Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist OnBase?

OnBase Enterprise Content Management Software kombiniert integriertes Dokumentenmanagement, Business-Process-Management und Records-Management in einer einzigen Anwendung. Ob als gehostete oder ortsbasierte Lösung eingesetzt, OnBase ermöglicht Unternehmen die Automatisierung von Geschäftsprozessen und reduziert den Zeit- und Kostenaufwand für die Durchführung wichtiger Geschäftsfunktionen durch die Verwaltung und Kontrolle von Inhalten.

Wer verwendet OnBase?

OnBase bietet branchenspezifische Lösungen für Hochschulen, Versicherungen, Finanzdienstleistungen, Behörden, Anbieter im Gesundheitswesen und kommerzielle Unternehmen, bietet jedoch Lösungen in jeder Branche.

OnBase Software - 1
OnBase Software - 2
OnBase Software - 3
OnBase Software - 4
OnBase Software - 5

Du bist nicht sicher, ob OnBase das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

OnBase

OnBase

4,3 (75)
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
138
11
4,0 (75)
4,0 (75)
4,1 (75)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
0,01 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
34
14
4,1 (180)
4,2 (180)
4,1 (180)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu OnBase

M-Files
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
WorkflowMax
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kalenderverwaltung
Kundendatenbank
PACTA
Am besten bewertete Funktionen
Digitale Unterschrift
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Centralpoint
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Cortex
Am besten bewertete Funktionen
Bibliothek von Vermögenswerten
Suchen / filtern
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Caspio
Am besten bewertete Funktionen
Datenmigration
Projektplanung/Terminierung
Workflow-Management
Jotform
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Anpassbare Formulare
Anpassbare Fragen
AppBase DCM & BPM Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Kontaktmanagement
Workflow-Konfiguration
Quixy
Am besten bewertete Funktionen
Formularerstellung und -design
Für die No-Code-Entwicklung
Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Bewertungen über OnBase

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
51%
4
33%
3
13%
1
3%
Stephen
Stephen
Customer Service Representative in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Design, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

OnBase

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: My overall experience with OnBase has been excellent. I don't know what I would do without it as far as keeping me organized. I recommend this software to anyone that has countless PDFs they need to keep a record of and have the option of retrieving at any given moment.

Vorteile:

OnBase is excellent for keeping copies of all my client's purchase orders in one place. The layout is user friendly and very simple to use. I mainly use it to keep track of countless numbers of PDFs I have on file. Once imported in to OnBase, I am able to retrieve those files with a simple search. It's been a lifesaver for keeping me organized.

Nachteile:

The only issue I have with OnBase is a minor annoyance. When I am importing documents, I am not able to drag and drop multiple files at a time. If I have 10 files to import, then I have to do 10 separate imports for each. Other than that, I do not have any complaints.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best ECM software on the market with great workflow capability

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Drastically improved workflow processes and document management/retention.

Vorteile:

Best workflow engine I have ever seen, allows point and click configurable workflows with almost no need for custom scripting (though that is an option). The way it organizes document types is the best I have seen and has a LOT of capabilities for integrating with other line of business systems. The interface is very modern looking as long as you are using the desktop Unity Client or the Web based client. They also offer mobile applications that work very well.

Nachteile:

Though the scanning features are very good and getting better the forms recognition still isn't as good as most dedicated scanning applications. Also the cost of OnBase tends to be higher than many others but I do find that you get what you pay for.

Dedan
Marketing Manager in USA
Eventservice, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Why OnBase Is The Best

5,0 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

It handles digital signature well and has some leading workflow management features.

Nachteile:

It has some cool features and has not disappointed us.

Randy
Sr. Applications developer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

OnBase has gone downhill

1,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

all in one document and workflow management software, but the pros end there. OnBase 13 was great, OnBase 17 not so much

Nachteile:

we upgraded from OnBase 13 to OnBase 17 and let me tell you it is a disaster. OnBase 17 is slower substantially in every category. We are using a click once install, now it has to check the server every time you open, word, or excel, outlook or even OnBase itself for a new version, which sounds great, but this can take 30-45 seconds EVERYTIME you want to open a document. Switching from inbox to related items is very slow, 6-10 seconds, which doesn't seem like a lot, but over the course of a day where you do this 70 times, well you do the math for wasted productivity. And then there is the Random errors that constantly come up on a users system that has worked just fine for months, but there is no solution to that either. Hyland support is virtually non existent, their only solutions are run this software utility that they have. Nothing is ever resolved, they just keep "kicking the can down the road", or tell us to update to version 18. sorry after this disaster our next upgrade will be to something else. Our business users are screaming to go back to version 13.

Denny
Associate University Registrar in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Using OnBase in Higher Education

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Within the Registrar's Office, we utilize OnBase and it's ability to use OCR functionality to capture information from students' transcripts for input into our student information system. This alone eliminates dozens of hours of manual labor each week. On top of that, it is a reliable, quick, enterprise imaging solution.

Vorteile:

OnBase provides a feature-rich imaging solution that is beloved on our campus. In addition to being a solid imaging solution, OnBase features a powerful workflow engine that allows for easy automation of processes.

Nachteile:

Depending upon how it is being used, the number of options can be somewhat intimidating. However, once a user is briefed on how to utilize the system and its tools, this is no longer an issue.