NAVRISK VISION

NAVRISK VISION

von DAVID

Wer verwendet NAVRISK VISION?

Das Fachwissen bezieht sich auf Versicherungs- und Risikomanagement-Softwarelösungen für Risikopools von öffentlichen Unternehmen, Drittanbieteradministratoren (TPAs) und selbstversicherten Unternehmen.

Was ist NAVRISK VISION?

NAVRISK VISION ist ein umfassendes Verwaltungstool für allgemeine Haftung, Haftung für die medizinische Praxis und Entschädigungsansprüche für Arbeitnehmer mit zusätzlichen Lösungen für Analyse, RMIS, Policenausgabe, Sicherheit und Immobilienbewertung. Die Software bedient Kundschaft auf dem alternativen Risikomarkt, einschließlich Selbstversicherte, öffentliche Risikopools, Versicherungsmakleragenturen und Drittanbieteradministratoren (TPAs).

NAVRISK VISION – Details

DAVID

http://www.davidcorp.com

Gegründet 1984

NAVRISK VISION – Kostenübersicht

NAVRISK VISION bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von NAVRISK VISION ist ab 40.000,00 $ verfügbar.

Startpreis

40.000,00 $

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

NAVRISK VISION Funktionen

Policy Management Software
Audit Trails
Berichterstattung / Analyse
Bescheinigung
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Richtlinien-Metadaten-Management
Richtlinien-Schulung
Richtlinienbibliothek
Richtlinienerstellung
Versionskontrolle
Workflow-Management
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Betriebsrisiko-Management
Compliance Management
Corrective and Preventive Action (CAPA)
Geschäftsprozess-Steuerung
IT-Risikomanagement
Internes Kontrollmanagement
Management by Exception
Mobiler Zugriff
Prädiktive Analytik
Reaktions-Management
Rechtliches Risikomanagement
Reputationsrisikomanagement
Risikobewertung
Wirtschaftsprüfung
Compliance Management
Elektronische Ansprüche
Fall-Management
Formularverwaltung
Kundenmanagement
Nachverfolgung der Anspruchsresolution
Nachverfolgung von Eigenbeteiligung & Selbstbehalt
Papierbasierte Ansprüche
Sachverständigen-Management
Verwaltung der Zahlenden
Öffentliche Verwaltung
Angebote / Schätzungen
Ansprüche nachverfolgen
Erneuerungs-Management
Nachverfolgung von Stornierungen
Richtlinien-Vergabe
Richtlinienbearbeitung
Richtlinienerstellung
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Wertungsmaschine
Wiederanstellung nachverfolgen

NAVRISK VISION – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 14 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,2/5
Benutzerfreundlichkeit
2,9/5
Kundenservice
3,6/5
Funktionen
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
2,9/5
Paul L.
Risk Analyst
Staatsverwaltung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2017

"We were an early adopter of NavRisk and have been pleased since the roll out."

Vorteile: Ease of accessibility even from the field. We can access it when we are at meetings with out laptops with no need for a special connection. I love that I can even access it from my iPhone.

Nachteile: The document generation via letters in the system. The old silver light version was not that great and the newer version it replaced is even worse.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.11.2017
Denise R.
Underwriting Assistant
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2017

"I process changes to the policies and issue certificates of insurance"

Kommentare: Better layout of information and user friendly in some items (looking up particular vehicles, properties, finding a member).

Vorteile: I like the overall layout of the screens-easy to read and quick to look up items such as particular vehicles and properties by typing a few letters.

Nachteile: too many tabs to go through for looking at a particular item and more steps in processing work and the process to do certificates is not user friendly as I am unable to revise a certificate holder name (I have to add a new item to the list of certificate holders).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2017
Pattijo S.
Work Comp Coordinator
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2017

"Disappointing. Web based program not as functional as we had hoped. Renaissance was better."

Kommentare: Web based software allows us to work claims when we're traveling.

Vorteile: Having web-based software is ideal for traveling. The EDI reporting works efficiently most of the time which is critical since electronic reporting is required of insurers in MT. The response time is consistently good. This was a concern when we began looking at webbased software. Creating trouble tickets is easy. We periodically get emails requesting our opinion and we're asked if we have any concerns. If we had more time we would take more advantage of support when its offered. The annual contract service fee is reasonable.

Nachteile: SAP Reporting has been the biggest problem. Running reports is slow. The formatting /shading of the reports uses too much paper and ink. The drop-downs default to oldest dates. This is particularly a problem in medical review. The MT fee schedule is updated annually. When we enter CPT code, system defaults to the oldest fee schedule. We have to scroll down to select the newest fee schedule amounts. Unecessarily time consuming. Default needs to be changed to grab the newest date. It's baffling to us that this hasn't been fixed. It doesn't seem we are the only insurer that this affects.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.12.2017
Cassandra O.
Workers Comp Coordinator, DrugFree Workplace Coordinator, Travel Coordinator
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2017

"Has everything we need and great customer service"

Vorteile: The value and the customer service, it has everything we need for claim's software. The company is very friendly as well.

Nachteile: Hard to use, can have some issues when inputting data. Not user-friendly. I have to write down a lot of the step by step directions.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2017
Ryan C.
HR Program Specialist
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2017

"NAVRISK is a huge upgrade from the previous Renaissance software"

Vorteile: The ability to customize your fields is the most useful tool. For example, there is a ton of information that you can run a search on, some of which, because we are a self-insured municipality, we don't need. The ability to remove some of those fields from my usual view is very useful so that my normal view isn't cluttered. But if I ever need the other fields, getting them back is as simple as a few clicks of the mouse.

Nachteile: The inability to see all of the various fields in some of the views. For example, when looking at payment screens, unlike in Renaissance, a lot of information is found off the screen, requiring you to scroll right to see everything. It just takes some getting used to. There is a lot more information to see using Nav, but having to scroll to access it all takes some getting used to.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2017