Was ist Calyx Point?

Calyx Software, das führende Anbieterunternehmen von Hypothekenlösungen für Banken, Kreditgenossenschaften, Hypothekenbanken und Maklerbüros, bietet eine zuverlässige und erschwingliche Software, die alle Phasen des Kreditprozesses rationalisiert, integriert und optimiert. Alle Calyx-Produkte dienen dazu, die Rentabilität zu maximieren, indem mehr Kredite schnell abgeschlossen werden können.

Wer verwendet Calyx Point?

In erster Linie für Kredithäuser, Maklerbüros, Hypothekenbanken, Gemeindebanken, Kreditgenossenschaften und gemeinnützige Organisationen, ist es ein Anbieterunternehmen von Hypothekenlösungen, der bei der Verwaltung elektronischer Dokumente hilft.

Calyx Point – Details

Calyx Software

1998 gegründet

Calyx Point – Videos und Bilder

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Calyx Point – Details

Calyx Software

1998 gegründet

Kosten ähnlicher Produkte wie Calyx Point vergleichen

Startpreis

N/A
595,00 $/Monat
N/A
7.500,00 $/einmalig

Kostenlose Version

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Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
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Gratis Testen

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Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

Calyx Point – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Dokumentation

Funktionen von Calyx Point

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichte
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Darlehen-Entstehung
  • Direktes Mailmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Darlehensvergabe
  • Drucken von Flyern
  • E-Mail Marketing
  • Elektronische Applikationen
  • Für Kreditnehmer
  • Gewerbliche Hypotheken
  • HUD Abrechnungserklärung
  • Immobiliensteuer-Management
  • Inkasso-Management
  • Integrierte Anbieterdienste
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kredit-Berichterstattung
  • Kredit-Management
  • Kredit-Serviceabwicklung
  • Kreditgeber suchen
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Leadmanagement
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Branchen
  • Mischkonzern
  • Outsource-Verarbeitung
  • Pipeline-Management
  • Preismanagement
  • Schließen von Dokumenten
  • Solawechsel
  • Staatliche Kredite
  • Suchen / filtern
  • Tilgungsplan
  • Treuhandverwaltung
  • Umfinanzierungs-Management
  • Visuelle Präsentation
  • Vorab-Qualifizierung
  • Wohn-Hypotheken
  • Workflow-Management
  • Zahlung-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Hypotheken Software Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Autokredite
  • Automatische Fonds-Verteilung
  • Baudarlehen
  • Bearbeitung von Krediten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Elektronische Zahlungen
  • Elektronischer Zahlungsverkehr
  • Geschäftskredite
  • Historische Berichte
  • Hypotheken
  • Inkasso-Management
  • Investor-Management
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kreditnehmer-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenkonten
  • Leadmanagement
  • Mehrere Währungen
  • Mischkonzern
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Pipeline-Management
  • Regelbasierter Workflow
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sicherheiten-Tracking
  • Statusverfolgung
  • Studiendarlehen
  • Tilgungsplan
  • Transaktionshistorie
  • Treuhandverwaltung
  • Visuelle Analytik
  • Workflow-Management
  • Zahlungsoptionen

Siehe die vollständige Kreditsoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automat. Entscheidungsfindung / Underwriting
  • Bearbeitung von Krediten
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Inkasso-Management
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kredit-Management
  • Kredit-Portfolio-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Mischkonzern
  • Online-Applikationen
  • Pipeline-Management
  • Preismanagement
  • Regelbasierter Workflow
  • Self-Service Portal
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Transaktionshistorie
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Kreditvergabesoftware Liste

Alternativen für Calyx Point

Mehr Alternativen zu Calyx Point

Erfahrungen mit Calyx Point

Alle 43 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,5
Benutzerfreundlichkeit
3,3
Kundenservice
3
Funktionen
3,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,1

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
14
4
11
3
6
2
5
1
7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
R. curtis M.
R. curtis M.
System Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Tiefbau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Mortgage Loan Management Made Easy

5 vor 3 Jahren

Kommentare: I am a user and administrator. I have integrated stand alone and hosted systems on many occasions. I love the completeness of this application. I have not seen any other that has so much in one place. As a team manager Calyx Point makes my job easier.

Vorteile:

Calyx Point has every single aspect of the mortgage loan process integrated into one application. I have used others in the past but none compare. They offer stand alone and hosted applications. This software can support a 2 person organization to 100s of loan processors with ease. Single point management makes managing the application seamless.

Nachteile:

This is a large application and you have a lot of users you will need in house IT to support all of the integration. Although Calyx has great support you need someone to be there for day to day computing issues.

Gregory F.
Gregory F.
Vice President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I shopped for better value (price and feature) systems, and didn't find any.

4 vor 4 Jahren

Vorteile:

Point has been a mainstay of Loan Origination Systems for years. I've used several of the biggest name products (Encompass, Genesis, LendingQB) and Point offers some of the best feature/price balance available. It does NOT try to be all things - it's an LOS. Other sytems attempt to include CRM, and advanced marketing, and rules and engines, but for a small mortgage brokerage, there are better 3rd party tools to do all of that, and Point does a good job at playing well with others. Combined with a hosted server, it's very secure, easy to navigate, and integrates with all the major players in the space. It does have all of the necessary loan origination tools, it updated regularly to keep pace with changes in the industry, and it FEELS like you're entering data directly onto a paper loan application, so there is very little learning curve.

Nachteile:

The interface hasn't been updated since 2004 - maybe longer, so it looks like software from the Windows XP era. It also doesn't know how to handle custom forms other than Word, or custom views or custom much of anything else. It's an installed application, with a lot of function, but if you're looking for something cloud-based, or infinitely flexible, this isn't it.

Stacey M.
Mortgage Compliance in USA
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Works great....until it doesn't

3 vor 10 Monaten

Kommentare: We've used Calyx Point as our loan origination software for eight years. I wish it were cloud-based. The customer service/tech support is horrible. Occasionally I'll luck-out and get someone on the phone who actually understands what it means to be in customer service. That's great, but then they usually don't know enough about the software to help. They absolutely do not EVER reach out to let you know when they are experiencing an issue that directly affects your daily functions in the app. You must call in, and if you're lucky, they'll tell you there is a "known issue" they are working on. Again, there is NO communication that the issue has been corrected. Almost every update they send out introduces a new problem that then requires another update. I really wish there was a forum somewhere for Point users and admin to share notes and help each other, or at the very least share the misery.

Vorteile:

Relatively easy set-up, lots of customizable options and interfaces with other vendors

Nachteile:

Calyx Point us still not cloud-based. Customer service is absolutely terrible. Weird glitchy issues at times.

Kurt A.
President in USA
Immobilien, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Terribel Customer support, Actually the worst I have ever been involved with

3 letzten Monat Neu

Kommentare: I have a current critical issue with the software and its been almost a week and no one has even bothered to call about the ticket that was created. I've contacted them several times and they just don't seem to care. not the first issue, with the roll out of the new 1003 required, they did a horrible job and didn't even have it ready days after the dead line. If you ever run into issues with Calyx (and you will) you better have a back up because they are not dependable and you will likely need to call 10+ times to get anyone to respond. Simply put they don't care.

Vorteile:

At one point they were the bets but they have fallen so far

Nachteile:

They don't care at all about there customers.

Tera P.
BIC in USA
Immobilien, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Buyer Beware-Calyx IS NOT Worth Your Time & Money!!

2 vor 3 Monaten

Kommentare: When you call customer service, you can't get a human and in the chance that you sat on hold for the 45 min wait, you get someone that tells you they have to give you a ticket number and pass it onto someone who will call me back. When I do get a call back it's days later.

Vorteile:

The only reason why I continued to stay is that Point is not 100% web based. Because of the rural area's that I tend to be on our island, I need to be able to work off line at times because of internet latency. But I'm no longer going to deal with that as I have pulled the trigger to move elsewhere after 19 yrs with Calyx.!!

Nachteile:

Unreliable, unable to interface well with most all vendors, i.e. Freddie/Fannie, LoanSifter. Too time consuming to enter a loan. Won't auto populate from it's database/cardex as it did before the 1003 change, it wipes out asset info completely making you have to re-input over and over again when you run AUS or import a credit report. Hands down just not worth it anymore!