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Was ist Asterisk?

Open Source-PBX-System, das eine vollständige Telekommunikationsplattform bietet.

Wer verwendet Asterisk?

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Asterisk Software - 1

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Asterisk

Asterisk

4,5 (43)
595,00 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
26
3
3,5 (43)
4,8 (43)
3,4 (43)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
19
Keine Integrationen gefunden
4,3 (83)
4,2 (83)
4,1 (83)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Asterisk

Avaya UCaaS
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Call-Center-Management
Chat / Messaging
Enghouse Contact Center
Am besten bewertete Funktionen
Anrufüberwachung
Automatische Anrufverteilung
Computer Telephony Integration
8x8 Work
Am besten bewertete Funktionen
Anrufer-ID
Mobiler Zugriff
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Cisco Unified Communications Manager
Am besten bewertete Funktionen
Anrufer-ID
Wechselseitige Audio & Video
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
3CX
Am besten bewertete Funktionen
Umleitung der Anrufe
VoIP-Verbindung
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Zadarma
Am besten bewertete Funktionen
Anrufverfolgung
Einkauf & Empfang
Fax-Management
Natterbox
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Computer Telephony Integration
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
RingEX
Am besten bewertete Funktionen
VoIP-Verbindung
Voice-Mail
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
Bestätigung / Erinnerungen
Kundendatenbank

Bewertungen über Asterisk

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
3,5
Kundenservice
3,4
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
58%
4
33%
3
7%
2
2%
Adolfo
Adolfo
System Administrator in El Salvador
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Asterisk as a telephony platform between branches of the institution and in applications

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Our experience using Asterisk has been very good since it has allowed us to interconnect the institution's branches via VoIP and it has also been possible to scale without problems. In addition to integrating with applications towards the end user

Vorteile:

Asterisk is a flexible VoIP platform that allows interaction with telephone systems within the institution nationwide, also allows integration with specific business applications

Nachteile:

The implementation can be a bit complicated because the server cards and the services of the telephony provider have to be compatible.

Stefano
Administrator in Italien
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Asterisk is the world wide best software at no cost PBX!

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: I use Asterisk since 20 years and it is absolutely the best sofwtare at no cost.

Vorteile:

It ha no cost, it is open standard, fully customzable. AGI Scripts help to add features to asterisk and it is very easy to connect it to other softwares.

Nachteile:

I like everything of Asterisk. It is really the best.

Emil
Head of IT in Kroatien
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good open source VOIP solution

3,0 vor 7 Jahren

Kommentare: If you want a good and free open source VOIP solution that you can manage in house, then Asterisk is a good choice. It can be easily installed (not upgraded however) and managed by IT system administrators. Is logic (queues, SIP opening and context for calling) is something that you will figure out quite quickly. You can even use multiple WAN ports and multiple SIP trunk operators with the same server so this is also an advantage. The biggest disadvantage is that if a new version comes out it is easier to do the fresh installation then rater to go and try to make an upgrade. Overall, as an open source system it is a great value for money.

Nathan
Network Infrastructure Manager in UK
Einzelhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Top Tier Phone System - Do Not Dismiss it!

5,0 vor 9 Monaten

Vorteile:

We use Asterisk in conjunction with FreePBX for our business phone solution, it's certainly no easy task to deploy or configure. The documentation available is vast however being an open source project you will run into a few issues dialling in your configuration to the best possible specification. Cost wise it's very cost effective and that's why I believe it's a top tier solution you should consider for any size of business. We have around 300 phones deployed with Asterisk / FreePBX and when comparing the costs against industry leading phone solutions we are saving tens of thousands of pounds per year. It's certainly not without it's faults but it's very feature rich and if you're willing to put in the hours and study you can develop your own applications or custom scripts to tailor the phone system to your businesses needs and whims.

Nachteile:

As mentioned the difficulty of deployment is quite high, not every IT engineer will have the skill set to just stand up this system it does take time and you will run into a few gremlins but certainly you'll not be doing yourself any justice by passing this up.

Tim
IT consultant in Kanada
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Asterisk is the standard as a free and open-source PBX but use packaged distributions

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: This is my go-to choice for larger deployments but a packaged version with extras and IT support staff are both necessary for successful deployments. For small organizations without trained Asterisk IT support staff, a hosted solution is better.

Vorteile:

The product has a very long history (20+ years). I was using it back in the early 2000s writing my own AEL scripts to write call flows. However, while it is full featured, it has no built-in GUI, either for admins or users. Using a package like FreePBX is essential for business deployments.

Nachteile:

No administration tools, no user interface, lack of commonly needed extensions like phone handset management and voicemail.