Was ist Invoicera?

An online invoice billing software which allows you to manage and track your invoicing data.

Wer verwendet Invoicera?

Cloud-based billing solution that helps small to midsize businesses manage invoices, permissions, workflow, payments, vendors, buyers and more with analytics, reports and subscriptions management.

Invoicera – Details

Invoicera

2008 gegründet

Invoicera – Details

Invoicera

2008 gegründet

Invoicera – Videos und Bilder

Videos zu Invoicera

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Startpreis

19,95 $/Monat
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
11,95 $/Monat

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Invoicera – Bereitstellung und Support

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Funktionen von Invoicera

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Audit Trail
  • Auftragsmanagement
  • Automatische Abrechnung
  • Belegmanagement
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CPA-Firmen
  • Compliance Management
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Einkommen & Bilanz
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Forderungen
  • Gemeinnützige Organisationen
  • Hauptbuch
  • Inventarverwaltung
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Spesenabrechnungen
  • Statusverfolgung
  • Steuermanagement
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für Regierung

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsportal
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Buchhaltung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Schätzung
  • Steuerrechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Timesheet Management
  • Umsatzsteuer-Management
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Rechnungsprogramme und Faktura-Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Audit Trail
  • Ausgabenanalyse
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Betrugserkennung
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • ERP
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Fahrtenbuch
  • Finanzanalyse
  • Firmenkarte
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontenabstimmung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kosten-Kontrolle
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenmanagement
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Prognosen
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Richtlinien Managemen-
  • Spesenabrechnungen
  • Timesheet Management
  • Upload mobiler Kaufbelege
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Währungsumrechnung
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Reisekostenabrechnung Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsfähige Positionen nachverfolgen
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Erstattungs-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Genehmigungs-Workflow
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Schätzung
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte

Siehe die vollständige Zeit- und Spesenabrechnung-Software Liste

Alternativen für Invoicera

Mehr Alternativen zu Invoicera

Erfahrungen mit Invoicera

Alle 6 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
4
4
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Raymond M.
Raymond M.
Landscaper in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

the best way to get paid on time

5 vor 3 Jahren

Kommentare: i get to see who has paid me and i use this software for free its time and money saving all around a good product

Vorteile:

this software helps me remember who owes me and who has paid me it organizes all my quotes and keeps my finances in order or i would be in trouble at tax time i have used it numerious times and it hasnt let me down yet

Nachteile:

getting everything filled out can be confusing and navigation is a bit tricky if your not used to these kinds of apps take it slow or you will mess your invoice up.

Ntombi N.
Intern in Südafrika
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

I was able to use Invoicera to grow my business, it helps with convenience.

4 vor 6 Monaten

Kommentare: I enjoy Imvoicera, it helps me look professional and takes away the admin of manually creating invoices

Vorteile:

The format of invoice structure, currency access and editing, pricing and invoice history

Nachteile:

How long emails from the software and communications about activity take.

Vernessa T.
Vernessa T.
Freelance Writer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Invoicera Cloud Invoicing and Billing Gets A Lot Right (And Now Has A Free Online Invoice Maker)

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Invoicera is a well-kept secret of online invoicing and billing apps. I wrote a lengthy review of the service over 5 years ago when it was still a babe in arms, but even then it was a well-muscled contender in the field. At that time, I had a monthly subscription and used it almost daily for invoicing. It has continued to evolve in the billing and invoicing space. Of particular interest to me is their free online invoice maker software that includes some nifty features, like emailing a PDF to your client and personalizing the invoice by uploading your logo. The best part is not (just) that Invoicera provides the service for free, you don't have to be a current subscription-based client, they don't make you jump through any hoops to use it, they don't collect information to bombard you with marketing messages later, and customer support is readily available to you. There is room for improvement but Invoicera is a strong billing software, getting a lot right at a decent price-point.

Vorteile:

Invoicera is a cloud-based invoicing and billing application. Rather than focus on a long feature list you can read on their website, I want to mention a few that matter most to me. Every now and then, along comes an app developer who just gets it when it comes to customization, branding, and making the software a true extension of the work you do offline. Invoicera shines in this area. Going beyond the logo (which you can upload) and the color scheme (which you can choose), they give you the ability to customize critial communications. You can customize and brand emails, payment notifications, statements, invoicing templates, and even credit memos. And you can modify labels within the billing system (call customers "clients" or additional charges "extras"). Nowadays most online billing software allows recurring invoices (even if they charge a fee) but they fall short on incorporating a way to make credit adjustments to an account and dealing with retainers. As a consultant, retainers are a way of life and being able to add these pre-payments to a client's account, then bill against them, is a time-saver. Invoicera handles this admirably. The software has a strong granular permissions scheme that allows the business owner to decide who has access to what, and takes into account your need for privacy in some areas while making it easy for others to participate as you desire.

Nachteile:

In my opinion, a couple of glaring omissions expose weaknesses in Invoicera: the non-existing vendor module, inability to add categories on-the-fly, and lack of interface to QuickBooks. (They do have QuickBooks "under maintenance" which means they're working to get it integrated.) The ability to work with categories across the various modules, without first creating all the categories, is a serious shortcoming that other billing systems have already mastered. And, for some reason, Invoicera hasn't understood that Vendors should be a module in itself, with associated reports, and the ability to link products to a specific vendor. Having to type in a Vendor’s name every time you want to bill for a particular product or service purchased from a vendor creates extra work. And you should be able to select them from a drop-down, in the same manner you select a client.

Emil H.
Project Manager in UK
Gastgewerbe, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great software for online invoicing and billing solution

5 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall experience is pretty good.

Vorteile:

Easy use, great for small businesses and enterprises

Nachteile:

A bit expensive prices, and not very user-friendly

Aaliyah
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

This is a very nice product

5 vor 8 Jahren

Kommentare: I've found Invoicera to be a very nice application for freelancers. Very simple and easy going software that gets me paid. I am able to have better control over my finances and work/ cash flow is now in equilibrium.

Vorteile:

Popular payment gateways integrations like Stripe, Moneybookers (Skrill), Easy to use.

Nachteile:

Just a touch advanced for me.