Wer verwendet Fiix?

Für eine einfachere Wartung, Arbeitsaufträge und Asset Management. Egal, ob Sie ein Team von 5 oder 500 sind, 1 oder 100 Standorten verwalten - Fiix ist das Werkzeug, das Sie brauchen, um Projekte in jeder Branche vorwärts zu bewegen.

Was ist Fiix?

Fiix schafft einfach zu bedienende, intelligente Wartungsmanagement-Software, die es Unternehmen erlaubt, ihre Wartungsabteilungen zu organisieren und Daten in umsetzbare Erkenntnisse umzuwandeln. Sein innovatives Multi-Tenant-Cloud-basiertes CMMS mobilisiert die Wartungsbelegschaft mit einer beispiellosen mobilen Erfahrung und fügt sich nahtlos in Enterprise-Software ein, um die gesamte Organisation zu verbinden, und revolutioniert, wie Tausende von Unternehmen weltweit Wartungen planen, organisieren und verfolgen.

Fiix – Details

Fiix

https://www.fiixsoftware.com/

Gegründet 2008

Fiix – Preisübersicht

Fiix ist verfügbar ab 40,00 $/Monat. Fiix bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Fiix findest du unten.

Startpreis

40,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Fiix Funktionen

Anlagegüterverwaltungssystem
Abschreibungsmanagement
Anlagenrechnung
Audit Trail
Barcode / RFID
Bestandsverfolgung
Dokumentenmanagement
Entsorgungswirtschaft
Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
Abschreibungsmanagement
Aktivitäts-Verfolgung
Audit Trail
Barcode / RFID
Check-in/Check-out
Entsorgungswirtschaft
Reservierung-Management
Standortverfolgung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Energiemanagement
Facility-Management
Garantie-Management
Geräte-Management
IT-Asset-Management
Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Planung präventiver Wartung
Software-Lizenzmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Garantie-Nachverfolgung
Gerätenachverfolgung
Job-Management
Wartungsplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Berichterstattung / Analyse
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Inventarverwaltung
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Techniker-Management
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Wartungsplanung
Wohnimmobilien
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Benchmarking
Echtzeit-Berichterstattung
Historische Berichte
Kostennachverfolgung
Leistungskennzahlen
Qualitätskontrolle
Trend-Analysen
Ursachenanalyse
Verfolgung von Ausfallzeiten
Angebote / Schätzungen
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
ERP
Instandhaltungsmanagement
Integration in die Buchhaltung
MES
Materialbedarfsplanung MRP
Qualitätsmanagement
Sicherheitsmanagement
Versand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Aufgabenliste
Einkauf
Erinnerungen
Inspektions-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Wartungsplanung
Zustandsüberwachung

Fiix – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 304 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Ewen L.
Freshwater Engineering Manager
Fischerei, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.10.2017

"FIIX software was easy to setup and implement. My engineers have taken to it like a duck to water. "

Kommentare: Have not failed an internal or external audit since it was installed.
Breakdowns have gone down since its implementation

Vorteile: Being able to track how many times an asset needs repairing
The ability to move assets from site to site
Seeing at a glance how each site is performing with regards to schedule maintenance and breakdowns
Keeping track of costs and parts being being used
Ease of each engineer preparing for task for the week ahead
Being able to run out reports for audits
Proving to auditors that each asset is being maintained in a timely manner
Software is constantly updated
Backup support is proactive and respond within a day every time

Nachteile: Not being able to change the dashboard colours

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.10.2017
Greg C.
Building Services Manager
Rundfunkmedien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.2.2020

"Fiix... 4 years in."

Kommentare: Gradually getting away from individual databases and "personal" information stores.

Vorteile: Once all users are onboard with all sections it does become a "single source of truth" for all equipment within a business. Easy import of existing databases, easy to move assets between sites and have all relevant data follow the asset.

Nachteile: 1.Limitations and complexity of the reporting module. example:- I want to create a report that lists run times, power generated, and fuel usage for our generating plant but this does not appear to be possible.
2. Some important data does not automatically populate between sections. example:- We have compound equipment made up of multiple assemblies (Think, television camera, with a teleprompter, mounted on a pan and tilt head, all on top of a robotic pedestal) if a work order is created for the pedestal (which is "part of" the complete camera) and we look at the history of the complete camera, the pedestal work order doesn't appear.
3. No multi-site project capabilities without "tricking" the system by transferring assets between sites.

Antwort des Softwareanbieters

von Fiix an 6.3.2020

Hello Greg, thanks for the review and your feedback about our CMMS. For our reporting module, we offer report training sessions that can get you more information about how to use our reporting module. If you like, you can also engage our Professional Services team to build custom reports for you. We really value your feedback and we are always looking to improve our CMMS. We would love to learn more about how we can improve our equipments and projects module so someone from our Customer Success team still connect with you shortly to discuss your feedback in further detail and find the best solutions for your pain points. Have a great day!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.2.2020
Will K.
Maintenance Engineer
Chemikalien, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.3.2020

"Estron Chemcial CMMS Review"

Kommentare: We have definitely developed a better preventative maintenance plan from data acquired through this CMMS. Although we don't utilize the asset downtime tracker through this system, production has definitely seen an improvement in equipment downtime over the last several years. We love the value of the system when you factor the systems capabilities, our level of utilization, and subscription price.

Vorteile: 1. The work order management and completion history has been most impactful to our day to day operations. Since we have had the system for 5+ years now we have a really nice history of work orders completed against individual assets that help aid in the troubleshooting process from time to time. 2. Our maintenance group overall is also on the older end of the spectrum so the ease of use has been nice for those guys. 3. Customer support has been a 10/10 anytime we have had a question or needed help. 4. This was the first CMMS really utilized by the company, there was much integration past the data input it took to generate assets. That process was quite simple. Past that we do not have an ERP system to integrate with at this time.

Nachteile: I will preface this by saying that we pay for the cheapest level of subscription. But it would be nice to have the ability to customize some of the reports or build my own. When viewing work order history under the "Log" tab of an asset, it would be nice to be able to separate corrective work order history versus PM work orders just because the PM's are the majority of work orders completed.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.3.2020
Brad E.
Plant Engineer
Lebensmittelproduktion, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2017

"Gets the job done"

Kommentare: This is the second software that we've used. It's far from perfect but it works way better than the last one. It is a little querky and has it's bugs but overall it gets the job done.

Vorteile: Most things are linked together very well so you can get from an asset record to a service record to a part record very easily. They incorporate "hyperlinks" very well.
The cloud base works very well. We have multiple copies open at a time and data never seems to get misplaced or corrupted

Nachteile: Many very simple things like:
Fields in POs and other screens lack the ability to set defaults. Ex: vendor terms
Most columns in lists in various places around the program can be ordered or sorted by clicking on the header of that column yet many cannot. Most of these have no apaerent order either.
Many columns that have a fixed order are the wrong way and are ordered oldest on top instead of newest on top
The purchasing screens do not support package quantities which makes auto re-ordering and inventory control on such items a difficult task

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.1.2017
Verifizierter Rezensent
Senior Electrical Engineer
Erneuerbare Energien & Umwelt, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.2.2020

"Good Experience With Fiix CMMS"

Kommentare: Fiix CMMS software helps Bariq a lot in the following : 1- Evaluating the assets performance weekly in terms of availability and productivity.
2- Based on the Annual Analysis out from Fiix software, we could set our upgrading plan for 2020, by focusing on the biggest downtime assets.
3- Using Fiix software we could manage successfully the Preventive maintenance program.

Vorteile: In my opinion, the most powerful points in the software:
1- The Preventive maintenance module, is very organized.
2- The work order page includes many important data, makes the the reports very descriptive.
3-Many kinds of reports, meet many aspects of study.

Nachteile: The most annoying points:
1- The Arabic language data does not appear in the report.
2- The customized reports are not easy to be shaped and need to be more flexible for selecting the presented data.

Antwort des Softwareanbieters

von Fiix an 9.3.2020

Hello there, thank you for taking the time to leave a review for Fiix! We are happy to hear that our CMMS is helpful for asset management, work management, and forecasting for your work. We're sorry to hear about your frustrations with the Arabic language data and reporting difficulties. We have captured this feedback for our product team to investigate. If you had any other feedback, please reach out to our Customer Success team as we are always looking to improve our CMMS.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.2.2020