Was ist Function Point?

All-in-one-Projektmanagement-Software für Agenturen, Designstudios und interne Marketingabteilungen, die ihr Geschäft optimieren möchten. Die Software kombiniert Projektmanagement-, QuickBooks-Integrations-, Zeiterfassungs-, CRM-, Finanz- und Geschäftsberichterstattungstools in einem cloudbasierten System. Diese Lösung hilft Unternehmen, ihre Produktivität und Rentabilität zu verbessern, indem sie Prozesse rationalisiert, die Zusammenarbeit vereinfacht, Informationen zentralisiert und Geschäftsdaten in Echtzeit bereitstellt.

Wer verwendet Function Point?

Speziell entwickelt für Werbeagenturen, Designstudios, interaktive Designagenturen und interne Marketingabteilungen, die ihr Geschäft optimieren möchten.

Function Point – Details

Function Point Productivity Software

1997 gegründet

Function Point – Videos und Bilder

Videos zu Function Point
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Function Point Software - 2 - Vorschau
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Function Point – Details

Function Point Productivity Software

1997 gegründet

Kosten ähnlicher Produkte wie Function Point vergleichen

Startpreis

37,00 $/Monat
38,00 $/Monat
9,80 $/Monat
13,49 $/Monat

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

Function Point – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Function Point

  • @mentions
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildbibliothek
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketingkalender
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Termin-Fristenmanagement
  • Versionskontrolle
  • Video-Unterstützung
  • Werbemanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Creative Management Software Liste

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Cross Channel Attribution
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Display Ad Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Dynamische Inhalte
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Personalisierung
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Retargeting-Anzeigen
  • Risikokarten
  • Suchen / filtern
  • Termin-Fristenmanagement
  • Verhaltensanalysen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige Display Advertising Tools Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Agile Methodiken
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Ideenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kommentare / Notizen
  • Kundenportal
  • Mehrere Projekte
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Ressourcenmanagement
  • Risikomanagement
  • Statusverfolgung
  • Tests / QA Management
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Projektmanagement Tools Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mitarbeitermanagement
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Verkaufspunkt POS
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Unternehmensführung Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Datei-Verwaltung
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Statusverfolgung
  • Termin-Fristenmanagement
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige Werbeagentur Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anpassbares Dashboard
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance-Verfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Grafischer Workflow Bearbeiter
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Mobiler Zugriff
  • No-Code
  • Prognosen
  • Projekt-Workflow
  • Projektzeiterfassung
  • Regelbasierter Workflow
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Suchen / filtern
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Siehe die vollständige Workflow Management Systeme Liste

Alternativen für Function Point

Mehr Alternativen zu Function Point

Erfahrungen mit Function Point

Alle 190 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,6
Funktionen
4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
91
4
76
3
21
2
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Nathan S.
Nathan S.
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Function Point is an essential part of our agency workflow forming the backbone of our process.

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

Depth of information and availability of data. The amount of information can be intimidating to a new user, but with experience, the ability to not simply keep track of projects, but to be able to monitor the health of your agency is essential. Function Point's robust reporting tools make that possible.

Nachteile:

Lack of ability to customize and support workflow options that are outside of established understandings within the system. Additional client portal functionality for example.

Antwort von Function Point Productivity Software

vor 4 Jahren

We appreciate you taking the time to share your thoughts with us, Nathan. We're so glad to hear how FP is helping monitor the health of Zipie!

Victoria F.
Director of Production in USA
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Our business is healthier and our employees are happier because of the things we can do and see now

5 vor 5 Monaten

Kommentare: When it comes to project and operational management, there are loads of options that talk a good game. However, the Function Point team is actually changing the game with how agencies and production companies can run their businesses successfully. Function Point set our business up for success in navigating a pandemic, remote work, and new sales structures. Changing our project management system to FP has been the single greatest immediate and long term benefit to our company's profitability. Our business is healthier and our employees are happier because of the things we can do and see now with the FP operating system. The sheer amount of usable, reliable and readable data that the Function Point platform can produce matched with the top notch customer experience and support makes the perfect software to support busy creative agencies.

Vorteile:

The ease of timetracking against specific jobs, service lines and tasks; financial and project/task management tracking in one platform; estimate creation within the system that has all the information transferred automatically when making it a job; the BI reporting with bar graphs and pivot grids.

Nachteile:

The lack of reviewing software; how difficult/how many extra steps it takes to move a task to a different assignee or different date; no seemless/single channel communication tab; no quick search functionality; it's not an easy system for account or project managers to keep tabs on mulitple projects/people at once.

Antwort von Function Point Productivity Software

vor 4 Monaten

Hi Victoria, Thank you for taking out the time to review Function Point. We really appreciate your feedback and are glad to hear that Function Point is helping your team become more productive (and happier) and providing long-term value to your clients. Nothing pleases us more than to learn that we've helped set up our partners for success! Thank you for your feedback regarding the FP system, specifically around collaboration. With releases such as Kanban view and Online Proofing this year, we are hoping to close those gaps. As always, please do not hesitate to reach out to your CSM in case you need help with understanding any of the system modules. Thank you once again! Best regards, Team FP

Jen M.
Business Operations Director in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The Function Point team is always responsive and available

3 vor 5 Jahren

Kommentare: Function Point has grown with us as we've grown as a company. Their support team is responsive when question arise, and I know that everyone from their account team to product development to support is available when I need them. Their interest in soliciting feedback and involving clients in their roadmap development is so welcome.

Vorteile:

Budgets, tasks, and schedules can all be connected and feed into each other, meaning less work for our team. Enter a timesheet entry and everyone knows the status of that task and how it has affected the overall budget immediately.

Nachteile:

I think most things are specific to how we do business. For example, we'd like more customization of contacts and companies so we can track details more specifically. Right now, we're maintaining two CRMs -- FP and Salesforce. It would be amazing to combine them. We'd like to be able to give clients more insight into their projects. We stopped pursuing the client portal because it looked outdated. Perhaps that's changed. But providing some way to share a real-time timeline / schedule with clients would be valuable to us. We'd also value a re-do of the Resource Planner / Scheduler that allowed us to look at forecasted work, landed business that's not yet actionable (draft tasks) and landed, actionable work. This would give us greater insight into what business we can commit to.

Antwort von Function Point Productivity Software

vor 5 Jahren

Hi Jen - thank you for taking the time to share your thoughts here. We truly appreciate your continued support of Function Point and your suggestions for how we can make the system better for you. Please feel free to reach out if you ever have other suggestions. We're always ready to listen.

Darla B.
Darla B.
Senior Project and Content Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Not the most "functional" project management software but definitely keeps us organized

4 vor 3 Jahren

Vorteile:

The company pages in Function Point provide us with all the information we need because we're able to customize them to our needs. We can include the client information, but we also have team information so one page tells everyone who is involved with that client's projects. The customizable dashboard also allows each person to view things that they feel are important to them.

Nachteile:

I find Function Point to not be as "functional" as its name might suggest. It is often laggy when you click on links. Getting to pages that you want to be on takes many clicks instead of just one (for example, it seems strange to me that clicking on the name of a "schedule" within a company takes me to a jumbled list of tasks rather than the actual schedule page where I can see things laid out in order). There isn't a good calendar view that allows a person to drag and drop tasks (and since I manage our company's design calendar, it would be great if I could do this since it's basically like putting together a giant puzzle). The customization seems to have stopped with the "dashboard" type of views of the main page and schedule pages. If you want to view, for instance, the time allotted to people within the company for a day, you might visit the Work Planning View, which overall is a great view (shows tasks assigned and a total number of hours allotted to each person). The downside is it always only shows everyone in the company, which isn't ever what I need. Being able to choose who I see in this view (and others like it) would improve the functionality a lot. There are also too many different ways to view things. There are at least three different ways to see how many hours of work a person has scheduled for the day. There are a couple of different views for tasks within a certain project. It can be overwhelming.

Antwort von Function Point Productivity Software

vor 3 Jahren

Thanks for your feedback, Darla. Your Customer Success Manager will be following up with you on a couple items you mentioned. Keep an eye on your inbox!

Jamie F.
Accounts Payable Manager in USA
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FP is great for project-based workflows

5 vor 6 Monaten

Kommentare: Their onboarding and customer service people have been great. I love the check-ins that they do to see if FP can be more useful to our company. Any technical problem that I've had has been resolved in a speedy manner.

Vorteile:

We love it's ability to have over-arching projects that individual jobs are tied to. We have a lot of clients that give us a large PO to cover multiple things. We also like the ability of manage deferred payments / deposits in the system. I also like that the development team is listening to their users requests. There is a Submit and Idea button available, and users can view others ideas and give their input as well. Their Help Centre is fabulous, too, with videos, briefs, Crash Courses, Webinars, and a library of help topics.

Nachteile:

I feel the reporting features could be improved. They do have wonderful reports for getting granular data, but they don't have the particular information I am looking for in a report. Users do, however, have the ability to download data from reports to spreadsheets so data can be arranged in a report of their choosing.

Antwort von Function Point Productivity Software

vor 4 Monaten

Hi Jamie, Thank you for taking out the time to review Function Point. We really appreciate your feedback and are especially pleased to hear about your experience with our customer success team and help center. We're glad Function Point is helping your team get through their day and providing long-term value to your clients. Thank you for your feedback regarding FP reporting; please do not hesitate to reach out to your CSM who will be happy to walk you through the possibilities with custom reporting. Thank you once again! Best regards, Team FP