that you've highlighted the simplicity and ease-of-use of our product is commendable, since this is what we strive for. Automating daily operations is a cakewalk with Hotelogix and we are happy you have been successful in minimizing manual dependency and saving time. We look forward to our continued association.