Was ist System Center?

Integrierte Verwaltungsplattform, mit der du deine Rechenzentren, Clientgeräte und hybriden Cloud-IT-Umgebungen effizient verwalten kannst.

Wer verwendet System Center?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann System Center bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Linux (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • Microsoft
  • Ansässig in Middletown, USA
  • 1975 gegründet
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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System Center

1.323,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
795,00 $/Jahr
Kostenlose Version
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1.000,00 $/Jahr
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
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System Center Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Compliance Management
  • Datenspeicher-Management
  • Datenvisualisierung
  • Echtzeitüberwachung
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Self-Service Portal
  • Server-Überwachung
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für System Center

Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Fernüberwachungs-Management (Remote Monitoring Management – RMM), professionelle Service-Automatisierung (PSA) und Fernzugriff – IT-Glück an einem Ort. Erfahre mehr über Atera
Mit Splunk kannst du alle Daten deines Unternehmens untersuchen, überwachen, analysieren und darauf reagieren. 92 der F100-Unternehmen sprachen Splunk ihr Vertrauen aus. Erfahre mehr über Splunk Enterprise
ConnectWise Automate, früher LabTech, ist die einzige RMM-Plattform, die von Systemingenieuren mit Erfahrung in der IT-Services-Branche entwickelt wurde.
Endnutzeranalyse zur Optimierung der Endnutzerleistung und zur Beschleunigung von Virtualisierungsprojekten. Erfahre mehr über SysTrack
IT-Service-Management-Anwendung, speziell für multinationale Unternehmen und Dienstleister.
Deepser ist eine umfassende ITSM- und ITAM-Lösung zur Optimierung von Supportanfragen, organisatorischen Prozessen und Assetmanagement.
A Complete Unified Infrastructure Monitoring Suite for IT, Networking, Cloud, App and IoT devices.
Valuemation ist eine modulare, vollständig ITIL-konforme Software-Suite zur effizienten Unterstützung deines operativen IT-Service-Managements.
Online-ITSM-Service-Desk mit Vorfalls-, Problem-, Änderungs-, Freigabe- und Asset-Management mit leistungsstarkem Ticketing und Automatisierung Erfahre mehr über Freshservice
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Die Plattform für Fernüberwachung und -verwaltung von SolarWinds® RMM vereinfacht die Verwaltung, Wartung und den Schutz von IT. Erfahre mehr über RMM

Bewertungen über System Center

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
4,0
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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Muhammad adil M.
Muhammad adil M.
Technical Analyst in Pakistan
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

System Center by Microsoft

5 vor 11 Monaten

Kommentare: For big companies and organizations this is one of the best for deploying and managing. Incident management and deploying systems over the network is very easy to monitor. Must have for any enterprise organization which have hundreds of services to manage. Deployment of systems and laptops is very easy handled through it.

Vorteile:

One of the best network management system which help my organization to grow and manage the network problem. There are lots of built-in reports to monitor. Great security features and easy to define roles. Top of the cherry is remote control and management. If you are able to learn UI then it is very easy to manage all products.

Nachteile:

There are some glitches while remote support. It is not a cheap one, products are expensive as compare to competitors. Bit slow as well in performance.

Leonardo B.
Information Security Manager in Niederlande
Design, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

System Center allows for end-to-end device management and provides a wealth of actionable data.

4 letztes Jahr

Kommentare: System Center offers any business, regardless of its size and complexity a platform to manage endpoints consistently. For me, where it really shines is in the consolidation of various operational processes and the wealth of underlying data you get, which can easily be turned in useful and actionable information for not only technology teams, but the business.

Vorteile:

System Center gives us the ability to consistently deploy and manage both servers and workstations, as well as continuously monitor key indicators for executive reporting, like patch compliance, software deployment and inventory information, supporting risk and cost management decisions and empowering project teams to have a wealth of information about the environment at hand.

Nachteile:

System Center is very much a suite of components and adoption, as well as operational running, requires expertise, however this is a small price to pay for the capability of its integration of functionality and the data/useful information it provides.

Stephen C.
Systems Analyst in USA
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Asset management, CRM, incident management, deployment all in one. But, man, if it isn't annoying.

1 vor 4 Jahren

Kommentare: I have never used a better CRM tool, but that isn't saying much. Asset management is good. Application/OS deployment is good but difficult.

Vorteile:

Asset management, CRM, incident management, application deployment and those are just the features we use. Excellent, detailed reporting of incidents, users, assets, etc. Integration with everything Microsoft. The desktop apps are actually pretty decent, if you have used other Microsoft apps and are already used to how they are laid out. It really is better than some CRM tools and asset management tools.

Nachteile:

Slow. Maybe it is just us and our on-prem setup (another con, these days) but boy is it slow. We were even told by Microsoft that it just is slow. That's it. Other MDM, asset management, CRM tools come with manufacturer setup teams to help you get started, we just threw ours together from scratch and a few classes. Everything is a learning experience and almost nothing is intuitive. Writing C# and XML are a must. SCCM/SCSM is not user friendly and takes 1, 2, or 3 full-time employees to run, let alone get setup.

Verifizierter Rezensent
Systems Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

This is one of the best software and OS deployment systems out there

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Literally couldn't do my job without this application.

Vorteile:

I love how easy this product is to use. It is very intuitive and doesn't require any unnecessary steps to create a beautiful working operating system image.

Nachteile:

I wish there were more new features being added with the new versions. There is a very active and very large UserVoice out there for this app and it seems like their team only works on 1 or 2 at a time and there are HUNDREDS of requests out there for changes/adds/etc/

Jose leandro M.
Especialista Lider Microcomputacion in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

It is a fantastic and incredible tool for the administration of computers and servers

4 vor 4 Jahren

Vorteile:

- It can be unified with Active Directory and DHCP to locate any computer that is connected to the network. - You can deploy Windows desktop and Windows server updates automatically or manually. - You can implement any application or shortcut. - Most impressive is the ease with which you can implement operating systems through the network. - When you deploy an application, update or operating system, you can easily see the progress of the implementation. - Has a wide range of created reports. - Can generate Querys according to the need of the company. - SCCM has its own remote connection system that provides great help at the time of remote technical support. - You can set up an "SCCM server" or a "distribution point" in each location you need to avoid bandwidth consumption. - It has a great security to establish the differences between the roles of the different areas of the company that require the use of the tool. - You can use the LOG as they are very useful.

Nachteile:

- Microsoft System Center is a very expensive tool - It requires many pre requisites for the installation of the SCCM in a server. - The set-up requires many hours of work so that SCCM is 100% configured - The creation of additional reports is very complicated. - Generating Querys in SCCM does not have much documentation and is really difficult. - You really need to do a course to be able to use the tool. - Many errors of the tool are basic and do not show details. - It is complicated to verify the installation of Windows updates.