Wir helfen Unternehmen seit 18 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Applied Epic?

On-Premise- und cloudbasiertes Agenturmanagementsystem, das dem Unternehmen Automatisierungsfunktionen ermöglicht. Das System bietet eine einzige offene Anwendung mit integrierten Funktionen zur Verwaltung von Kundenbeziehungen, Richtlinien- und Leistungsverwaltung, Vertriebsautomatisierung und für Finanzbuchhaltungsprozesse.

Wer verwendet Applied Epic?

On-Premise- und webbasierte Verwaltungsplattform für Agenturen, die es Unternehmen jeder Größe ermöglicht, Arbeitsabläufe, Kundenbeziehungen und Konten zu verwalten und zu verfolgen und gleichzeitig neue Geschäftsmöglichkeiten zu überwachen.

Applied Epic Software - 1
Applied Epic Software - 2
Applied Epic Software - 3
Applied Epic Software - 4
Applied Epic Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Applied Epic das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Applied Epic

Applied Epic

4,2 (141)
1.000,00 $
einmalig
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
95
2
3,8 (141)
3,7 (141)
4,2 (141)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
194
22
4,0 (18.779)
4,0 (18.779)
4,1 (18.779)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Applied Epic

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
CRM
Kundendatenbank
Kundenmanagement
Naylor AMS
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Eclipse
Am besten bewertete Funktionen
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Verwaltung von Versicherungspolicen
QQCatalyst
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Kontaktmanagement
Verwaltung von Versicherungspolicen
AIMS360
Am besten bewertete Funktionen
Inventarverwaltung
Produkt-Management
Produktions-Management
Vertafore AMS360
Am besten bewertete Funktionen
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgabenmanagement
Workflow-Konfiguration
HawkSoft CMS
Am besten bewertete Funktionen
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Verwaltung von Versicherungspolicen
Financial Services Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Drag-and-Drop
Kundenmanagement
Pipeline-Management
A1 Tracker
Am besten bewertete Funktionen
Ansprüche nachverfolgen
Claims Settlement
Real-Time Data

Bewertungen über Applied Epic

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
30%
3
11%
2
4%
1
4%
Tyler
Tyler
Committee Member in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best P&C Insurance Tool on the Market

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

Epic is an easy tool to use whether you’re using the service side, admin/reporting side or using the accounting features. Since working at my current company, I’ve used it for all three. It’s structured and easy to train on.

Nachteile:

I wish that Epic had a better Benefits setup. I’m hopeful that with the recent purchase of TechCanary Applied will be able to provide a better Benefits tool.

Brianne
Director of Client Services in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Why Applied Epic over all others

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Transitioning from Applied Agency Manager (TAM) to Epic was not a quick process, it was often times painful but I can honestly say 18 months later, it is worth it from all angles (service, production and management). The support network (which you must choose on your own to use) in place to assist you in any avenue is superior to all other products I am aware of, you just have to make sure you are taking advantage of them.

Vorteile:

My most favorite parts of the software center around the built in workflows and the ability to keep the "story" of an item, the account, a renewal etc. all together in one place. It takes a lot of time to set the system up correctly when you migrate to Applied Epic, but 18 months later, we have received wonderful feedback from an outside consultant about how we are using the system properly, the way it was intended. If you are not using it the way it was meant to be used, you are not going to reap the benefits of what the software really are.

Nachteile:

My least favorite piece of the software are the reports/report layouts. It takes a lot of practice, use and analytical thinking to piece together the reports you need into a format that is most useful for you. It is rare that one report will provide the information needed but rather a combination/review of two or more reports to get to the data you really want...such as retention. That being said, I do believe Applied has helped eliminate the reporting frustration through their Applied Analytics tool.

Douglas
Account Executive in USA
Versicherung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best of the Available Agency Management Systems

3,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Over all I think EPIC s ok, but it clearly does not live up to its name as being "EPIC"
Personally I think that Vision did many things better then EPIC, specifically when it comes to search ability of attachments.

Vorteile:

I like how EPIC has built upon its predecessors TAM, Applied and Vision so that some of your past experience on their older systems can be applied to the new system. Attachments and emails are very easy to add to the system to be stored.

Nachteile:

Many features in EPIC are worse than they were in previous versions. 1 - Attachment Folders were much better in Vision then Epic. Easier to find files than it is now 2 - canceling a policy in Epic does not change the expiration date on the policy in Epic as it historically did in Vision. 3- The attachment sorting and search function is worse now then in Vision. 4 - Many functions within policy acords such as import and export are not accessible from some screens that they should be accessible. 5 - System still lacks any real visual way for tracking in process items in ways that are popular with software and program developers. 6- System lacks the ability to easily store underwriter contacts information on a global level 7- Sending emails from within Epic lack most of the functionality within Outlook including signatures.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

One of the best in the industry

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

The program is very robust and a great CRM

Nachteile:

Some of the initial set up and running of reports

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Complicated but efficient

4,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

We upgraded from Applied Vision and it is a much more modern program. Takes a solid year to learn the program effectively and is hard to teach new users because there are so many functions. Overall it is definitely an upgrade.

Nachteile:

Hard to learn and there are so many “activities” that I feel are unnecessary. Too many steps to go through to do a simple task.