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Was ist Availity?

Verwalte den Umsatzzyklus mit Tools, mit denen du im Voraus mehr erfassen und zugleich die Abrechnung und Erstattung optimieren kannst.

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Availity Software - 1

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Availity

Availity

3,8 (135)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
14
17
3,6 (135)
3,8 (135)
3,4 (135)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
128,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
369
12
4,3 (213)
4,3 (213)
4,4 (213)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

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Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
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Am besten bewertete Funktionen
Ambulanz-Management
Medizinische Abrechnung
Richtlinien Managemen-
TCPL
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über Availity

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,8
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
3,4
Funktionen
3,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
40%
4
30%
3
13%
2
4%
1
14%
Kaja
Kaja
Support Staff in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I use Availity to check claim and eligibility status for various insurances.

4,0 vor 7 Jahren

Kommentare: I give it "Extremely likely" to recommend this product to others because some insurance companies will only deal with you through Availity. You just have no other choice. If that were not the case, I would still give it a 7.

Vorteile:

I like that I have access to eligibility and claim status for multiple insurance companies in one place. Some of the companies even let you manage your prior auth/referrals through Availity.

Nachteile:

Sometimes Availity fights with me horribly. I would like to be able to use our billing NPI to check the status of claims for all insurance companies, but most require the provider's NPI and that is just more difficult. Also, a few of our newer provider's NPIs are not loaded so I can't check their claim status at all. That is frustrating because some insurance companies won't give you claim status over the phone.

Rebekah
Rebekah
Sales Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for looking up anyone's insurance

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It allows us to get insurance information for our patients pretty seamlessly and makes it super easy!

Vorteile:

What I like most about this software is that you are able to look up insurance for anyone. It gives you details that you need for the service that you are providing without having to always call the insurance themselves to get the information you need.

Nachteile:

What I like least about this product is that if you are looking for specific details about a service sometimes it does not give you what you need. Also, it tends to time out as well as have maintenance issues every now and then.

Irina
Director in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Nothing but a nightmare!

1,0 letztes Jahr

Kommentare: SUPER DIFFICULT to get any useful information that you need regarding claims or claim status.

Vorteile:

If the EOB shows up, it's fairly easy to use. IF!! being the operative word. Also entering a claim through Availity is fairly simple, but it'll do you little good because you won't be able to find it after

Nachteile:

Ability to locate claims that you entered. Ability to verify patient's benefits

Ann
Ann
CEO And Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great way to check insurance benefits and claims services

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: It is a delight to have this option rather than calling in and having to wait on hold for a quick question.

Vorteile:

I am able to access Availity and find out the status of claims or check eligibility without having to go through the steps of calling in and waiting on hold. This saves so much time on a daily basis.

Nachteile:

I can't look up a client by name and birth date without the insurance number. This can pose a problem if numbers were inverted. This is a small problem that is usually solved by bringing up the insurance card and double checking.

Keytiana
Keytiana
Office Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzel- & Familiendienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A wonderful resource

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

I really appreciate Availity. Running a practice, it made life so much easier. Before we had to confirm client’s Insurance, worry about collections, remember to update insurance info with expiration dates and more when we used an older software. Availity cuts all of that out and allows you way more time to do other things instead of worry about every single detail about charging for sessions. Their customer service is also so great. We could contact them anytime and they would respond very quickly.

Nachteile:

They’re slightly expensive and take it out of the payments made to you so if you aren’t taking in a lot of money, it may not be your best bet.