Serenic Navigator for NPO

Was ist Serenic Navigator for NPO?

Die Funktionalität umfasst Live-Anzeige-Updates und Leistungsanalysen,Serenic Navigator erfüllt die einzigartigen Anforderungen an das Finanzmanagement von Non-Profit-Organisationen, NGOs und Organisationen des öffentlichen Sektors auf der ganzen Welt. Serenic bietet eine ERP-Lösung, die sich an erweiterte Anforderungen wie Mehrsprachigkeit, Mehrwährungsfähigkeit und robustes Zuschussmanagement anpassen lässt. Serenic Navigator lässt sich in eine umfassende Palette von Finanzlösungen integrieren, einschließlich Analyse, Budgetierung, HR und Gehaltsabrechnung. Serenic Navigator verbessert das Niveau der Verantwortlichkeit und Transparenz für Geldgebende erheblich.

Wer verwendet Serenic Navigator for NPO?

Cloudbasierte und On-Premise-ERP-Lösung, die Unternehmen aller Größenordnungen bei der Verwaltung von Konten, Fonds, Budget, HR und Gehaltsabrechnung unterstützt, mit Unterstützung mehrerer Sprachen, Währungen und mehr.

Serenic Navigator for NPO – Details

Serenic Software

1999 gegründet

Serenic Navigator for NPO – Details

Serenic Software

1999 gegründet

Serenic Navigator for NPO – Videos und Bilder

Serenic Navigator for NPO Software - 1 - Vorschau
Serenic Navigator for NPO Software - 2 - Vorschau
Serenic Navigator for NPO Software - 3 - Vorschau
Serenic Navigator for NPO Software - 4 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie Serenic Navigator for NPO vergleichen

Startpreis

16.000,00 $
Nicht verfügbar
499,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja

Serenic Navigator for NPO – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (Desktop)
  • Windows (On-Premise)
  • Linux (On-Premise)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von Serenic Navigator for NPO

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Cash Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Elektronische Zahlungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gewinn-und Verlustrechnung
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Projektbuchhaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Scheck Druck
  • Spenden-Tracking
  • Subventions-Management
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Buchhaltungssoftware für gemeinnützige Organisationen Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Compliance Management
  • Diagramm-Erstellung
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Elektronische Zahlungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Partnerschaft-Buchhaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Scheck Druck
  • Spenden-Tracking
  • Spender-Management
  • Spesenabrechnungen
  • Verbindlichkeiten
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Fondsbuchhaltung Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

Alternativen für Serenic Navigator for NPO

Mehr Alternativen zu Serenic Navigator for NPO

Erfahrungen mit Serenic Navigator for NPO

Alle 15 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,7
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
3,8
Funktionen
3,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
4
4
4
3
5
2
1
1
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Peter V.
Project manager in Kanada
Bildungsmanagement, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Serenic Business Central 365

5 vor 2 Monaten

Kommentare: Very good experience

Vorteile:

Ease of integration; functionality across different requirements

Nachteile:

More training manuals are needed. More support for customizations.

Antwort von Serenic Software

vor 2 Monaten

Thank you for your review of Serenic Navigator and for your feedback about training resources. We appreciate customer feedback and work hard to improve our services.

Patrick M.
controller in USA
Forschung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Serenic Navigator is the best

4 vor 5 Jahren

Kommentare: I have done 2 implementation of the software: in 2007 with Action Against Hunger USA and 2015 with International AIDS Vaccine Initiative.
I love the dimensions, the multicurrency features, A/P, Bank, G/L AND AwardVision, as well as the great reporting capabilities (using the Cube).
IAVI wanted an accounting solution that integrated with Awards management, Budget, Purchase Requisition and Purchase Orders. Also we wanted a system that could work with multiple currencies, didn't require customization, very user friendly, and integrated well with Microsoft products. The software had to be supported and maintained by a dynamic company with an excellent reputation and strong experience working in the not-for-profit sector.
The software had to be easy to connect to from anywhere in the world (via Citrix or any other web-based protocol) and offer the possibility of migration to a cloud-based hosting environment. IAVI was looking for a solution that would provide easy consolidation between multiple subsidiaries, strong analytical functionality, and powerful reporting capacity.
Last but not least, excellent support and maintenance services were essential, both from the original manufacturer and from a robust network of third party consultants and vendors.
Coming from a complex system entirely customized that required a dedicated team for maintenance on an on-going basis, we were looking for an off-the-shelf, user-friendly product requiring minimal maintenance.
1. IAVI wanted to find a solution that could be used more widely than just by the accounting team. A real management tool.
2. IAVI wanted to stop working in silos and have the financial information stored in one place for use by all of the various stakeholders (purchasers, budget managers, project managers, grant managers, accounting and payroll staff, senior management,').
3. IAVI wanted to run a powerful financial system without needing a dedicated technical support team.
4. IAVI wanted to report in real time and readily close the books on a monthly and quarterly basis.
5. IAVI wanted a system that could easily manage the authorization and coding of expenses.
6. IAVI wanted a solution that provided a great audit trail.
When you buy the Serenic Navigator, you become part of a big family of fantastic professionals. Serenic maintains a very personalized relationship with all its clients.
Also each Serenic client can learn from other Serenic clients via the NGO usergroup.

Vorteile:

1. IAVI implemented the Awardvision grants management tool as a full component of our financial processes 2. Thanks to Serenic Navigator's very powerful reporting tools (i.e., Jet Reports and Cube), grant managers can now create reports directly from the accounting software, and budget managers can view their actuals vs. budgets in real time. 4. IAVI now seamlessly produces quarterly consolidated financial statements via the Cube. 5. IAVI is using the Navigator workflow management process and a few basic validation rules to streamline the authorization and allocation of expenses to Fund/Award and Project. 6. The drill-down functionality of the software makes it easy to navigate through accounting transactions and provides a great audit trail. IAVI made an extensive use of Attributes to pool expenses together according to the management requirements. -IAVI has cut in half the time required to produce quarterly financial statements. -IAVI virtually eliminated miscoding and the subsequent need to reclassify expenses. -IAVI has decreased from 4 weeks to 2 weeks the time required after the end of a pay period to upload the allocated payroll into the financial system. -IAVI has reduced to zero the time required for uploading corporate credit card expenses post-approval. -IAVI has real-time balances on all authorized POS without relying on external systems (ContractCentral). -IAVI has received timely and attentive customer support for all issues submitted.

Nachteile:

The Revenue Recognition module is maybe too complex.

Luis G.
CFO in Südsudan
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Good Product still need to be developed for International Charities

3 vor 5 Jahren

Kommentare: I've been using Serenic for many years and the product has been very capable to deliver and manage the financial and Grant information. Easy to enter data and many options to extract the info I've clearly been able to do my job. I always missed the guau factor, some of the functionalities are added a posteriori and the work with the client is not as proactive as should be: field connect is delivered after particular requirements instead of perceiving since the begging that was a space in the market. I recommend the development team exploring strategic initiatives that could be consider more medium term investment.

Vorteile:

Robust construction

Nachteile:

Not web based or easy to deploy overseas with limited broadband

J diane K.
Treasurer in
Religiöse Einrichtungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Serenic is a highly functional fund accounting package great Microsoft Excel interface.

5 vor 5 Jahren

Kommentare: The product is moving to the web if it's not already there exclusively. I prefer my older version that lives on my own network.

Vorteile:

Trying to do fund accounting in QuickBooks or some other non-funding accounting package is a lot of work. Serenic takes all the work away plus gives you extra "dimensions" you can use to tag your transactions for filtering for other purposes. Love the ability to easily generate a spreadsheet with whatever fields I want for rows and columns.

Nachteile:

Their isn't really any customer support through the company. The company assigns a consulting firm to you for your support -- you don't even get to vet them or choose one yourself.

Dennis H.
Executive Director in USA
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Update/Upgrade

4 vor 2 Monaten

Kommentare: Vast improvement from AS/400 software.

Vorteile:

Familiarity due to Microsoft connection, experience with diocese and accounting module was very straightforward.

Nachteile:

Printing of forms/formats leaves much to be desired

Antwort von Serenic Software

vor 2 Monaten

Thank you for your review of Serenic Navigator and for sharing your experience with our solution. Hope to see you at DFMC soon.