Was ist Availity?

Verwalte den Umsatzzyklus mit Tools, mit denen du im Voraus mehr erfassen und zugleich die Abrechnung und Erstattung optimieren kannst.

Wer verwendet Availity?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Wo kann Availity bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Availity
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Availity
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Availity – Videos und Bilder

%{screenshots_count} weiteren anzeigen

Kosten ähnlicher Produkte wie Availity vergleichen

Availity

N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
300,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
250,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen

Availity Funktionen

  • Ambulanz-Management
  • Arzt-Management
  • Medizinische Abrechnung
  • Reklamationsabwicklung
  • Stationäres Patientenmanagement
  • Verwaltung von Patientenakten

Alternativen für Availity

Med2x is a hospital management software with multiple modules such as laboratory management, pharmacy, blood bank, and more.
Dein Unternehmen wird mit der Terminplanungslösung, die für kleine Unternehmen (inkl. SMS) 100 % kostenlos ist, auf die volle Kapazität gebracht. Erfahre mehr über 10to8
Smartsheet ist eine Plattform für die Ausführung von Online-Arbeiten, mit der Unternehmen jeder Größe ihre Arbeit planen, verwalten, automatisieren und Berichte erstellen können. Erfahre mehr über Smartsheet
Caspio ist eine Low-Code-Plattform zur Erstellung von Online-Datenbankanwendungen ohne Programmierung. Erfahre mehr über Caspio
Entwirf webbasierte Datenbankanwendungen oder verwende vordefinierte Lösungen zum Zusammenstellen, Freigeben und Verwalten von geschäftskritischen Informationen. Erfahre mehr über TeamDesk
Hospital Management system with healthcare standards, modern E-Claim and patient engagement in one platform.
Compucare brings together all of your healthcare information and applications into one central solution
MedeilPlus ist ein anerkanntes, erfolgreiches Verwaltungssystem für Kliniken und medizinische Praxen. Es handelt sich dabei um eine Komplettlösung.
Webbasiertes modulares Krankenhausmanagementsystem, das finanzielle, operative und klinische Anforderungen von Gesundheitsdienstleistern abdeckt.
Krankenhausmanagementsystem, das medizinisches Praxismanagement für Hausärzte, Dermatologen, Augenärzte usw. bereitstellt.
CureGenX covering Reception, OPD, IPD, Billing, Insurance, Pharmacy, Laboratory, Radiology, Accounting, Expense Manager, HR, and more.
Umfassende Lösung für alle Stand-alone-Module in Krankenhausmanagement und Arztpraxismanagement.
EPM/EHR/HIS software that supports the administrative needs of the healthcare professional in a clinic, hospital, or FQHC.

Bewertungen über Availity

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
3,7
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
44%
4
33%
3
13%
2
3%
1
8%
Rebekah
Rebekah
Sales Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Perfect for looking up anyone's insurance

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It allows us to get insurance information for our patients pretty seamlessly and makes it super easy!

Vorteile:

What I like most about this software is that you are able to look up insurance for anyone. It gives you details that you need for the service that you are providing without having to always call the insurance themselves to get the information you need.

Nachteile:

What I like least about this product is that if you are looking for specific details about a service sometimes it does not give you what you need. Also, it tends to time out as well as have maintenance issues every now and then.

Beverly
Patient Education in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medizinische Praxis, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Super Helpful and a Great Time Saver!

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Availity is a super helpful tool that saves you from having to deal directly with patient's insurance companies. It's a big time saver!

Vorteile:

Availity was used in my previous office to check medical insurance benefits for our patients. When I first started there my job was to call the insurance companies directly and check to see what fertility benefits the patients had. This was a complete nightmare and sometimes I would be on the phone for a couple of hours checking benefits for one patients...and sometimes I never got the info I needed. It was SO time consuming and frustrating. When Availity came along - it allowed me to check their benefits in a matter of seconds. A few insurance companies are not on Availity - so occasionally you still have to call.

Nachteile:

Availity customer service do not seem to be very helpful when you need to call directly. I also somehow ended up calling a different department at Availity and could never get transferred top the area that I needed. I just stopped calling Availity. If I needed info and had to call - I just called the Insurance company directly instead.

Verifizierter Rezensent
Assistant Manger in Pakistan
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Verification is too easy

4,0 letzte Woche Neu

Kommentare: We are doing medical billing work and with this portal we are able to check insurance benefits before to confirmation of patients appointment

Vorteile:

Easy to use and user friendly interface

Nachteile:

Need to add more plan under one umbrella

Quyen
Analyst in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Availity= problems

1,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Awful! It is an awful site that does not try to do customer service or fix their problem. They try to close your tickets before it is resolved and when you tell them there is an issue. They tell you there is no issue.For instance, trying file a dispute on a claim and there is no Dispute option. I get this a lot and they tell me "there is no problem... You can file dispute...It has been resolved..." I still have the same problem after they say these things.

Vorteile:

You can go to Eligibility to claims...most of the time.

Nachteile:

There is a long list. A lot of times you cannot pick options like the secured message, disputes, etc. on claims. Then when you try contact their support team/customer service.They do not try to help you resolve your issues and they close your tickets before it is even solved. I spent over a week trying to explain to them things like your portal supposed to shows claims and Assurance (the support says it was Assurance issue) is where we send claims electronically. They have nothing to do with denials or claims that has been denied. I will stop here because I run into at least 2 or 3 issues a day for Availity.

Amy
Insurance Verification Rep in USA
Medizinische Praxis, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Why change something good?

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: I used to love Availity and it's amazing ease of use and the complete information it provided. Not any more. I get that changes come with a learning curve - what I don't get is why this change comes with such inconvenience for end users.

Vorteile:

Until this Monday I really enjoyed using Availity for the eligibility and benefit look up I spend my day doing.

Nachteile:

The changes that were made to search eligibility and benefits have created, what used to be a very convenient process, a totally inconvenient task. I'm not understanding why I have to continually re-enter information with each search I do (ie: type of Benefit/Service type - provider NPI - place of service). That info went in once and stayed in with the previous version. It also doesn't list the history of all searches in one place. Anthem seems to have stayed as it was but all other companies are suffering the update. Which is also much harder to navigate.