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Was ist Workday HCM?

Workday HCM ist eine einzige cloudbasierte Lösung für die Planung, Analyse und Ausführung von Mitarbeitern. Unsere Lösung wird von vielen Fortune 500 Unternehmen verwendet, um agil und effizient zu arbeiten und sich auf alles vorzubereiten, was als nächstes kommt. Im Gegensatz zu starren HR-Systemen oder Punktlösungen liefert nur Workday die kompetenzbasierte HCM-Grundlage und arbeitet kontinuierlich an Innovationen, um den Kundenerfolg zu ermöglichen.

Wer verwendet Workday HCM?

Workday HCM wurde entwickelt, um CHROs von Unternehmen aller Größen und Branchen dabei zu unterstützen, die Mitarbeiterpraktiken ihres Unternehmens in der sich schnell verändernden HR-Welt zu leiten.

Workday HCM Software - 1
Workday HCM Software - 2
Workday HCM Software - 3
Workday HCM Software - 4
Workday HCM Software - 5

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Workday HCM

Workday HCM

4,4 (1.333)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
135
1
4,2 (1.333)
4,3 (1.333)
4,3 (1.333)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
347
13
3,8 (1.451)
3,8 (1.451)
3,7 (1.451)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Workday HCM

Factorial
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
Mitarbeiter-Datenbank
NetSuite
Am besten bewertete Funktionen
Duplizierte Zahlungswarnung
Elektronische Zahlungen
Scheckausstellung
monday.com
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Mitarbeitermanagement
Vorlagen
niikiis
Am besten bewertete Funktionen
Mitarbeitereinsatzplanung
Online-Zeiterfassung
Online-Zeiterfassung
Gusto
Am besten bewertete Funktionen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
W-2 Vorbereitung
Überweisung
ELMO Software
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Management von Performance-Auswertungen
Trainingsverwaltung
HRworks
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Spesenabrechnungen
Happay
Am besten bewertete Funktionen
Belegmanagement
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Kostenverfolgung
JD Edwards EnterpriseOne
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Hauptbuch
Inventarverwaltung

Bewertungen über Workday HCM

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
57%
4
33%
3
8%
2
2%
1
1%
John
John
Financial Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best HR tool a company can use

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

My favorite aspect of Workday is the User Interface. The software is very easy to navigate for any user, and requires almost no training. I also love the personnel reports I can pull through Workday with our HRIS specialist.

Nachteile:

The Workday implementation took a long time. It took months before the Workday team could implement this software for us to go live.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Easy to inspect, edit and access payroll information

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Excellent human resource management is made possible by Workday's integrated platform. Insights and statistics regarding employee preferences are provided, allowing for more informed decision making.

Vorteile:

Workday is flexible software that facilitates many different aspects of human resource management. Workday HCM has user-friendly data analytics. By collecting and analyzing this data, we may gain useful understanding and improve our approaches to workforce management.

Nachteile:

Workday does not offer a lot of room for user input. It also has trouble merging with other programs on occasion. In addition, there are sometimes technical difficulties. I think the user interface could use some work.

Lucy
President of Sales in USA
Kosmetik, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I can't ask for more when handling payroll.This tool is smart.

4,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: Workday HCM has promoted productivity and general growth through great intelligence and dedication from the customer service. It is a must have tool.

Vorteile:

In simple terms, Workday HCM is more than enough for me. I have enjoyed it's flexibility in usage, customization, integration and implementation too. There is reliable content out of its analytics. Automation is a great way to save time and improve productivity and accuracy. Workday HCM is an empowering tool.

Nachteile:

None. I honestly find no cons for Workday HCM. It is working well for us.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Half-Baked Cake

2,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I've used the Recruiting module for three years now, I can't help but wonder if the development team has involved an experienced recruiter when developing the module. I honestly don't think that Workday is ready to roll out to the market. If you are the decision maker consider buying this application, you really should include your recruiters' opinions.

Vorteile:

The look and layout of the worklets are the only things I can praise about.

Nachteile:

The business processes are too disconnected to count. The security level is so high up that a small change requires the product admin. (or whoever has the security level) to configure it at the backend. Pre-screening questionnaires must be pre-defined and pre-populated in the system - you can’t adjust the questions according to the requirements of each job at the time of Job Requisition creation. Trying to find a Job Requisition associated with a Position requires the skills of Sherlock Holmes. Recruiter receives many useless notifications and hiring managers receive many emails to a point of hysteria. Workday refreshes itself so frequently that recruiter can never leave their My Recruiting Jobs report on the screen longer than half-an-hour. Moreover, as soon as you click on any link on the My Recruiting Jobs report, any sorting/filtering will be lost. Customizing the columns of the Candidate Grid does not mean you can export it to Excel the same way you’ve arranged the columns. You can’t write comments as you read the resumes in the Candidate Grid - you have to go to individual application and write in the Activity Stream. Hiring managers can’t select and move multiple candidates at the Candidate Grid - can only move 1. You can’t use simple AND/OR with the filter feature at the Candidate Grid – can only search 1 word. When you search a specific name (i.e., Patel) in the Search Box, it spit out a list of names with no particular order; importantly, no filtering tools.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Philanthropie, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Strongest HCM we were able to identify

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Very satisfied with Workday as a tool, we have recently conducted an internal assessment of how satisfied we are with the tool and it has highlighted very few areas where the tool is not meeting our needs. We see the tool as a long term solution for our organisation.

Vorteile:

All requirements in one place, and more. Meaning we were able to centralise and transform (in an agile way) our HR processes as we implemented. Alerts allow for end users to engage and be engaged with using a sensible approach. All data in one place allows for reporting and budgeting to be easy.

Nachteile:

Implementation was sticky for us. We had a number of requirements which we thought were typical however had to create significant work-arounds in order to meet our needs. This was resource heavy from our perspective and elongated the implementation (we used an implementation partner and not Workday FYI)