OnBase

OnBase

von Hyland Software

Wer nutzt diese Software?

OnBase bietet branchenspezifische Lösungen für Hochschulen, Versicherungen, Finanzdienstleistungen, Behörden, Anbieter im Gesundheitswesen und kommerzielle Unternehmen, bietet jedoch Lösungen in jeder Branche.

Durchschnittliche Bewertung

52 Bewertungen
  • Gesamt 4.4/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4/5
  • Kundenservice 4.2/5
  • Funktionen 4.3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4/5

Produktinformationen

  • Startpreis 25.000,00 $/einmalig
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)

Angaben zum Hersteller

  • Hyland Software
  • http://www.onbase.com
  • Gegründet 1991

Über OnBase

OnBase Enterprise Content Management Software kombiniert integriertes Dokumentenmanagement, Business-Process-Management und Records-Management in einer einzigen Anwendung. Ob als gehostete oder ortsbasierte Lösung eingesetzt, OnBase ermöglicht Unternehmen die Automatisierung von Geschäftsprozessen und reduziert den Zeit- und Kostenaufwand für die Durchführung wichtiger Geschäftsfunktionen durch die Verwaltung und Kontrolle von Inhalten.

OnBase Funktionen

  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Dateitypumwandlung
  • Dateiwiederherstellung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Dokumentenarchivierung
  • Dokumentenaufbewahrung
  • Elektronische Unterschrift
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Digitales Vermögens-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Information Governance
  • Inhalts-Lifecycle-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Behandlungsplanung
  • Beurteilungs-Notizen
  • Eignungs-Überprüfung
  • Empfehlungs-Management
  • Falllisten-Management
  • HIPAA konform
  • Kalenderverwaltung
  • Kandidaten-Identifikation
  • Patientenakten
  • Patientenakten-Aufzeichnungen
  • Analytik
  • Compliance Management
  • Kanalmanagement
  • Kundenbindung
  • Leistungsmanagement
  • Risikomanagement
  • Spartenoptimierung
  • Absolventen-Management
  • Beurteilung-Management
  • Fakultät- / Personalmanagement
  • Fundraising-Management
  • Studenteb-Information / Aufzeichnungen
  • Studentenportal
  • Stundenplan-Management
  • Terminplanung
  • Verwaltung der finanziellen Hilfe
  • Wohnungsmanagement
  • Zulassungsmanagement
  • Anforderungsmanagement
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Datenaggregation und -veröffentlichung
  • Drag-and-Drop-Aufbau
  • Einsatz-Management
  • Integrationsmanagement
  • Iterationsverwaltung
  • KI-unterstützte Entwicklung
  • Kollaborative Entwicklung
  • Leistungsüberwachung
  • Visuelle Modellierung
  • Vorlagen
  • Web / Mobile App-Entwicklung
  • Workflow-Management
  • Ablaufmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Lizenzprüfung
  • Online-Applikationen
  • Privilegierung
  • Terminverwaltung
  • Zertifizierungs-Tracking
  • Datensynchronisation
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Genehmigungs-Management
  • Mobile Erfassung
  • Offline-Zugriff
  • Personalisierung
  • Suche
  • Versionskontrolle
  • Vorlagen
  • Bildvorverarbeitung
  • ID Scannen
  • In PDF umwandeln
  • Indizierung
  • Mehrere Ausgabeformate
  • Mehrsprachig
  • Metadaten-Extraktion
  • Stapelverarbeitung
  • Textbearbeitung
  • Zonenauswahltool
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Audit Trail
  • Ein- und Auschecken von Dokumenten
  • Für Konstruktionsdokumente
  • Kommentare / Notizen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Revisionsgeschichte
  • Versions-Rollback
  • Versionsvergleich
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Anpassbares Dashboard
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Compliance-Verfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Formularverwaltung
  • Grafischer Workflow Bearbeiter
  • Kalenderverwaltung
  • Mobiler Zugriff
  • No-Code
  • Workflow-Konfiguration
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Die hilfreichsten Reviews für OnBase

OnBase

Bewertet am 20.3.2019
Stephen B.
Customer Service Representative
Design, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My overall experience with OnBase has been excellent. I don't know what I would do without it as far as keeping me organized. I recommend this software to anyone that has countless PDFs they need to keep a record of and have the option of retrieving at any given moment.

Vorteile: OnBase is excellent for keeping copies of all my client's purchase orders in one place. The layout is user friendly and very simple to use. I mainly use it to keep track of countless numbers of PDFs I have on file. Once imported in to OnBase, I am able to retrieve those files with a simple search. It's been a lifesaver for keeping me organized.

Nachteile: The only issue I have with OnBase is a minor annoyance. When I am importing documents, I am not able to drag and drop multiple files at a time. If I have 10 files to import, then I have to do 10 separate imports for each. Other than that, I do not have any complaints.

OnBase

Bewertet am 11.12.2019
Lee M.
Program Coordinator
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: In addition to allowing our institution to securely store and safely access student records, the newest user interface and features are easier to use. I'm not sure if our institution purchased some upgraded features in OnBase or if it itself has had an upgrade and facelift, but it seems to be running faster and with the clearly labeled icon/tools using OnBase has only gotten easier. It's great!

Vorteile: I think OnBase's newer colorful web-based appearance and interface is a bug PLUS! The interface and functionality is much more user friendly and I love the ability to create my own Favorites so I can quickly jump to the specific user pages/information that I need and use most often.

Nachteile: Honestly there aren't really any negatives about OnBase that I can think of. I guess if I had to say anything negative it is that I have not had formal training in using OnBase and could learn more about its newer features (so user error or lack of learning more on my part). I'm using it right now and it's great...I usually only use a few features to perform the tasks I need to when searching for student records/documents and after clicking around to see what I might dislike about it I actually found another feature I love about it! - the Query History tool is super cool! To be able to see a list of my most recent searches is yet another feature I like about OnBase!

Great for Case Management

Bewertet am 26.8.2019
Verifizierter Rezensent
Unit Clerk - Oncology
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I would definitely think that OnBase would be a useful tool for any healthcare facility that needs to verify health insurance of patients or needs to make claims.

Vorteile: OnBase is a great and easy tool to use for patient case management. As someone who is often responsible for verifying the health insurance of patients, I need to create caseloads on OnBase. Through doing this, it is easy to manage and track the different steps of the insurance verification, insurance claims, and billing through OnBase. What I like the most about this software definitely has to be how it streamlines this process.

Nachteile: There is definitely a bit of a learning curve for those who are using this for the first time. I think that most tools used in medical settings tend to be somewhat complex to navigate around and this is no different.

OnBase has gone downhill

Bewertet am 25.7.2018
Randy Z.
Sr. Applications developer
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: all in one document and workflow management software, but the pros end there.
OnBase 13 was great, OnBase 17 not so much

Nachteile: we upgraded from OnBase 13 to OnBase 17 and let me tell you it is a disaster. OnBase 17 is slower substantially in every category. We are using a click once install, now it has to check the server every time you open, word, or excel, outlook or even OnBase itself for a new version, which sounds great, but this can take 30-45 seconds EVERYTIME you want to open a document. Switching from inbox to related items is very slow, 6-10 seconds, which doesn't seem like a lot, but over the course of a day where you do this 70 times, well you do the math for wasted productivity. And then there is the Random errors that constantly come up on a users system that has worked just fine for months, but there is no solution to that either. Hyland support is virtually non existent, their only solutions are run this software utility that they have. Nothing is ever resolved, they just keep "kicking the can down the road", or tell us to update to version 18. sorry after this disaster our next upgrade will be to something else. Our business users are screaming to go back to version 13.

User friendly

Bewertet am 17.9.2019
Amy G.
Agent
Versicherung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I use this as part of a carrier page to search for and retrieve documents, so far this have been great software. I like that the documents are all compartmentalized so you can search by the type of document.

Vorteile: This software is easy to use and fairly user friendly. I like that the software seems to be very literal.

Nachteile: Sometimes the software freezes up or give you the infamous 'circle of death' while it attempts to pull up the document - however this could be unrelated to the actual software and more of a computer issue.

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