expEDIum Claims Portal

Wer verwendet expEDIum Claims Portal?

Any medical/healthcare claims processing organization such as BPOs, Third Party Administrators, Administrator Service Organization, IPAs, MSOs etc which has capability of spending more than $500/month

Was ist expEDIum Claims Portal?

This is a secure, standards based, cloud-based electronic claims processing and low volume adjudication Software. This Software is suitable for TPAs, ASOs, IPAs & BPOs. Features include claims validation, claims adjudication, aggregated data access and handling of denials & rejections. The software provides both Provider access and TPA administrator access to process claims. The Software is available for monthly subscription.

expEDIum Claims Portal – Details

iTech Workshop

http://www.itechws.com

Gegründet 1998

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expEDIum Claims Portal – Preisübersicht

expEDIum Claims Portal bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Nein

expEDIum Claims Portal – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

expEDIum Claims Portal Funktionen

  • Compliance Management
  • Elektronische Ansprüche
  • Fall-Management
  • Formularverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Nachverfolgung der Anspruchsresolution
  • Nachverfolgung von Eigenbeteiligung & Selbstbehalt
  • Papierbasierte Ansprüche
  • Sachverständigen-Management
  • Verwaltung der Zahlenden
  • Öffentliche Verwaltung

Siehe die vollständige Schadenmanagement Software Liste

expEDIum Claims Portal Alternativen

Mehr Alternativen zu expEDIum Claims Portal

expEDIum Claims Portal – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,5/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,8
Kundenservice 4,8
Funktionen 4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis 5

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Andrew A.
IT Helpdesk Technician
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2019

"expEDIum Claims"

Vorteile: They have one of the best customer support I've ever experienced. They respond back within a reasonable time, and are open to requests that we provide. The platform itself is very user-friendly has plenty of options to add custom items. I think its great that it's a web-based application as well.

Nachteile: I don't think there is much Cons to this software, the only minor downside I've dealt with, because I'm based in the United States, is that you may not receive a rapid response from their customer service. However, they will usually respond within the next day, which is fine.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2019
Debbie W.
Senior Training and Implementation Specialist
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.2.2017

"Senior Implementation Training Specialist"

Kommentare: I train and teach users to correctly bill and code medical claims. I use Expedium to demonstrate how to maximize their accounts receivable reimbursements.

Vorteile: The user friendliness, and easy navigation.

Nachteile: The patient ledgers can be confusing. It would be helpful to have a way for the users to attach payment to claim to a date of service before the claim is submitted. The work around is complicated.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.2.2017
Ron G.
Owner
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.11.2013

"5 years with the expEDIum Claims Portal"

Kommentare: We have been using the expEDIum Claims Portal for 5 years. The overall impression we have is that it is a great product. Siva and his team continue to do a good job at keeping the wheels turning. One advantage with having them off site is that if something needs to be done after hours, when we get back the next morning it is usually done. But the contrary is true as well, if something breaks it may take a few hours to get a hold of them. But we have found that we have been down very little. They have the expertise to handle what ever comes. Also, we were able to downsize our IT staff and still be more than operational.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.11.2013
Jessica L.
Software Analyst
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2019

"expEDIum is great !! Definitely Recommend"

Kommentare: It makes my job as a biller/coder 100 times easier and that is all I could ever ask for in a RCM software!

Vorteile: I love how easy and user friendly the software is. I also like that it is a web based application, so I am able to access it from anywhere! The UI is great and the workflow is easy!

Nachteile: I honestly could not think of something that I do not like about the software.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 1.2.2019