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Was ist Availity?

Verwalte den Umsatzzyklus mit Tools, mit denen du im Voraus mehr erfassen und zugleich die Abrechnung und Erstattung optimieren kannst.

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Availity

Availity

3,8 (128)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
14
17
3,7 (128)
3,9 (128)
3,5 (128)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
73
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4,9 (37)
4,8 (37)
4,9 (37)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

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Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Health Cloud
Am besten bewertete Funktionen
HIPAA konform
Patienten-Terminplanung
Terminverwaltung
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Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Kalender-Synchronisierung
Online-Buchung
Smartsheet
Am besten bewertete Funktionen
Formularerstellung und -design
Projekt-Nachverfolgung
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Caspio
Am besten bewertete Funktionen
Datenmigration
Projektplanung/Terminierung
Workflow-Management
MedeilPlus
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
TimeTap
Am besten bewertete Funktionen
Kalender-Synchronisierung
Kalenderverwaltung
Online-Buchung

Bewertungen über Availity

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
3,8
Benutzerfreundlichkeit
3,7
Kundenservice
3,5
Funktionen
3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
41%
4
30%
3
13%
2
4%
1
13%
Rebekah
Rebekah
Sales Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for looking up anyone's insurance

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It allows us to get insurance information for our patients pretty seamlessly and makes it super easy!

Vorteile:

What I like most about this software is that you are able to look up insurance for anyone. It gives you details that you need for the service that you are providing without having to always call the insurance themselves to get the information you need.

Nachteile:

What I like least about this product is that if you are looking for specific details about a service sometimes it does not give you what you need. Also, it tends to time out as well as have maintenance issues every now and then.

Kaja
Kaja
Support Staff in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I use Availity to check claim and eligibility status for various insurances.

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: I give it "Extremely likely" to recommend this product to others because some insurance companies will only deal with you through Availity. You just have no other choice. If that were not the case, I would still give it a 7.

Vorteile:

I like that I have access to eligibility and claim status for multiple insurance companies in one place. Some of the companies even let you manage your prior auth/referrals through Availity.

Nachteile:

Sometimes Availity fights with me horribly. I would like to be able to use our billing NPI to check the status of claims for all insurance companies, but most require the provider's NPI and that is just more difficult. Also, a few of our newer provider's NPIs are not loaded so I can't check their claim status at all. That is frustrating because some insurance companies won't give you claim status over the phone.

Quyen
Analyst in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Availity= problems

1,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Awful! It is an awful site that does not try to do customer service or fix their problem. They try to close your tickets before it is resolved and when you tell them there is an issue. They tell you there is no issue.For instance, trying file a dispute on a claim and there is no Dispute option. I get this a lot and they tell me "there is no problem... You can file dispute...It has been resolved..." I still have the same problem after they say these things.

Vorteile:

You can go to Eligibility to claims...most of the time.

Nachteile:

There is a long list. A lot of times you cannot pick options like the secured message, disputes, etc. on claims. Then when you try contact their support team/customer service.They do not try to help you resolve your issues and they close your tickets before it is even solved. I spent over a week trying to explain to them things like your portal supposed to shows claims and Assurance (the support says it was Assurance issue) is where we send claims electronically. They have nothing to do with denials or claims that has been denied. I will stop here because I run into at least 2 or 3 issues a day for Availity.

Raees
Raees
Medical Biller in Pakistan
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Patient Insurance benefits coverage verification is too easy

4,0 letztes Jahr

Kommentare: We are using this to know patients benefit coverage details and in every state big insurance companies benefit details found under one account it’s good and time saving thing best thing you get correct HMO or PPO details with this you can reduce your denials volume if you submit your claim after verification to correct vendors happy with this services

Vorteile:

We are using this to know benefits of patients coverage every time you know correct benefits details to know what is cover under patient current benefits plan

Nachteile:

Some time insurance request a medical records to review a per payment review in this part and filling appeal through portal you are facing some extra time need to improve more

Ann
Ann
CEO And Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A great way to check insurance benefits and claims services

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: It is a delight to have this option rather than calling in and having to wait on hold for a quick question.

Vorteile:

I am able to access Availity and find out the status of claims or check eligibility without having to go through the steps of calling in and waiting on hold. This saves so much time on a daily basis.

Nachteile:

I can't look up a client by name and birth date without the insurance number. This can pose a problem if numbers were inverted. This is a small problem that is usually solved by bringing up the insurance card and double checking.