ISI Enterprise

ISI Enterprise

von Insurance Systems

Wer verwendet ISI Enterprise?

Eine cloudbasierte Lösung für die Verwaltung von Policen vor Ort, die Unternehmen jeder Größe bei der Verwaltung, Abrechnung, Rückversicherung mit Agenten-/Maklerportal und Dokumentenmanagement unterstützt.

Was ist ISI Enterprise?

ISI Enterprise ist eine umfassende Lösung für den Betrieb deiner Sach- und Unfallversicherungsgesellschaft und eine erstklassige Vertragsverwaltungssuite für Sach- und Unfallversicherungsunternehmen. ISI Enterprise kombiniert moderne browserbasierte Technologie mit Funktionen, die in keiner anderen Lösung zu finden sind, und umfasst die Bereiche Vertragsverwaltung, Produktentwicklung, Schadenbearbeitung, Fakturierung, Buchhaltung, Rückversicherung, CRM, Agenten-/Maklerportal und unterstützende Subsysteme wie Wissens-/Dokumentenmanagement, Scannen und Serienbriefe.

ISI Enterprise – Details

Insurance Systems

http://www.insurancesystems.com

Gegründet 1997

ISI Enterprise – Preisübersicht

ISI Enterprise bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für ISI Enterprise findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

ISI Enterprise Funktionen

Software für Schaden- und Unfallversicherer
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Marketing-Automatisierung
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
For Lebensversicherungen
Für Gesundheit / Krankenversicherung
Für Personenversicherungen
Für Unfallversicherungen
Gewerbliche Linien
Kundenportal
Lieferanten-Upload
Makler- / Agenten-Portal
Mehrere Staaten (USA)
Mehrfache Leitungsbewertung
Vergleichende Einstufung der Versicherungen
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kontaktmanagement
Leben & Gesundheit
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Schaden- und Unfallversicherung
Versicherungseinstufung
Verwaltung von Versicherungspolicen
Angebote / Schätzungen
Ansprüche nachverfolgen
Erneuerungs-Management
Nachverfolgung von Stornierungen
Richtlinien-Vergabe
Richtlinienbearbeitung
Richtlinienerstellung
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Wertungsmaschine
Wiederanstellung nachverfolgen

ISI Enterprise – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 12 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
4.8/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Sage D.
Project Manager
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.6.2017

"The implementation and support teams are superlative. "

Kommentare: The Enterprise software solution allows us to have one, fully-integrated system. Before using this product, we had multiple systems to handle underwriting, claims, accounting, and billing. Now, this is the only system we use. The team at ISI integrated two separate software products into Enterprise which significantly decreased administrative work.

Vorteile: The Enterprise software solution offers a full range of modules to conduct every business need for underwriting and issuing policies, handling claims, and reinsurance reporting. Their reporting tool is dynamic and allows for a range of information to be queried and displayed in an easy to read format.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.6.2017
Darlene T.
Business Architect
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2017

"It is good in many ways, especially for simple, non-program policies. "

Kommentare: Effective policy management system which handles our reinsurance needs adequately.

Vorteile: Customer Support is great. The ISI team is prompt and efficient.
Reinsurance calculation works for at least 90% of our situations. Only complicated reinsurance situations require user manipulation.
We can do some internal configuration changes ourselves.
Once users have been trained, it is reasonably simple to use.

Nachteile: Enterprise is not intuitive for a new user in terms of adding new locations or items.
The user interface is clunky for maneuvering to locations, items, and coverages.
The inability to move windows is frustrating for users.
Slow response for large program policies is a frustration for users.
Certain changes which would seem to be easy drop-down option changes (e.g. in Activity Central) are base code changes which means a lot of work to change it.
The release management for large changes is complicated (e.g. merging feature branch to QA, then we must regression test after the merge).
OOSE transactions are challenging for our large programs in particular.
I receive feedback from users that searching is confusing. The problem is that when people search for client number in a policy number field, the (interim) policy number that was generated when a new policy was set up is also return. This is confusing because the client number is not the same as the system generated new business policy number. Although I understand why it happens, the users don't and they think there is a bug in the search function. It would be good to come up with a solution for this.
Naming of rating and rule tables is inconsistent.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.5.2017
Jennifer W.
VP Finance
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017

"We've experienced meaningful improvements in processing efficiencies."

Vorteile: I like the functionality of the software - if there is something I require, ISI has probably thought of it. If they have not thought about it, they are receptive to new ideas.

Nachteile: The current user interface is not great but that's getting an update this year! Otherwise, everything is falling into place. Base reports would be my next 'room for improvement' area.

Antwort des Softwareanbieters

von Insurance Systems an 16.6.2017

Jennifer,

We appreciate your feedback. We are excited to begin rolling out our new user interface later this year. Regarding reports, we will be releasing a new business intelligence tool to provide you with more advanced reporting capabilities.

Best,
ISI

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017
Cindy A.
Associate Vice President, Marketing
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017

"Tickets tend to remain outstanding for long periods of time"

Kommentare: Broker Module

Vorteile: the new system implementation has brought about many efficiencies for all departments and we continue to realize more efficiencies as we continue to use the system and expand our development opportunities with ISI.

Nachteile: as with any new system implementation, there have been some ups and downs but overall the downside of development and implementation have not been critical. The benefits of the new operating system far outweigh any of the issues that we incurred during development and implementation.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017
Val P.
AVP Underwriting
Versicherung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017

"Easy to use - not using to it's full capacity yet "

Kommentare: Commercial packages - automated
Letters automatically generated
Less room for errors with more controls in place
Activity Central - we are not using it to its potential - but will gain even more efficiency once we use it fully

Vorteile: Many increased efficiencies - fully integrated - more data captured - more user controls to prevent errors

Nachteile: Out of Sequence endorsements not working correctly yet - Reports not working correctly - Processing time for searches on large policies - comparability issues with different search engines

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2017